Vraag over de 25 berichten regel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Superas

Vraag over de 25 berichten regel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 20:16

Hallo,
Ik heb al best wel lang mijn bokt account en ik zit er ook geregeld op. Maar meestal niet om dingen te posten maar om te lezen. En als ik dan iets wil posten dan kan het niet vanwege die 25 berichten regel (op de forums waar dat is ingesteld). Misschien kan het nog wel een jaar duren voordat ik aan 25 berichten kom op de algemene paarden forums. Ik weet namelijk niet genoeg over paarden om mensen verder te helpen. Weet iemand hier een oplossing voor? (een topic waar je mag posten om aan 25 berichten te komen bijvoorbeeld :P)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Vraag over de 25 berichten regel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:42

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:48

Alle topics die vallen onder het tabblad "informatief" tellen mee.

Ik heb even gechecked, je hebt nog 23 'nuttige' berichten nodig voordat je op de niet-paardenforums mag posten.

Superas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 20:55

ogh als ze ook nog eens nuttig moeten zijn wordt het echt volgend jaar september voor ik aan die 25 berichten kom :P

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:57

Nuttig mag ook een vraag zijn, niets waar je meer over wilt weten? En er zijn topics waar gewoon om meningen gevraagd wordt, daar kan iedereen dus in posten. Als je paarden leuk vindt dan is het ook voor jou geen enkel probleem om snel je posts bij elkaar te hebben.

Superas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 21:07

Ik wil van heel veel dingen nog wel meer weten maar dan moet ik eerst het hele forum gaan uitkammen of er niet al per ongeluk zo'n topic bestaat van mijn vraag. (ik neem aan dat je bedoelde met vragen een nieuw topic aanmaken?) Mijn mening geven kan ik ook wel gewoon doen maar bij mij is dat al snel: ja leuk, nee ik zou het niet doen, ja mooie foto enzv. En dat mag hier ook niet. sorry dat ik zo ingewikkeld doe en ben :')

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:34

Nee hoor, je hoeft niet het hele forum uit te kammen, gewoon vragen stellen :) Vooral als ze met jouw persoonlijke situatie te maken hebben dan mag dat gewoon. Het is tenslotte nog steeds een forum :)
En als je nou eens zegt in plaats van "ja leuk, nee ik zou het niet doen, ja mooie foto enzv" Ja leuk! Want.... Nee, zou ik niet doen omdat.... Wat ik zo mooi vind aan die foto is... Want dan onderbouw je je reactie en wordt die heel erg gewaardeerd :j

Superas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 22:11

Ik denk echt dat het aan mij ligt maar ik vind de regels hier gewoon zo streng. Toen ik vorig jaar een account had aangemaakt en de regels had doorgelezen was het gelijk al raak ik deed van alles fout, te korte berichtjes offtopic en berichtjes met alleen een '?' (oke dat was toen ook niet erg handig van mezelf) Ik wil niet in de problemen komen op een forum waar ik gewoon afentoe kom om mensen met vragen te helpen of advies te geven als ik iets wel weet. Ik ben niet erg goed in mijn meningen onderbouwen en ik wil niet dom overkomen. Dus zeg ik op zo'n moment toch maar liever niks en blijf ik met die 25 niet nuttige berichtjes zitten waardoor ik niet op het young riders forum kan posten.

Endlessly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:15

Ik heb precies hetzelfde als jij... Ik lees liever dan ik post, maar als ik dan iets wil posten kan het niet. Achjah, dan maar meningen posten inderdaad.

