Nieuwkomer in verwarring.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa1980

Nieuwkomer in verwarring.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 23:08

Hoi allemaal.

Ik zocht meer informatie over een bepaald onderwerp op google en kwam toen bij een discussie van hier uit. Dit is geen paardgerelateerd onderwerp. Ik heb de hele discussie vandaag zitten doorlezen en heb mij hier aangemeld omdat ik graag deel wil nemen in deze discussie. Nu blijkt dat dit niet mogelijk is, omdat ik eerst 25 andere posts die paardgerelateerd zijn moet plaatsen. Helaas heb ik van paarden niet zo veel verstand -O- .
Misschien dat ik in de aanmeldingsprocedure iets over het hooft heb gezien, het was mij niet duidelijk van de 25 posts.
Is er een andere mogelijkheid dat ik toch aan die ene discussie deel kan nemen?

Iig fijn weekend allemaal. *\o/*

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:10

Hoi,

Je moet eerst 25 nuttige postst hebben. Lees anders de regels even door( staan rechts onderaan de pagina)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:11

Om het je makkelijk te maken:

op deze "welkom" gewoon even "dankje" reageren ;) en dan hopen dat er 25 mensen reageren :p

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:12

Mocht je nog meer informatie willen, zou je een moderator kunnen vragen. Dit zijn de mensen waarvan de naam in het groen staat (zie linksboven onder je titel). Als je daarop klikt, kan je denk ik een pb (persoonlijk bericht) sturen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:14

Serendip90 schreef:
Om het je makkelijk te maken:

op deze "welkom" gewoon even "dankje" reageren ;) en dan hopen dat er 25 mensen reageren :p

Daar krijg je zelf geen 25 nuttige posts mee hoor je zult toch echt bij de informatieve tabbladen moeten reageren

Serendip90

Re: Nieuwkomer in verwarring.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:30

Ik dacht altijd dat gewoon "25" post ook goed waren, dat het niet uitmaakte waar :$ mijn fout!

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:37

Er zijn zat niet paardgerelateerde onderwerpen waar je op kan reageren. Je bent zo aan de 25 posts hoor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:51

Het is een paardenforum, dus tja, wat zoek je daar als je niks met paarden hebt :?

Ik zou zeggen: Viva.nl ofzo.
De 25 berichten regel is er juist om te voorkomen dat er allemaal mensen komen die niks met paarden hebben. Absoluut niks persoonlijks, maar de niet paarden subs zijn een extraatje voor de wel paarden users.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:54

Nouja, inmiddels is bokt zo groot dat het bij willekeurige vragen ook vaak bovenaan komt in google. Zo zocht ik eens naar tips om de gietijzeren onderdelen van mijn fornuis schoon te krijgen en kwam ik tot mijn stomme verbazing op bokt terecht.
Eigenlijk zou daar wat tegen gedaan moeten worden, maar ja, dat beslist google natuurlijk. :')

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:54

stef schreef:
Het is een paardenforum, dus tja, wat zoek je daar als je niks met paarden hebt :?

De 25 berichten regel is er juist om te voorkomen dat er allemaal mensen komen die niks met paarden hebben. Absoluut niks persoonlijks, maar de niet paarden subs zijn een extraatje voor de wel paarden users.

En we laten even zien hoe sociaal mensen met paarden zijn :') ;)

Er zijn genoeg subfora die niets met paarden te maken hebben, dus het maakt toch niet uit of iemand "niet meeforumt" bij de paardgerelateerde onderwerpen? :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:57

Dat is nou net het punt, het beheer wil niet dat mensen tips komen geven op onderwerpen die niet over paarden gaan als die mensen niets over paarden weten..
Zou net zoiets zijn als het viva-forum dus alleen maar voor leden van de viva zou zijn.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:59

Dus stel, ik ben een totale beginner en wil graag wat leren, dan kan ik me beter ook niet aanmelden?

Het is denk ik vooral om spammers tegen te gaan... Tenminste, dat mag ik hopen..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 00:01

Serendip: dat is jouw interpretatie. Ik leg enkel uit wat de grdachtegang is achter de 25 berichten regel. (Die ik overigens volledig begrijp)

Een beginner die wil leren zal op de paardensubs posten, dat is iets anders dan iemand die zich aanmeld voor een discussie op een algemene sub, die aangeeft niks van paarden te weten. Uit de OP blijkt ook niet dat daar interesse voor is.

Met spammers heeft het niet zoveel te maken.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 00:02

Ik ben het met je eens Serendip.. Ik ben hier nog niet lang genoeg om te weten hoe hoe en waarom het beleid zo is.
Maar ik denk dat het forum inmiddels wel te groot geworden is om mensen zo buiten de deur te houden. Maar wie ben ik. ^) ;)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 00:03

stef schreef:

Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens, ik verbaas mij er soms over wat voor onderwerpen er voorbijkomen dat ik denk dit is toch een paardenforum...
Maar aan de andere kant vind ik het ook wel grappig, vragen over seks enzo.....

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 00:07

stef schreef:
Serendip: dat is jouw interpretatie. Ik leg enkel uit wat de grdachtegang is achter de 25 berichten regel. (Die ik overigens volledig begrijp)

Een beginner die wil leren zal op de paardensubs posten, dat is iets anders dan iemand die zich aanmeld voor een discussie op een algemene sub, die aangeeft niks van paarden te weten. Uit de OP blijkt ook niet dat daar interesse voor is.

