Toch maar eens voorstellen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaike1994

Toch maar eens voorstellen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 22:54

Hallo iedereen,

Ik heb hier al redelijk lang een account, maar heb me nog nooit echt voorgesteld, dus maak ik daar nu maar eens tijd voor :)

Ik ben 18 jaar en woon in België :), ik zit nu in mijn laatste jaar humane-wetenschappen en vanaf september start mijn opleiding Sociaal werk. Mijn doel is om te gaan werken in de pleegzorg/adoptiedienst ed, omdat ik hier door mijn verleden al wat ervaring mee heb.

Naast school zijn er natuurlijk ook nog de paardjes. Al heel mijn leven ben ik gek op deze viervoeters. Mijn tante, zus, oom, .... hebben ook allemaal paarden en ik ben er dus in opgegroeid :). Het tofste aan deze hobby/passie vind ik dat je er steeds over blijft bijleren, bij voetbal is het bv zo dat eens je de regels kent, er niet plotseling iets nieuws bijkomt. Maar paarden zijn levende wezens en je kan er over blijven bijleren en dat vind ik echt fantastisch :).

Na ongeveer 7 jaar op maneges te rijden kreeg ik mijn eerste paardje. Bieke was een draversmerrie van bijna 3 jaar en ging door haar vorige eigenaars naar de slacht gebracht worden omdat ze niet snel en groot genoeg was voor de koers. Bieke is een heel gevoelig paardje, liet zich in het begin niet aanraken en had niks van vertrouwen in mensen. Achteraf gezien was het misschien niet ideaal om zo een groen en bang paard als eerste paard te nemen. Maar ik ben enorm blij met haar en we hebben beiden heel erg veel van elkaar geleerd. Bieke is mijn pareltje, mijn beste vriendinnetje. Ze weerspiegeld mijn gedrag enorm. En wanneer ik een fout maak zal ze me daar ook voor straffen :p . Zo heeft ze me geleerd altijd heel geconcentreerd te zijn als ik met haar bezig ben. Ik moet maar even mijn aandacht op iets anders verleggen en ze heeft me door :) .

Afbeelding

Mijn 2e paardje, eigenlijk pony :) is Moonlight.
Hij is een dartmoorpony van bijna 10 jaar. Moonlight was vroeger mijn verzorgpony ( voor ik Bieke had ) . Maar door problemen moesten zijn eigenaars hem en zijn broertje verkopen. Maanden heb ik er van afgezien, ik miste hem zo hard. 3 jaar geleden zag ik hem plots op Kapaza staan. Ik stuurde die mensen onmiddelijk een mail, dat ik hem graag nog eens zou zien want ik had nooit afscheid van hem kunnen nemen. Nog geen 5 minuten later kreeg ik een mail terug... dat als ik hem wou ik hem nog diezelfde avond moest gaan kopen want dat hij anders de dag erna naar een handelaar ging. Na heel wat gesprekken met mijn mam hebben we hem dan toch weest kopen. Misschien een beetje impulsief maar tot de dag van vandaag heb ik hier nog geen spijt van gehad. Moonlight is een ontzettend lieve pony, die kan mennen, dressuur, een klein sprongetje en heeft hij ook nog hippotherapie gedaan. Een echte allroundpony dus :).

