Hoi allemaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alnate

Hoi allemaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 08:46

Ik heb al wat gepost op het forum, maar zal mezelf toch nog even voorstellen.
Mijn naam is Renate en ik woon in Moerstraten ( rijmt) 38 jaar, getrouwd, 2 kids en 2 Maine Coons.
Na elf jaar ga ik weer rijden ( vandaag!) en ik ben best nerveus.
Voorheen op manege Visdonk gereden en daarna bij iemand die Friese paarden fokte. Daar was ik vaak te vinden. Ik hielp hem met de stallen en het berijden van zijn paarden en in ruil daarvoor mocht ik paardrijden. Een ideale situatie dus. Toen ik daar net kwam had hij er 13 staan.
Toen ik trouwde werden we dan ook in een mooie koets gereden met 2 mooie Friezen ervoor, waaronder mijn favoriete rijpaard.
Ik heb vandaag les bij RSC West Brabant. Een privéles om te kijken wat ik nog kan en ook om te kijken hoe het er daar aan toe gaat met lesgeven e.d. Wat me opvalt zijn de prijzen hier in de regio. Die verschillen van 190 euro voor 13 lessen tot 13 lessen voor 130 euro!

Allemaal gekwalificeerde maneges en degen die lesgeven hebben ook hun papieren. Qua ligging heb je ook niet echt grote verschillen. Die van 190 euro ligt in het bos, maar ik heb er ook een van 140 euro, die ook midden in het bos ligt. Tja, waar zitten de prijsverschillen dan in?

Maar goed. Eerst maar eens ervaren hoe het bevalt in Wouwse Plantage.

Gr. Renate

jansje73

Re: Hoi allemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:56

Succes vandaag met paard rijden! Leuk dat je toch weer gaat rijden!

0_Maris_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:25

Succes!! :D

Alnate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 12:03

Ik ben nu net weer terug en het ging super! In het begin een beetje gespannen, maar dat verdween al snel. De les was veel te snel voorbij. Ik kon daarna alleen moeilijk in mijn auto komen. Hahaha. Die is best laag en dat ging in ieder geval niet zo soepel als er in komen vanmorgen. Sauna staat al warm te worden en nu maar hopen dat ik daarmee mijn spieren een beetje kan kalmeren.

IkheetRuby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:05

Laat je eigen goed door je man verwennen, je zal vast spierpijn hebben morgen hihi.
Veel plezier met je lessen!

CharlotteJMZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:56

ik woon ook in deze omgeving
ik rij bij manege molenzicht toevallig daar weesten kijken i.v.m die 190 euro voor 13 lessen ?
hoe is je les gegaan en beviel het een beetje ?

Alnate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 21:19

Ja, bij Molenzicht ben ik ook geweest. Het viel me op dat het nog steeds dezelfde ' oude manege' was als vroeger. Stijl trapje naar kantine en een niet al te vriendelijke vrouw achter de bar. Was ze vroeger ook al niet, dus zal wel karaktertrek zijn. De prijs vond ik echt heel hoog. De hoogste in de omgeving. En wat heb je daar als meerwaarde dan bij de rest. Maar goed, meningen verschillen uiteraard ;-) en dat mag. Anders zouden ze niet meer bestaan. Ik heb nu 2 keer gereden in Wouwse Plantage. Lessen zijn prima. Regelmatig aanwijzingen en mijn groep is niet zo groot. Het enige nadeel is, dat we in de zomer niet een bosrit kunnen maken. Ze hebben een buitenbak en een galoppeerbaan. Nu vond ik de bosritten bij manege Visdonk altijd leuk, maar als er iemand in de groep zat die niet wilde/ durfde te galopperen, dan deden we dat niet.
Al met al is mijn eerste indruk heel positief. Ik heb nu een 'kwartaalkaart ' genomen en daarna zal ik weer mijn beoordeling geven.

CharlotteJMZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:26

ik begrijp wat je bedoelt!
mooi dat het je bevalt wij gaan wel eens het bos in ik hoorde al dat het niet veel veranderd is in der loop van der jaren ik rij er al bijna 9 jaar en het bevalt me goed maar moet ook zeggen naar een aantal jaar is het lastig om weg te gaan van de paarden die je zo goed leert kennen. :)
ik ben het ook met je eens dat meningen verschillen
de bosritten zijn met mijn groep ook goed verdeelt als iemand niet wilt of durft krijg je al de kans om op de manege te blijven en durf je niet in galop zal je ook echt niet gaan
maar ik wacht je beoordeling af

veel plezier

O:)