Overkomt jou dat ook wel eens op HAW?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Overkomt jou dat ook wel eens op HAW?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 21:37

Ik weet niet zeker of dit hier hoort of bij FZ.??

Ik vroeg me gewoon af of jullie dit ook wel eens overkomt:
Stel je plaatst een topic op HAW, gewoon om te kijken wat anderen ervan vinden.
Je instructeurs vinden dat je je paardje goed rijdt. Netjes van achteren naar voren.
Zij zien je paardje elke week en zien ook de vooruitgang ervan.
Zij kennen je paardje dus door en door, en weten waar je extra aandacht op moet leggen enzo.

Dan plaats je foto's van je paardje op HAW: [RT-HAW] Dressuurwerk met Glenstorm
Krijg je allemaal reacties dat hij teveel op de voorhand loopt enzo.
Misschien lijkt dat zo op de foto's, maar als dat echt zo was hadden mijn instructeurs me daar al wel op gewezen.
Maar nee, die zeggen dat ik hem juist met erg veel been van achteren naar voren rijd, of in ieder geval dat erg goed probeer.
En de reacties over mijn handen, terecht. Daar was ik me bewust van, werk ik erg aan tijdens het rijden.

Maarja, gebeurt dit jullie ook??

Groetjes

glenstorm

Re: Overkomt jou dat ook wel eens op HAW?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 21:43

Ik ben trouwens vergeten, dat ik het dan ook bij ITP kan zetten.
Maar iets commentaar is altijd handig, kun je beter door worden.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:45

Misschien is de horizon van de foto's scheef??
Want zo lijkt hij idd heel erg op de voorhand, maar als de foto scheef is, dan LIJKT het idd alleen zo, en hoeft het niet echt zo te zijn!
En sowieso: luister naar de instructeurs in het echt, die weten het echt het beste hoor! Niet mensen hier op bokt die jou alleen vanaf een paar foto's zien ;)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:47

Lijkt indd alsof hij op de voorhand loopt. Wel is die witte vlek bij de schouder is wel misleidend. Foto's zijn ook niet helemaal lekker getyped, een fractie te laat genomen. Horzion staat wel recht lijkt het zo; maar ik weet niet of jou bak schuin afloopt?

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 21:51

Ja, onze bak is extra schuin aflopend in het midden hoog aan de zijkant laag zodat we lekker lang door kunnen blijven rijden 's winters :)
Daar zou het wel eens aan kunnen liggen. Die hoek van de bak zit ook een soort kuil, dus ik rijd de hele tijd eigenlijk naar beneden.
En die vlek misleidt ook wel, nou je het zegt :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:59

ik snap dat het niet altijd leuk is om dingen te horen die niet positief zijn, maar je moet er mee leren omgaan :) Ook ik vind dat het paard duidelijk op de voorhand valt, en dat licht niet aan de foto's :) en het is ook helemaal niet erg, alleen maar een puntje waar je aan moet werken. Daar is HAW ook voor, om tips te geven

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:00

Weet je wat het domme op Bokt is, laatst heb ik 3 foto's bij ITP gezet, wilde niet beoordeeld wordenop rijden,, wat doet zn mod.. zetten ze m bij HAW maar het topic voldoet dus totaal niet aan HAW...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:03

Je paard heeft ook best een lange rug, kan ook vertekenen.
Als jij tevreden bent met je instructie; lekker zo houden!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:04

HAW vindt ik, sorry, een stom sub-forum. Als je ziet wat er soms voor een commentaar gegeven wordt...pffff

Ik zou lekker op mij eigen instructeur vertrouwen en dit laten gaan.

Een paar foto's zijn uit een wat ongelukkig perspectief genomen en als je dat niet ziet lijkt het of het paard heel erg op de voorhand gaat maar volgens mij valt het wel mee.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:05

Blubdevis. zoiets kan gebeuren de mod zal het vast voor een goede reden hebben gedaan. dat maakt niets of niemand 'dom' het zal ook vast allemaal wel meevallen. TS zoiets kan zeker gebeuren. maar laat je door commentaar van anderen niet klein krijgen ik vindt persoonlijk dat je rijden nooit op fotos kan beoordelen mits het echt erg is. en als mensen die jou zien rijden er geen commentaar op geven mag je er rustig vanuit gaan dat het aan de camera, plaats of verlichting licht. maar het is natuurlijk wel lief van de mensen die je proberen te helpen :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:09

misschien is het juist eens goed om doordat een ander ernaar kijkt een frisse blik en dus mening te krijgen. als jij tevreden bent over je instrukteur lekker zo laten, ben je gaan twijfelen? misschien is het dan een idee om eens iets anders te proberen.
ik zie ook een pony die teveel op de voorhand loopt, te diep gaat en voor zover ik kan zien , loopt hij met een valse knik in de hals. maar daarentegen, dit zijn fotos en dus momentopnames - irl kan het heel anders zijn..

