Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Precyll schreef:Welkom!!!
Respect dat je zo open voor je dyslectie uitkomt! Mijn zoon is 8 en net gediagnoticeerd met ernstige dyslectie. Als ik zie hoeveel verdriet en frustaties hij heeft van lezen en schrijven, hoop ik dat hij later zo sterk zal zijn als jij bent!
Fijn dat je al zolang een leuk leasepaardje hebt. Gevoelsmatig maakt het niet uit of het parrd geleased is of dat jij de werkelijke eigenaar bent. Ik wens jou nog veel plezier met je paardje toe en veel "lees"plezier op bokt
dyslexia schreef:Precyll schreef:Welkom!!!
Respect dat je zo open voor je dyslectie uitkomt! Mijn zoon is 8 en net gediagnoticeerd met ernstige dyslectie. Als ik zie hoeveel verdriet en frustaties hij heeft van lezen en schrijven, hoop ik dat hij later zo sterk zal zijn als jij bent!
Fijn dat je al zolang een leuk leasepaardje hebt. Gevoelsmatig maakt het niet uit of het parrd geleased is of dat jij de werkelijke eigenaar bent. Ik wens jou nog veel plezier met je paardje toe en veel "lees"plezier op bokt
IK weet hoe het voeld waar je zoontje van 8 nu mee worstelt, dat is heel erg. Ik heb dat ook mee gemaakt in mijn school tijd jaren en het is heel erg dat je niet mee kan komen met de rest van de klas , dat is vreselijk.. De eerste basis school waar ik zat was een ramp, vooral die meester. ( niet met mijn klas genootjes) Lezen en schrijven dat ging toen ook niet goed. wat heb ik daarvoor moeten knokken. toch heb ik wel mijn school diploma's gehaald.
Ik heb wel een tip die ik aan je wil geven over je zoon, het is als moeder zijnde niet leuk om te zien dat je zoontje verdrietig is en de frustraties die hij heeft als iets niet lukt zoals hij het wil hebben en het niet gaat. Dat je hem dan wel blijft aan moedigingen dat het toch knap is wat hij heeft gedaan.
Vroeger bij mij thuis was dat een hel met mijn ouders, vooral gaan het zeggen dat het verkeerd is geschreven.Of dat ze er met hun neus er boven op staan om te zien dat je het maar goed op schrijft. Doe dat nooit bij je zoon, hij kan daar heel onzeker van worden en dat kan ook op latere leeftijd nog altijd last van hebben. Dat heb ik dus ook. Ik hoop dat je me begrijp. En dank je wel dat je voor mij respect hebt.
Als je zoontje een goede knokker is gaat hij het op latere leeftijd ook redden met schrijven. Ik knok nog elke dag , ik ben een vechter en heel trots op mezelf wat ik tot nu toe heb beriekt?!