Met spammers heeft het niet zoveel te maken.

Nee dat snap ik wel, maar sowieso geeft niet iedereen een nuttige bijdrage voor de paardensubs.... Maar als een forum groeit, er steeds diverse onderwerpen besproken worden, dan kun je het niet alleen maar zo houden.

Natuurlijk zullen hier vooral mensen komen die iets met paarden hebben, dat is logisch. Maar om nu iemand die nieuw is zo "welkom" te heten en eigenlijk indirect gewoon te zeggen "zoek maar een ander forum" terwijl diegene via een zoekmachine hier het onderwerp heeft gevonden waarover ze iets wil weten... Tjah, dat vind ik dan weer niet kunnen.

Snap dat het forum bedoeld is voor mensen die iets met paarden hebben, maar denk niet dat het de bedoeling is om andere niet welkom te heten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 00:08

Dreamybol: ik ga toch ook geen discussie over een koelkast voeten op een motorforum?
Dat het forum te groot is, en dan met name het niet paarden gedeelte, ben ik met je eens. Maar nogmaals: dit is ontstaan vanuit een extraatje voor de users

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 00:11

stef schreef:
Dreamybol: ik ga toch ook geen discussie over een koelkast voeten op een motorforum?
Dat het forum te groot is, en dan met name het niet paarden gedeelte, ben ik met je eens. Maar nogmaals: dit is ontstaan vanuit een extraatje voor de users

Precies, het niet-paardengedeelte is inmiddels (neem ik aan) zo groot geworden dat het bij google op de gekste vragen bovenaan komt. Op het treinenforum waar man regelmatig komt (iedere gek zijn gebrek :+ ) zijn geen subfora die niets met treinen te maken hebben en zo zal het op een motorforum waarschijnlijk ook zijn.
Waarom zo'n groot niet-paardengedeelte als andere mensen, die daar misschien zelfs wel meer verstand van kunnen hebben, niet kunnen reageren? Er is dan duidelijk een extraatje uit de hand gelopen. En dat kan best vervelend zijn voor mensen die hier via google terecht komen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 00:23

Maar om hoeveel mensen gaat dit? En hoe kun je ooit bij iedereen nagaan of die wel echt iets om paarden geeft? Dat is sowieso niet te doen. Hoeveel leden reageren niet vooral/alleen maar op de subfora, wil je die dan ook dumpen?

Natuurlijk schrikt die 25% af, maar als iemand dat over heeft om toch te posten, dan laat diegene toch gewoon lekker mee "bokken".

Rosa1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 01:12

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Ik begrijp dat het in de eerste plaats een paardenforum is en dat men graag mensen aantrekt die daar speciaal op af komen.
Ik ben dus via een andere weg, zoekopdracht google, hier terecht gekomen.
Als mij duidelijk bij inschrijving was vermeld dat ik eerst 25 posts over paardgerelateerde onderwerpen moet geven. Dan had ik mij idd niet aangemeld. Er bestaan wel meer fora waar je niet direct iets met het hoofdonderwerp te maken hebt, maar wel kan reageren op andere discussies.
Ik vind het persoonlijk jammer dat ik niet kan reageren op de discussie die ik gezien heb, omdat het voor mij persoonlijk een belangrijk onderwerp is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 07:58

En over dat onderwerp vind je nergens anders iets?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:32

Om welke discussie gaat het überhaupt? :)

En op zich is Bokt nog vrij liberaal in de zin dat je hier wel gewoon alles kan lezen. Als ik op een ander forum (Gathering of Tweakers) probeer de Tweakers Huiskamer te bezoeken waar je minimaal 50 posts met toegevoegde waarde moet hebben EN een bepaalde periode geregistreerd moet zijn, krijg ik gewoon dit te zien:

Error™
Je hebt geen toegang tot dit forum
Dit is een besloten forum. Voor toegang tot dit forum moet je in ieder geval ingelogd zijn.
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)

Uiteraard heb ik wel toegang verkregen, maar zelfs dat wordt nog per geval bekeken of je daar bij "de kudde" mag.

Maar hier aan de 25 posts komen kan prima, zelfs zonder paardenkennis. Ik moet ALLES nog leren over paarden en moet eerst nog een aantal KG afvallen voordat ik ook daadwerkelijk paardrijles kan nemen, maar zelfs ik ben aan de 25 posts gekomen :) Daarnaast zou je altijd nog met de mensen in die discussie kunnen communiceren via een PB.

Overigens vind ik het wel terecht dat de 25 posts cap er op zit. Het is tenslotte een forum over paarden, en juist omdat er dus onder de gebruikers een grote gedeelde interesse/passie heerst, discussieer je dus altijd met "soortgenoten" :) Wat sowieso handiger is, als ik op het Tweakers forum in de huiskamer reageer op een bepaalde discussie, zal dit toch vanuit mijn IT-persoonlijkheid zijn en niet vanuit mijn ik wil graag leren paardrijden maar ben er nu nog te dik voor persoonlijkheidje ;)
Laatst bijgewerkt door Choiix op 01-10-12 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:35

TS; dit is gewoon een teken dat je voorbestemd bent om iets met paarden te gaan doen LOL dus eerst verdiepen en dan weer terug naar het fornuis (als je daar dan nog zin in hebt).