Even voorstellen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jane2

Even voorstellen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 13:37

Ik ben Jane en heb sinds vrijdag een Tinker ruin van 4 jaar. Was een beetje rond aan het snuffelen op internet en kwam zo'n leuke forums tegen op bokt, dat ik toch eens verder moest kijken. Het is mijn eerste tinker. Mijn andere paarden zijn altijd tuigers of kwpn'ers geweest. Dus deze keer echt iets anders. Alle tips en tricks zijn welkom. Gr.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:53

Hallo en welkom hier op Bokt! Op Bokt is zeker veel informatie over Tinkers te vinden, er is zelfs een speciaal rasgedeelte voor: [TI] Tinkers

Nayomie

Re: Even voorstellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 15:23

Welkom op bokt! :)

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 15:27

Welkom op bokt en veel plezier!

_Summertime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 15:40

Welkom op Bokt!

Je bent hier zeker op het juiste adres. :j

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 20:41

Welkom :)

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:01

Welkom op bokt! :)

KarenLankhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:14

Hoi Jane,
Ik ben hier ook helemaal nieuw en weet niet eens hoe alle knoppen werken. Ik hen helaas niets met Tinkers, ik ben van de Arabische volbloeden.
Ik heb wel op een stal gestaan met twee mannen die Tinkers hadden en we zaten vlak bij het strand en we hadden afgesproken eens te kijken wie er sneller was. Want volgens die ene jongen was er geen paard zo snel als zijn Tinker. Helaas is het er nooit van gekomen.
Zijn vader was wel grappig. Die reed die andere Tinker en riep dan na de rit 'ik ben er weer afgetieft'. Mijn dochter was daarbij en fluisterde tegen mij: ' zegt die man geen stout woord?' Ik zei neuh, dat is in de paardenwereld heel gewoon. Maar ze bleef op haar hoede. ha ha.
Terwijl ik zo vaak poedersuiker roep als er iets misgaat. Maar dat terzijde.
Ik houd niet alleen van arabieren; ik houd van alle paarden! En ik heb ook een advertentie gezet, want ik heb net mijn baan opgegeven in de hoop mijn brood te kunnen verdienen als coach. Van mens en paard. Want je kunt bijvoorbeeld wel een paard leren hoe hij een trailer in moet gaan, maar als hij terug is bij zijn baas, doet die precies hetzelfde en triggert het oude gedrag bij het paard. Hangt hij na een half uur weer aan de telefoon. Het gaat niet. Dus ook de baas coachen. Ik ga een 3-jarige opleiding doen bij 2Moons. En daarna hoop ik zowel paard als eigenaar te kunnen helpen. Nu snap ik het principe, maar ben ik meer gefocused op het paard.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 11:08

Ik was met mijn tuiger ook met grondwerk begonnen. Vind Marijke de Jong echt heel goed. Die tuiger steigerde erg veel en ging dan over op staken. Echt niet leuk. Vandaar dat grondwerk. Dat gaat erg goed. Ook omdat als zij haar dag niet heeft ik toch met haar kan werken, zonder dat ik bang hoef te zijn wat er weer gaat gebeuren.

Dat is ook een van de redenen dat ik nu iets heel anders wil proberen. En toen kwam ik de tinker Storm tegen. Hij is zo grappig. Wat me nu meteen opvalt is dat hij eigenlijk vrij lenig is. Dat voorbeen kan echt hoog omhoog. Wie weet ooit nog goed voor de Spaanse pas, hahaaa. Ook is hij heel snel, maar ook weer heel nuchter. Heb gisteren zijn lange manen maar in vlechten gedaan, stukje staart geknipt en meneer vind het prima. HEERLIJK. Hoop dat dat zo blijft.

Alicex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 23:52

welkom :)