Nieuw Lid, vraag over ataxie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paard met Ataxie de sport in?

1 probeer te starten met je paard en kijk hoe ver je komt.
2 (40%)
2 Koop een gezond paard en start daar mee.
1 (20%)
3 Ataxie zijn recreatie paarden.
2 (40%)

Totaal aantal stemmen: 5

lievebettina

Nieuw Lid, vraag over ataxie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:05

Hallo,

Ik ben Bettina en ik ben een nieuw lid.
Bij bokt zie ik leuke forums, ik lees ze elke dag en bekijk ook altijd de mooie fotoshoots.
Zelf heb nog niks geplaats op bokt, en daar moest eens verandering in komen.

Mijn passie is ook paarden ik heb op dit moment 1 paard een kruising Appaloosa merrie van bijna 6 jaar genaamd Sterre.
Ze is ontzettend lief, ik heb haar gekocht op 2,5 jarige leeftijd en haar alles geleerd. in 2014 ga ik starten met haar op wedstrijden.
ik heb lang met haar gewacht om te starten ze was eerst nog niet vol groeit en heeft wat tegenslagen te verduren gehad.

Maar nu gaat het eindelijk de goede kant op.
Vorige jaar is er ontdekt dat ze lichte vorm Ataxie heeft (geen pijn), en dat het door veel trainen het bijna niet zichtbaar is. Waardoor ik wel in de sport mag starten, alleen hoog springen werd afgeraden. Nu doe ik alleen 2 x per jaar mee met lage oefen crossjes en ben ik verder een dressuur miep. Ze heeft geen Pijn, maar als je haar niet dressuur matig traint loopt ze van achteren slungelig en zwenkt ze uit in de bochten.

ik ben benieuwd of er meerdere mensen zijn, met paarden met Ataxie en toch in de sport starten.
OF dat er mensen zeggen 'koop toch een goed gezond paard en ga daar mee starten.

Groetjes Bettina

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:18

Welkom :)

Volgens mij is het net wat je zelf het belangrijkste vindt.
Je merrie aanhouden en je aanpassen aan haar mogelijkheden.

Als je echt wedstrijdambities hebt en je merrie kan dat niet aan?
Dan heb je de keus een 2e sportpaard erbij te kopen of de merrie te verkopen en een ander paard terug kopen.

Maar als ze alleen niet hoog mag springen, en verder alles kan doen kun je toch gewoon dressuur starten?