Nieuwe bokker op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tHidJu

Nieuwe bokker op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 21:04

Hey Bokkers,

Mijn naam is Judith en ik word ik mei 15 jaar. Aangezien mijn opa en oma een boerderij hebben en het nogal een beestenboel is zal ik alles maar onder elkaar zetten.

Eerst de paardjes.
Coelehage's Joy (Joy)
Een lieve 18 jarige (28-04 wordt ze 19) Welsh Mountain merrie van 1.16m, die al bijna 12 jaar in ons bezit is. Een schimmel die net als alle schimmels liever bruin/zwart is dan wit. Helaas kan ik niet meer op haar rijden omdat ik te groot ben. Ik ben wedstrijden met haar gestart, dressuur B+9 en springen B+8. Nu leren er 2 kinderen uit het dorp op haar rijden, verder wandel ik soms met haar en doe af en toe vrijheidsdressuur.

Picolette (Pico)
Een 16 jarige (27-04 wordt ze 17) voskleurige Gelderse merrie waar ik op rij, ook loopt ze voor de kar. Mijn opa en oma hebben haar al vanaf dat ze drie jaar is. Ze heeft een eigenzinnig karakter en laat ook echt duidelijk weten of ze je lief vindt. Gelukkig mag ze mij wel en kan ik bijna alles met haar doen, maar mensen die ze niet mag trapt ze het liefst haar box uit (ze doet het niet, maar zou het wel kunnen doen).

Nog eentje en dan hebben we de paardjes weer gehad.

Unory
Het zelfgefokte paard van mijn opa en oma, haar moeder hebben ze helaas niet meer. Ze is een 12 jarige (20-05 wordt ze 13) voskleurige merrie die door mijn zus wordt bereden. Ik rij niet op haar, omdat ik geen klik met haar heb. Ook, is ze net als Pico voor de kar beleerd, alleen mennen mijn opa en oma niet meer met haar. Mijn zus rijdt L2 dressuur met haar.

Dat waren de paarden, maar we zijn nog lang niet klaar.
Eerst de honden.
Belle
Een 2 jarig (05-07 wordt ze 3) Markiesjes (ja, het is echt een hondenras... ik heb weleens gehoord dat mensen dachten dat het een vogel was :+ ) teefje, waar mijn zus behendigheid mee doet.

Boris
De Mechelse Herder van mijn opa en oma, en ook de beste vriend van Belle. Maar Boris heeft niet alleen Belle als beste vriend, maar ook Pjoter, de stalkater. Boris is al wel een oude hond, ik geloof 10 jaar.

We zijn er al bijna hoor.. Eerst nog maar even de stalkatten.

Pjoter
De 18 jaar oude zwarte stalkat die al zijn hele leven bij de schuur woont. Zijn beste vriend is Boris. Maar sinds drie weken heeft hij er ook een soortgenootje bij.

Roy
Roy is een rooie kater en woont nu ongeveer drie weken bij de schuur. Mijn moeder heeft hem gevonden, toen hij lag te slapen in een hutje. Ze heeft hem over het hek gezet, maar hij kwam net zo snel weer terug. We hebben hem gevonden opgegeven, maar niemand heeft gereageerd. Hij is ongechipt, dus daardoor konden we ook geen baasje vinden. Nu is hij gecastreerd en woont hij lekker bij de schuur.

Verder zijn er nog schaapjes, kippen, en nog een konijn. De schapen moeten binnenkort lammeren, 2 maart is de eerste uitgerekend.

Groetjes Judith

setteke

Re: Nieuwe bokker op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:10

Welkom! Wat leuk al die dieren bij je opa en oma. Je boft er maar mee :D

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 21:15

setteke schreef:
Welkom! Wat leuk al die dieren bij je opa en oma. Je boft er maar mee :D

Dankjewel!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:17

wat leuk zeg, zoveel dieren.

enne welkom op bokt.

nou ben ik wel benieuwd naar die unory, wat is haar stamboom, enne heb je daar een foto van :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:17

gezellig! welkom:)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:21

Leuk! :)
Volgens mij is het wel gezellig bij je opa en oma, woon je daar in de buurt?

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:25

Welkom op bokt!

Haha wat grappig, de moeder van "mijn" pony is Coelenhage's heidi :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:25

Welkom op Bokt. :)

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 21:27

Ketaki schreef:
wat leuk zeg, zoveel dieren.

enne welkom op bokt.

nou ben ik wel benieuwd naar die unory, wat is haar stamboom, enne heb je daar een foto van :)

Unory haar vader Parzival, en op het moment heb ik geen foto (zit op de laptop waar geen foto's op staat). Foto PB ik vanavond of morgen wel.

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 21:28

mika11 schreef:
Leuk! :)
Volgens mij is het wel gezellig bij je opa en oma, woon je daar in de buurt?

We wonen in hetzelfde dorpje.