Eerst en vooral, echt 'nieuw' ben ik hier niet. Ik heb me een héle tijd geleden geregistreerd, maar kort na mijn registratie heb ik Bokt.be ontdekt en ben ik eigenlijk daar blijven plakken. Dan ben ik behoorlijk lang niet meer hier komen piepen tot op een bepaald moment dat ik terug nieuwsgierig werd. Ik keek/kijk vooral naar de rijtechnische topics, omdat daar veel uit te leren valt. Langzamerhand ontdekte ik dat hier ook mensen zitten die ik ken of herken van de Belgische versie. Kort gezegd, na dit alles heb ik besloten mezelf voor te stellen en wat actiever deel te nemen.
Ik ben SteM, ben 22 jaar en ik rijd pas sinds mijn 18. Na twee jaar wekelijks te rijden in een manege en vervolgens één jaar meer niet te gaan dan wel, ging ik op zoek naar een verzorgpaard. Die heb ik ook gevonden en daar werk ik nu ruim een jaar mee. Hij is een C-pony, 14-jarige ruin en een ongekende mengelmoes (al bestaat er geen twijfel over het fjord-gedeelte). Eerst vooral grondwerk gedaan, daarna rustig met hem beginnen rijden.
Sinds midden augustus is daar een tweede verzorgpaard bijgekomen, vosse Arabier merrie, 11 jaar. Zij is zadel- en ruitermak, maar heeft vooral gediend als weidemaatje. Het was problematisch haar van de weide te krijgen, voeten geven doet ze niet, nul bespiering. De eerste uitdaging was dus om haar van de weide te krijgen. Met wat geduld, vertrouwen en vele weidebezoekjes lukt het nu al een tweetal weken erg vlot om haar uit de weide te halen. Sinds deze week ben ik nu ook bezig met rechtrichten en gymnastiseren vanaf de grond.
Over dat laatste volg ik vanaf eind november ook een kleine cursus in de hoop dat het me zal helpen.
Ik denk dat het belangrijkste nu wel is gezegd. Vragen zijn altijd welkom. Verder wil ik hier gewoon zoveel mogelijk bijleren

Gegroet!