Afbeelding

Na deze 2 was het niet de bedoeling dat er nog paarden bijkwamen. Maar het 'lot' besliste anders. We stonden op een pensionstalling van iemand die nogal berucht is in de paardenwereld. Die persoon puchte me om Bieke te laten dekken door haar hengst. Maar ik en mijn mam wouden dit niet aangezien 2 paarden meer dan genoeg was voor ons. Uiteindelijk heeft die persoon ons Bieke toch laten dekken, zonder ons toestemming. Hierna kwam die persoon af dat ik zolang Bieke drachtig was op haar paarden mocht rijden, maar dat zei het veulen wou want we hadden geen dekgeld hadden betaald ( ja duuuh we wouden ook geen dekking ... :shock: )
Uiteindelijk zijn we met deze persoon in ruzie gevallen en om een lang verhaal kort te maken, we kregen geen toegang meer tot ons paarden. De papieren van ons paarden lagen bij haar voor als de DA moest komen. Ons pony had ze verkocht naar de andere kant van het land ( ze had onze naam op het paspoort met typex uitgedaan en de hare erover geschreven... ) Ons merrie had ze ook te koop gezet maar kreeg ze niet verkocht en dus liet ze ze maar aan haar lot over. Na enkele rechtzaken zijn we uiteindelijk onze merrie helemaal verwaarloosd gaan terughalen. Beestje was hoogdrachtig maar je kon haar ribben tellen. DA laten komen en die gaf mijn merrie en het ongeboren veulen 10% overlevingskans. Haar bloedwaardes waren enorm slecht. Maar we mochten haar niet alle nodige medicatie geven omdat het schadelijk was voor het ongeboren veulen. Uiteindelijk is ze na bijna een maand overtijd te gaan bevallen van een klein wondertje. We noemden hem Sharif, wat prins betekend in het arabisch. En als een prins zou hij behandeld worden! Hij was heel zwak en had problemen met zijn immuunsysteem, hij is hiervoor overgebracht naar de dierenkliniek in Merelbeke.
Hij heeft het overleefd en dat bewijst nog maar eens zijn sterke willetje :D . Echter is hij heel vaak ziek, heeft al veel periodes van koliekaanvallen gehad, leverproblemen, ... . Doordat Bieke zoveel tekort heeft gehad tijdens de dracht, heeft ook Sharif niet de nodige stoffen binnengehad en zal zijn immuunsysteem nooit werken als dat bij een ander paard. Maar we houden van hem en geven hem al de zorg die hij nodig heeft, met daarbij de nodige en regelmatige bloed en mestonderzoeken. We zien wel hoe hij verder vooruit gaat :) . Sharif is echt het liefste paard die ik ooit heb gekend. Hij is geboren in een moeilijke periode en samen zijn we door die moeilijke periode geraakt. Hij vertrouwd me door en door en ik hem. Hieronder een foto van ons 2 van afgelopen weekend, ik denk dat die wel genoeg zegt over onze band :).

Afbeelding

Al een hele tijd zocht ik meer info over waar Sharif zijn vader nu zou zijn, omdat het toch wel een mooie hengst was en ik graag wat meer foto's wou hebben van de vader van mijn sharifje. Ik wist dat die persoon van wie hij toen was hem had verkocht naar Nederland maar ondertussen zou hij al weer verderverkocht zijn en terug in België staan. Onlangs kreeg ik een mailtje via een ander forum van iemand die hem wist staan, blijkbaar zou hij opnieuw te koop zijn omdat de huidige eigenaar plots ziek is geworden en er niet meer voor kan zorgen. Ik heb de eigenaar gebeld en vroeg of hij me enkele foto's kon doormailen, maar die man kon blijkbaar niet met pc werken. Dus nodigde hij me uit om zelf foto's te komen maken. Vorige maand was het dan zover en gingen we er naar toe. De hengst zag er veel beter verzorgt uit dan vroeger en hij had nog steeds dat lieve zachte karakter, hele tijd kusjes geven :D .
Plots zei mijn liefje dat hij even naar de bank het voorschot ging gaan halen... Ik stond daar echt zo van ' whaaaat :shock: ' ? Maar hij meende het... en als vervroegd verjaardagscadeautje heeft hij dus onze nieuwe aanwinst gekocht :D
Mag ik jullie voorstellen aan

AG Al Shatan!
Een zwarte goedgekeurde arabische dekhengst!
Zijn vader is Masada Fahsim ( uit de US geïmporteerd)
en zijn mama is Rubinah Aliha ( uit Duitsland geïmporteerd)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dit was het zo een beetje :) als jullie nog vragen hebben just shoot :)
en bedankt om het lange topic te lezen 8)

karenwrmdm

Re: Toch maar eens voorstellen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:58

wat een prachtig verhaal! ben je er ooit nog achter gekomen waar Moonlight heen is gegaan? en hoe is het afgelopen met die vrouw?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 23:05

Ooow sorry! Vergeten melden dat we Moonlight ondertussen ook terug hebben :)! Toen we wisten waar hij was hebben we meteen contact met die mensen opgenomen. Zij wisten niet dat ze een gestolen pony hadden gekocht. De rechtzaak was toen nog niet afgerond en we wisten wel zeker dat ook hij weer naar ons zou worden toegewezen, maar we wouden het risico niet lopen dat hij ondertussen zou verderverkocht worden, dus hebben we onze eigen pony maar weest terugkopen....

