Shame on me...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ishasmom

Shame on me...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 14:27

Ik had mezelf een tijdje geleden hier al aangemeld, wat meegelezen en gisteren voor de eerste keer zelfs op een topic gereageerd.... Schiet me nu ineens, mede door de welkom van een ander lid, te binnen dat ik nog niet eens de moeite genomen had om me eens deftig voor te stellen :o

Hier gaan we dan; Ik ben Ishasmom, echte naam is Stefany, ik ben 33 en werk als begeleidster in de voor- en naschoolse kinderopvang.
Samen met mijn vriend en mijn 6-jarige zoontje woon ik in Sint-Kruis, deelgemeente van Brugge (België). Bij ons wonen nog 4 htk-katten, onze hond een Zwitserse witte herder die luistert naar de naam Isha (vandaar mijn nick), 8 tamme ratjes en nog slechts 1 kleurmuisje (voor haar kijk ik uit naar een nieuw huisje met andere kleurmuisjes gezien er hier geen nieuwe muisjes mee bijkomen en een muisje alleen maar heel eenzaam is).

Sinds half februari hebben we ook een 20-jarig shetlandmeisje geadopteerd. Zij is een ex-kermispony en een schat van een dier. Ik droomde zelf al heel lang van een eigen paard. Financieel was het bij ons thuis nooit mogelijk een paard te onderhouden en de droom werd geklasseerd. Paardrijden werd eerst op een heel laag pitje gezet en nadien zelfs helemaal afgevoerd.... Het leven ging gewoon verder.

Na verloop van tijd bleek dat mijn zoontje mijn interesse voor paarden deelde en beetje bij beetje kwam het onderwerp paard terug naar boven.
Zoonlief kreeg uiteindelijk gewenningslesjes en hoe meer ik tussen de paarden vertoefde hoe harder de kriebel werd. Via een oude vriendin raakte ik uiteindelijk weer in het paardenwereldje en kwam Frika overwachts op mijn pad via een facebookadvertentie. Na wat gereken en getel bleek dat we dat meisje best een nieuwe thuis konden geven. Toen bleek dat de klik er ook was, is de beslissing snel genomen. Zo kwam mijn zoon dus aan zijn eigen pony (waar de mama eigenlijk volledig gek van is). Er is nog heel wat werk aan maar ze is zo leergierig en zachtaardig van aard dat we er zeker en vast wel zullen komen.

Ok, het is niet het soort 'paard' waar ik vroeger van droomde maar ze maakt het wel dubbel en dik goed. Ooit komt er een leuk rijpaardje voor mij (en de zoon) maar momenteel is het goed zo.
Ik ben ondertussen zelf ook weer beginnen les te volgen en als ik dan zin krijg om te rijden dan neem ik gewoon weer eens een lesje. De rest vind ik allemaal bij mijn klein zwart spookje.

madam_

Re: Shame on me...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:32

wat een leuk voorstel verhaal :)
veel plezier hier
en kijk uit voor de penny's :P ( grapje )
wees welkom

Lottie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:45

Welkom op bokt! :D

Ishasmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 14:58

@madam_: :P Heb ik helemààààl geen schrik voor hoor. Mijn pownej is nu eenmaal de allerliefste, allermooiste, de allerbeste van de hele wereld :D

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:09

Welkom, en... pas maar op!

Bij mij was de paardenliefde ook door omstandigheden op een laag pitje gezet. Tot mijn dochter al net zo'n paardengek bleek te zijn als ik. Toen ze nog net 7 was kwam er een pony voor haar. Een A-welshje. Ondanks de belofte van de verkoper bepaald geen kindvriendelijk beestje. Dat betekende veel werk voor mij. Ik vond het alleen maar leuk. Ging weer eens rijden bij een kennis en uiteindelijk toch op zoek naar een eigen paard!! Als je iets echt wil zijn er bijna altijd wel wegen te vinden. Ben heel gelukkig geweest met mijn paard, het was absoluut mijn droompaard in elk opzicht.

Ishasmom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 19:51

Wel, ik geef toe dat ik op kapaza en tweedehands regelmatig eens piep tussen het aanbod en dan moet ik hardop tegen mezelf zeggen dat het alleen maar kijken is.
Nu het quarter merrietje van een kennis van me te koop staat is de verleiding wel heel groot, maar het is nu nog te vroeg. Op financieel vlak dan... Nog een beetje geduld en dan hebben we heel wat meer ademruimte en dan kan er eens serieus rond gekeken worden.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:59

Welkom op bokt, en veel plezier met het heroppakken van je paardenhobby! :)