Even voorstellen: Marjola - van dressuurprikker tot menner

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjola

Even voorstellen: Marjola - van dressuurprikker tot menner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 22:56

Hoi allemaal, mijn naam is Marjola. Ik ben 23 jaar en kom uit Noord-Holland. Ik ken Bokt.nl al jaren, maar heb nooit eerder de stap genomen om mij aan te melden ook omdat ik toen nog op andere fora zat en het stiekem toch aardig wat tijd opslokt.

Het paardenvirus zit aan beide kanten in de familie, de ene kant fokte harddravers en de andere kant fokte KWPN-ers (dressuurmatig) en Welsh pony's. Ik heb van jongs af aan dressuur gereden met Welsh pony's (een AB categorie en twee Welsh K pony's). Tijdens mijn Bixie tijd ben ik ook nog wel eens een verdwaalde hindernis tegengekomen ;) In een ver verleden heb ik een jaartje op voltige gezeten, voornamelijk om zo goed mogelijk te leren zitten voordat mijn zus en ik op onze allereerste pony gingen rijden (die we ook zelf moesten beleren). Na mijn 18e heb ik de overstap gemaakt naar een KWPN-er. Mijn zus bracht dit paard op wedstrijden uit en ik trainde mee, omdat mijn zus met een jong paard begon. Helaas kreeg onze oude dame last van een peesblessure, die jammer genoeg weer terugkwam nadat ze de eerste keer volledig hersteld was. Daarom heb ik nooit wedstrijden met haar kunnen rijden en hebben we afscheid van haar moeten nemen op haar 20e.

Sinds augustus 2012 heb ik de overstap gemaakt naar het mennen. Ik was toen al 1,5 jaar de groom bij het span van mijn vader die met een tuigpaard rijdt. Aangezien die net iets te sterk is voor mij en ik al jaren grapjes liep te maken dat ik weer een leuke kleine Welsh op stal wilde, hebben we een Welsh Mountain (1.30m) gekocht. Na altijd met (donker)bruine en zwarte paarden en pony's is Sam (ruin - 10 jaar) mijn eerste schimmel (veel poetswerk dus!). We hadden nog geen tien keer samen gereden toen we op wedstrijd gingen naar de Welsh Familie & Sportdag in Kootwijk, iets wat ik als klein meisje altijd onder het zadel deed. Daar scoorden we gelijk al een dikke winstpunt in de B. Met zijn marathon ervaring en mijn dressuur ervaring vullen we elkaar mooi aan. Al is er ook nog aardig wat werk aan de winkel. Op dit moment zijn we in de dressuur L+4. In het groene seizoen van 2013 ben ik begonnen met vaardigheid rijden en daar vliegen we figuurlijk - en soms letterlijk - doorheen (L+8)! Verder hebben we naast de twee spannen ook nog twee rijpaarden thuis op stal staan, die door mijn zus worden gereden.

Het lijkt mij leuk om via Bokt.nl met meer jonge menners in contact te komen (niet vervelend bedoeld, maar in Noord-Holland ligt de gemiddelde leeftijd toch al snel wat hoger) en ervaringen uit te wisselen. In het dagelijks leven (buiten de paarden om) ben ik op zoek naar een startersbaan in de communicatiewereld en schrijf ik reviews over tvseries, films en muziek op mijn eigen blog All That Cubeness.
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 08-07-13 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Krissis

Re: Even voorstellen: Marjola - van dressuurprikker tot menner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:58

erg leuke intro van jezelf: Welkom bij je nieuwe verslaving!

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:02

welkom! leuk verteld :+

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 06:52

Jij deed zondag ook mee in Barsingerhorn toch? Leuke pony heb je!
Ik vind juist dat er de laatste jaren veel meer jonge menners zijn bijgekomen. Dat was 5 jaar geleden echt wel anders.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 11:58

Dankjewel allemaal! :)

@Romy_tessa Bedankt! :) Ik deed inderdaad ook mee in Barsingerhorn. Bij de Pin&Ga wedstrijden doen ook wel meer jonge menners mee gelukkig, maar afgelopen winter was ik vaak een van de weinigen die jonger dan 30 is. Goed om te horen dat er een verschuiving plaatsvindt.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:36

Hey Marjola,

Hier ook een jonge (26jr) een menner uit Noord-Holland.
Heb je zien rijden in Barsingerhorn, we stonden met de trailer vlak bij die van jou geparkeerd.
Ik rij met mijn (dikke) zwarte mini shetlander :-)

groetjes,
Marianne

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 13:14

Wat grappig dat er zoveel Noord-Hollandse menners op Bokt zitten! :D

@Marianne Volgens mij weet ik welk gezicht bij de naam hoort. ;) Jij reed toch ook bij de avondwedstrijd in Barsingerhorn (toen de bak zo zwaar was door het nieuwe zand)? Toen startte mijn vader met zijn tuigpaard en liep ik alleen als groom rond.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:33

Hoi Marjola, ik ben wel 30+ (32) haha maar niet oud hoor. Van onze vereniging start er ook een meisje van 12 in de M dressuur en een jongen van 14 rijd B. Hoe jong wil je het hebben! Groetjes roos

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 15:44

@Roos 32 is zeker niet oud! Als je het omdraait zijn we zelfs even oud ;) En 12+14 is zeker jong. Misschien moet ik mn statement over oud/jonge menners maar in trekken :o ;) Waarschijnlijk kwam ik in het begin meer 45+ bekenden tegen, omdat mijn familie al jaren in de paarden zit en je dan constant wordt aangesproken als "dochter van".

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:26

Hey,
Ja ik reed ook mee in barsingerhorn. Die bak was inderdaad belachelijk zwaar. Denk niet dat ik daar nog ga starten, was vorig jaar ook al een drama.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:29

Hier ook een jonge menner, niet afkomstig uit Noord-Holland, maar doe wel ieder jaar mee met de pin en ga competitie. Dus wellicht treffen we elkaar deze winter. :D

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 11:48

@Marianne Jammer dat de bodem van de buitenbak zo zwaar is. De binnenmanege is daar wel weer fijn en ze organiseren op zich wel leuke wedstrijden. Ik zal het in ieder geval onthouden voor volgend jaar. Dan gaan we daar alleen met ons tuigpaard heen. Hij was wel pittig moe na die wedstrijd, maar hij trekt de wagen er nog redelijk goed doorheen. Voor mijn pony zal het denk ik ook net iets teveel zijn.

@Poeltje Leuk! De kogel is inmiddels door de kerk: ik ga dit najaar meedoen aan de minimarathons (spannend!). Dus tot dan ;)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:50

_Marjola schreef:
@Poeltje Leuk! De kogel is inmiddels door de kerk: ik ga dit najaar meedoen aan de minimarathons (spannend!). Dus tot dan ;)

Leuk! Dan start je ook in dezelfde rubriek als ik. Tot dan! :D