Superas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 22:32

Kan bokt niet een uitzondering maken voor ons 2 en die 25 berichten uitschakelen zodat wij kunnen posten waar we willen:P *smeek oogjes*

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:35

ts volgens mij is er vast een topic te vinden waar je kan posten...
Succes:D nu moet je er nog 8:P

Superas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 22:39

Sietara schreef:
ts volgens mij is er vast een topic te vinden waar je kan posten...
Succes:D nu moet je er nog 8:P

nee ik moet er nog 23 het moeten 25 nuttige post zijn bij de paarden forums enzo.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:49

Ik heb destijds een topic geopend met een vraag en moet zeggen dat ik nooit gemerkt heb dat er een 25 post regel was.. Ik vind het dan ook echt niet moeilijk om 25 berichtjes vol te maken. Ik lees ook meer dan ik post, hoor. Ik heb geen paard en weet er ook niet bijzonder veel van af dus kan mensen toch niet echt met dat soort dingen helpen.

Superas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 22:55

het kleine verschilletje is ook dat jij al 411 post heb en ik nog maar 18 en aangezien ik al een jaar lid ben en nog steeds geen 25 nuttige post heb geplaatst valt het heel erg op als ik niet kan reageren op een topic waar ik dat wil want dan krijg ik zo'n poep blokkering voor me neus.

Bella90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:59

Haha ik heb ook precies hetzelfde! Wil op heel veel onderwerpen reageren, maar dan kan het steeds niet.. :(

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:02

Die regel is er niet voor niks. Zou dus ook vreemd zijn als t beheer voor jou een uitzondering gaat maken, want er zijn er meer dan genoeg
die dat dan ook willen natuurlijk.

Gewoon lekker bij informatief kijken en reageren. Leer je reacties onderbouwen, lees het dubbel en kijk of je er zelf wat aan zou hebben.
Onliners, korte berichten als ? dus, zijn voor actieve bokkers vervelend en voegen ook niks toe aan een topic, vandaar dat de regels daarop
'streng' zijn. Toch blijft Bokt een paardenforum en is het dus niet de bedoeling dat iemand lid word van Bokt voor de HK of beestenboel,
vandaar dat je iig 25 nuttige berichten moet plaatsen in het algemene paardendeel.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:04

Ik kan me eigenlijk niet indenken dat je niet aan 25 nuttige berichten kan komen. Ik heb ook heel lang meegelezen en ik durfde niet posten, maar eens als je begint, tja, dan loopt het zo op. Dus gewoon lekker reageren in de informatieve paardentopics. Andere tips gaan er denk ik niet komen hoor. ;)

Superas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:06

ze moeten het gewoon afschaffen want het slaat nergens op. Een forum moet er toch voor iedereen zijn en niet alleen voor de super posters die 100 berichtjes per dag makkelijk halen.
Ik zit hier ook op dit forum vanwege paarden en ik lees topics over paarden maar als ik ergens anders wil posten dan kan dat dus niet.

Endlessly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:06

Dat is wel logisch, maar het lijkt me ook irritant als mensen rare of foute dingen gaan posten, om maar aan die 25 te komen...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:08

Die regel is er om te voorkomen dat mensen om andere redenen op Bokt gaan zitten. Tis een paardenforum. ´t slaat dus wel ergens op.
En als je je interesseert in paarden haal je die 25 berichtjes makkelijk. Hoef je echt geen diehard poster voor te zijn.
Ik heb tegenwoordig ook 5000 berichten maar post ook regelmatig een week of wat niets of nauwelijks.

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:09

Zelfs ik ben aan 25 berichten gekomen, het heeft even geduurd maar ik ben eraan gekomen. Terwijl ik helemaal niets weet over paarden :) Of ja niet heel veel.

Superas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:13

Ik ben het me xBlue eens hoor door deze regel krijg je juist veel onzin berichtjes. En als je geen paardenfan bent en je zit wel op een paarden forum dan is het toch je eigenkeus? Ik snap het nut van die regel dus echt niet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:14

Volgens mij kun je in een ITP-topic al gauw een 'nuttig' berichtje kwijt. Daar wordt namelijk geen 'rijkunstig commentaar' verwacht.
Iets in de trant van 'wat ziet je paard er prachtig verzorgd uit'...
Succes ;)

Superas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:17

Ik zal daar eens kijken bedankt

Superas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:19

ITP staat niet onder informatief dus berichtjes daar tellen niet mee.