Paardennoob

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GlenFiddich

Paardennoob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 17:22

Beste Bokkers en Boksters

Door een bewogen weekend (zalig pasen) ben ik de enige eigenaar geworden van een trotse hengst met de naam Rauthos. Gezien ik echt een noob ben, zal ik waarschijnlijk iets actiever zijn op dit forum. Ik had het af en toe al gebruikt om iets op te zoeken, maar nu zal ik dus directer mijn vragen stellen. Hopelijk kan ik hier terecht voor wat antwoorden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 17:49

Hey, een man *\o/*

Welkom op Bokt!

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 18:36

Bedankt voor de verwelkoming. Ik ben inderdaad een man. Is dat zo uitzonderlijk? :p

xColorCross

Re: Paardennoob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:42

Welkom. (:

Heb je uit het niets een paard gekocht? Vertel er wat meer over, als je wilt. :)

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 19:30

Ik heb ongeveer een half jaar geleden de koop gesloten samen mijn (toenmalige) vriendin. Zij was de paardenkenner.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:04

Welkom!

En als je meer wilt leren over paarden zit je hier wel goed :D
Succes met je paard!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:15

Oeps en nu heb je dus een paard en geen vriendin... succes ermee en welkom op Bokt.

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:21

Welkom. Als ik het begrijp is dit weekend dan een beslissing gevallen waardoor jij de enige eigenaar bent. Best apart om als noob dan de eigenaar te worden. Ben wel benieuwd naar het verhaal van Rauthos. Is nog hengst?? Is ie nog jong?? Na ja vertel maar iets meer over Rauthos (mooie naam trouwens).

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:26

Interessante forumnaam heb je gekozen :P 'hestakuuk' lijkt veel op 'hestkuk' (aka, het geslachtsdeel van een hengst..om het even 'netjes' neer te zetten)

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 20:32

Ik heb dit weekend beslist om het paard te houden. Hij is een jonge hengst, Iberisch, en nogal sterk van karakter.

Mijn vriendin had de naam gekozen, ze is Noors... Zou ik beter laten veranderen dan?

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:36

Staat het paard dan bij je thuis? In de opfok? En wat ben je van plan ermee te gaan doen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:38

Hestakuuk schreef:
Ik heb dit weekend beslist om het paard te houden. Hij is een jonge hengst, Iberisch, en nogal sterk van karakter.

Mijn vriendin had de naam gekozen, ze is Noors... Zou ik beter laten veranderen dan?

Waarom als je de naam mooi vindt zou ik het gewoon zo laten...
Is er niemand bij jou in de buurt die meer van paarden weet en je kan helpen?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:38

welkom hier.

Ik vind het wel een mooie naam. Je moet doen waar je fijn bij voelt wat vind jij van de naam? Het is nu jou paard dus jou keuze.
Hoe oud is je jonkie?
Iberische paarden hebben idd een sterk karakter zeker een hengst.

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:41

Koia schreef:
Interessante forumnaam heb je gekozen :P 'hestakuuk' lijkt veel op 'hestkuk' (aka, het geslachtsdeel van een hengst..om het even 'netjes' neer te zetten)

Ik denk dat dus meer wordt verwezen naar zijn forumnaam dan de naam van het paard... :D

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 20:44

Rauthos vind ik ook een mooie naam (heb ik zelf gekozen) maar nu ik weet wat hestkuk is,twijfel ik aan mijn forum naam (mijn vriendin heeft die gekozen)... ik wil geen foute verwachtingen scheppen ;)

Hij staat niet bij mijn thuis, zo groot woon ik niet.

Rauthos is 4 jaar. Mijn vriendin deed grondwerk, al weet ik zelf niet goed wat dat wil zeggen... ik ben echt een beginneling maar ik wil het wel leren.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:46

Hestakuuk schreef:
Rauthos vind ik ook een mooie naam (heb ik zelf gekozen) maar nu ik weet wat hestkuk is,twijfel ik aan mijn forum naam (mijn vriendin heeft die gekozen)... ik wil geen foute verwachtingen scheppen ;)

Rauthos is 4 jaar. Mijn vriendin deed grondwerk, al weet ik zelf niet goed wat dat wil zeggen... ik ben echt een beginneling maar ik wil het wel leren.

kan jou die naam schelen joh, ik kijk meer naar de inhoud van een bericht dan naar de betekenis van iemands naam...

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:49

Rauthos is inderdaad een erg mooie naam. Heeft deze naam nog een betekenis?? Maar wat ga je doen met Rauthos. Wil je je hem ooit zelf gaan berijden? Is er een reden dat hij nog hengst is??

En idd Anoli je let meer op een bericht dan op een forumnaam. En om eerlijk te zijn als ik Hestakuuk lees denk ik grappige naam en verder niet...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:50

forum naam kun je altijd wijzigen mogt je dat willen.

kijk is rond bij jou in de buurt misschien is er iemand die je kan helpen en je wegwijs maken in de paarden wereld.
heeft je vriendin als is op hem gereden of is hij nog groen?

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 18:24

Mijn vriendin heeft al voorzichtig een paar keer gereden, maar ikzelf zie dat (nog) niet echt zitten.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:29

Dan zou ik het niet doen ook eerst meer ervaring opdoen voordat je erop klimt, je paard is nog niet vetrouwd met een ruiter en jij weet ook niet veel. Misschien kun je een paar lessen nemen op een manege tot je zelfstandig kunt rond rijden en dan daarna van iemand les nemen samen met je paard.

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 19:10

Bedankt voor de tips, ik ga me voorlopig op het grondwerk en de verzorging toespitsen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:12

geen dank en succes met je paarden kennis uitbreiden. Mogt je vragen hebben pb staat altijd open.
ben alleen stiekem wel benieuwd naar een foto van je aanwinst.

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 19:58

Aan persoonlijke berichten ga ik niet direct zelf beginnen. Is het de bedoeling dat ik mezelf hier nog wat voorstel?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:04

dat kan maar je kunt ook lekker gaan rond neuzen op het forum.

AmazCowg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 23:14

Hestakuuk schreef:

grondwerk gaat vooral om vertrouwen en het opbouwen van een mini-kudde met je paard. Zodat jij de leider kan zijn zonder enige dwang omdat het paard zijn positie kent en weet dat deze bij jou veilig is. Vanuit grondwerk kan je ook gemakkelijk werken naar het opleren en bepaalde bewegingen die je onder het zadel wel of niet wilt.