Hoe het verder afgelopen is met die vrouw ( en haar man want die is even schuldig) ... voorlopig is het nog niet afgelopen. Ze moeten ons een grote schadevergoeding, maar aangezien ze al nog zoveel paarden gestolen hebben en zoveel rechtzaken hebben, zijn wij maar de zoveelste schuldeiser in het rijtje... Ons geld zullen we wellicht nooit zien. Ze hebben ook contactverbod met me gekregen, omdat ze me steeds bedreigden, stalkten, aan school opwachtten om me dan in hun auto proberen te sleuren ed... Het wordt tijd dat we het achter ons kunnen laten, maar helaas zal dit nog niet voor direct zijn. Ik ben oa vorige week nog naar de politie gemoeten ivm hun... Ahja, t belangrijkste is dat ik mijn paardjes terug heb ;) en ooit lopen die mensen wel eens hun meerdere tegen het lijf... hoop ik ...

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:06

Leuk als vervelende gebeurtenissen zo goed af kunnen lopen!
geweldige dieren :D

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:07

Wat een leuk verhaal! :) Van waar ben je trouwens? ik woon namelijk ook in België :D

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 18:50

Dankjewel voor de leuke reacties :)
@Zitosh , wij wonen in Oudenaarde ( Oost-Vlaanderen :) )

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:05

Wat een bijzonder verhaal zeg. Triest aan de ene kant en vol ongeloof over hoe mensen iets kunnen opdringen, of liever gezegd afdwingen in dit geval. Je paarden gewoon verkopen en de boel belazeren.
Maar gelukkig dat je niet voor 1 gat te vangen was en is dit helemaal goed gekomen.
Je hebt je paardjes terug, je veulen is uitgegroeid tot een kanjer en een prachtige dekhengst erbij.

Wat wil je nog meer. Veel geluk en hopelijk hoef je dat mens nooit meer onder ogen te zien en zul je er geen last meer van hebben.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 19:58

Dankjewel Mirranda :)
Ik hoop inderdaad dat ik die mensen nooit meer hoef te zien, ze hebben me genoeg afgenomen...
Maar ik bekijk het positief, ik heb een prachtig veulen erbij ( ondertussen wel bijna 3 jarige ^^ ) en ook al is hij zoveel ziek, dat maakt hem niet minder lief. En onze Shatan had ik waarschijnlijk ook nooit leren kennen zonder hetgeen gebeurd is. EN wat nog het belangrijkste is, ik ben er zelf sterker uitgekomen, laat me nu niet meer zo gauw oplichten, kom meer voor mezelf op en ben een pak minder naief en goedgelovig geworden ;)

Jolien0808

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:23

Hallo allemaal,
ik wilde me ook even voorstellen. Ik heb ooit al eens een account gehad maar daar ben ik alles van vergeten dus heb ik maar een nieuwe aangemaakt.
Ik ben 15 jaar oud en ik rijd nu ongeveer 6 jaar paard.
Ik heb sinds ongeveer 3 jaar, 4 verzorg paarden. 2 dravers (moeder en dochter) en 2 haflingers.
Ze lopen geen wedstrijden maar misschien komt dit ooit nog.
Dit was het wel zo ongeveer

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 20:33

uhhm Jolien... zou je hiervoor je eigen topic willen aanmaken :) ?

Jolien0808

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:08

Huh oeps ik dacht dat ik ergens anders reageerde sorry!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 20:31

geen probleem ;)

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:00

Wat een leuk uitgebreid verhaal, welkom op bokt! :D

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:18

Hoe hebben ze Bieke laten dekken dan? Gewoon uit stal gehaald toen jullie er niet waren en toen hun hengst erop gezet? :\

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 22:19

Bedant seba8iaan :)
@ tessa , ik was er niet bij maar ze zei dat haar hengst was uitgebroken en plots bij mijn merrie id weide liep...
Echter zijn wij niet de eersten bij wie ze dit heeft gedaan dus geloof dat uitbreekverhaal niet zo

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:23

Welkom op bokt! en wat een verhaal zeg! :oo
Vreselijk! hopen dat het vanaf nu mee gaat zitten!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 20:50