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 22:14

Ach, ik ben allang blij met deze vooruitgang, dan maar te diep ofzo.
Beter dan hoe die eerst liep. Kop in de lucht, wolkjes kijken, geen stelling. Bokken, steigeren.
In een half jaar tijd gedaan, dus hartstikke trots erop! :)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:34

lifaya schreef:
ik snap dat het niet altijd leuk is om dingen te horen die niet positief zijn, maar je moet er mee leren omgaan :) Ook ik vind dat het paard duidelijk op de voorhand valt, en dat licht niet aan de foto's :) en het is ook helemaal niet erg, alleen maar een puntje waar je aan moet werken. Daar is HAW ook voor, om tips te geven

Je weet niet of dat aan de foto's ligt, want jij hebt het paard nog nooit in het echt gezien. Je kent het paard alleen vanaf die foto's, dus kán je gewoon niet zeggen dat het daar niet aan ligt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:05

44Myrthe44 schreef:
lifaya schreef:

Je weet niet of dat aan de foto's ligt, want jij hebt het paard nog nooit in het echt gezien. Je kent het paard alleen vanaf die foto's, dus kán je gewoon niet zeggen dat het daar niet aan ligt!

het gaat er om wat je ziet :) en ik zie een paard dat op de voorhand loopt. Dat is toch geen drama? mensen zeggen het niet om TS te pesten ;)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:40

lifaya schreef:
44Myrthe44 schreef:
["lifaya"]
[/]

het gaat er om wat je ziet :) en ik zie een paard dat op de voorhand loopt. Dat is toch geen drama? mensen zeggen het niet om TS te pesten ;)

Precies, en je ziet het vanaf de foto.
Jij weet dus niet, of dat wat je ziet, aan de foto ligt of niet.

Op de foto zie ik ook een paard wat op de voorhand loopt. Of het echt zo is?? Geen idee!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:25

ach myrthe, als je naar de horizon op de foto kijkt en naar de pony, zie je dat ie op de voorhand loopt....
lifaya egt t al, het is niet om te pesten, maar om te helpen.. van alleen maar goed zo goed zo leer je helaas niks.lief dat je ts helpen wil [ofzoiets] maar ik denk dat eerlijke observatie meer doet.
zelfs op de profielfoto van ts is een hele lage schouder ten opzichte van achterhand te zien...

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 00:19

Hier dan nog wat foto's van andere momenten

1e concours, 193 punt 4e prijs
Afbeelding

En 4e concours 190 punt 2e prijs
Afbeelding

dus oordeel zelf maar of het aan de foto's ligt,
Dit waren de enige dressuur foto's op mijn mobiel. Verder alleen springen :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:26

Beetje. Kinderachtig dit...
Als je zelf nou eens goed gaat kijken naar het verschil op deze fotos en de fotos die je eerst geplaatst hebt kun je zelf al zien dat je paard op de laatste fotos een beter beeld laat zien. Loopt meer in balans, veel minder te diep en op de voorhand, wel zie je hier ook dat de ruiter wat naar voor en beneden neigt te vallen in zit en Kijken. Ik raad je aan ee van de laatste fotos in je avatar te plaatsen.
Mijn conclusie,het lag niet aan de fotos, misschien wel aan het moment waarop de fotos genomen zijn.

cerenlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:11

Nou ja de rijinstructeurs (k wee nii hoe je ut sgrijft)hebben wel meer ervaring met rijden
en de andere kinderen denk ik ook maar ja misschien ziet 1 iemand het fout en moet je het tegen je
rijinstructeur zeggen of laten zien weet k veel :XD

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 20:25

Omdat deze discussie over 1 bepaald topic gaat, en niet over algemene HAW topics zet ik hier een slotje. :)