Back, finally!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wannabie

Back, finally!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 00:44

Hallo allemaal,
Jaja terug van weggeweest bij de paardjes ben ik, veel te lang weggeweest!
Mijn paarden-cv:
Toen ik zes jaar was aan mama beginnen zeuren en ja hoor, ik mocht gaan paardrijden!
Meteen was ik verkocht, telkens de hele week uitkijken naar dat ene uurtje op zaterdag. Op die eerste manege ben ik jaren gebleven, daarna de overstap naar de ponyclub gemaakt. Nu begon de fun pas echt, ik bracht er dan ook zoveel mogelijk tijd door.
Maar toen kwam de pubertijd, en wat voor eentje... Laten we zeggen dat ik het nogal druk had met andere dingen }>
Tien jaar later begint het opeens terug te kriebelen, en begin ik aan een zoektocht. Wat wil ik? Waar? Wanneer? Ik wist het allemaal niet.
Het enige wat ik wel wist, was dat ik niet meer naar een manege wou. Als kind dacht ik er niet bij na, maar nu ik wat ouder ben vind ik het belangrijk dat een paard elke dag buiten kan in kudde, echt paard kan zijn, en dat is dus niet het geval bij maneges hier in de buurt.
Dan maar privéles beginnen nemen, wat me toch wel even een teleurstelling was: ik kon niet meer paardrijden!
Gelukkig kan ik nogal koppig zijn, en vastberaden beet ik door, ik moest en zou dat gevoel van vroeger terug krijgen...
Enkele maanden later was ik het weer helemaal gewend om met paarden om te gaan, maar het plezier in rijden kwam maar niet terug.
Het is niet dat ik bang was ofzo, maar het voelde allemaal zo 'kunstmatig'.
Enkele weken geleden tenslotte, kwam Jack op mijn pad. Hij is een quarter van 6, western opgeleid maar de eigenaar is ermee gestopt. Ik mag hem verzorgen en rijden, en in ruil help ik met de stallen en het voeren. Alles is er perfect: de paardjes, hun huisvesting, de meiden die de andere paarden rijden zijn leuk,...
Jack en ik hebben nu de 3e les achter de rug en wat hebben we plezier! Ik heb even moeten zoeken naar een goede instructeur, vandaar dat ik de eerste keren niet gereden heb, enkel verzorgd. Ook daar genieten we beide van, een uur lang staan tutten en borstelen is dan ook geen uitzondering.
We hebben wel allebei onze mankementen (hij heeft een slecht evenwicht, ik ben dan weer erg krom :+ ) maar samen komen we er wel!
Zo, dit is een langer verhaal geworden dan ik dacht (ik kan dus nog steeds goed zeuren hahaha)
Ik hoop hier op bokt veel bij te leren, en wie weet, wel wat paardenmensen uit de buurt te leren kennen.
Als er nog vragen zijn,shoot...
bedankt voor het lezen!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Back, finally!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:51

Hallo en welkom op Bokt! Altijd leuk, nieuwe mensen hier!

Nieuwe bokkers wil ik graag de tips meegeven om de help en en regels even rustig door te lezen. Dan krijgen ze een beetje een beeld van hoe het hier werkt. Je vindt deze rechts onderin je scherm, in de donkerblauwe balk.

Hoop dat je hier een leuke en gezellige tijd tegemoet gaat, waarin je ook nog veel leert!

Wannabie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 23:19

Dankjewel JPitty!
Ik zal ze inderdaad eens doornemen, hopelijk wordt het me daar ook duidelijk waar ik met mijn eerste topic naartoe kan :)

Clifdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:45

Zozo wat een verhaal =] welkom