Eindelijk een account aangemaakt op Bokt, omdat ik nu toch steeds fanatieker begin te worden in de paardenwereld.
Ik ben bijna 35 en sinds twee jaar weer bezig met paardrijden na bijna 10 jaar niet gereden te hebben wegens studie en ziekte (Pfeiffer en burn-out).
Ik kan echt niet zonder paarden en ik snap ook niet hoe ik het zo lang zonder ze heb kunnen volhouden. Sinds ik weer met rijden begonnen ben, heb ik veel meer energie gekregen. Daarnaast vind ik het gewoon fijn om met paarden bezig te zijn: knuffelen, kijken, poetsen, grondwerk. Dat neemt bij mij in de regel meer tijd in beslag dan het rijden zelf, haha! Met rijden ben ik niet zo fanatiek: ik vind het vooral belangrijk dat het paard het naar zijn zin heeft en goed loopt en dat ik er een beetje normaal op blijf zitten. Dat laatste is mijn grootste aandachtspunt: omdat ik geen eigen paard heb en niet regelmatig kan rijden, moet ik voortdurend op mijn zit letten. Gelukkig heb ik nu les van een goede instructrice. Als ik voldoende zelfvertrouwen heb en voldoende kennis en financiële middelen, wil ik binnenkort misschien een eigen paard aanschaffen of weer een paard leasen. We zien wel hoe het gaat. Vijf jaar geleden had ik überhaupt niet kunnen denken dat ik nog eens op een paard zou zitten!