Ik had 9 jaar geleden voor het laatst een buitenrit gemaakt en het is dik 25 jaar geleden dat ik les heb gehad.
Ik heb 25 jaar geleden mijn ruiterbewijs gehaald, wat eigenlijk toen de doelstelling was en heb daarna alleen nog buiten gereden.
In deze tussenliggende tijd ben ik heel wat kilotjes zwaarder geworden en heb een niet al te beste conditie.
Aangezien ik nu weer flink de drive heb om af te vallen, ben ook maar weer eens op het paard geklommen.
Een privélesje van een half uurtje. Pffff dat viel zwaar tegen. Ik had nog geen rijbroek, en droeg jodphurs,
dus had zere benen van de stijgbeugelriemen op mijn spijkerbroek. Inmiddels heb ik een rijbroek en chaps en heb afgelopen woensdag ook weer eens een buitenritje gemaakt in Drenthe
waar we een midweekje op vakantie waren en dat ging eigenlijk supergoed. Dus heb de smaak weer helemaal te pakken.
Vind het buitenrijden toch een stuk minder vermoeiend en ontspannender als in de bak. Ik heb ook snel last van mijn rug maar had na de buitenrit absoluut geen last, in tegenstelling tot het lesje in de bak.
Ik ben ook geen type om in de bak of in een les te rijden (ik kan ook niet doorzitten), ik wil gewoon lekker genieten van een lekker relaxed buitenritje in de natuur en een rustig drafje en galopje.
Dus ben druk op zoek of er maneges in mijn omgeving zijn waar ik zo nu en dan weer eens lekker met een buitenritje mee kan. Elke week naar Drenthe is ook zo ver als je in het Westland woont.

Even verder over mij.. Ik ben getrouwd en wij zijn in het bezit van 4 honden.
Een grijswitte Harlekijn koningspoedel, een 3e hands maltezer, een boerenfox en een hondje uit Spanje.
Ook organiseren wij hondenwandelingen.
Verder hou ik van natuur, fotografie, dieren, lezen en nog veel meer.
Nou dat was het even over mij.
Ik ben al vaak via google op Bokt.nl beland, dit waren meestal dan geen onderwerpen over paarden dus het lijkt me een leuk veelzijdig forum, daar het leven uit meer dingen bestaat dan alleen paarden.
Hopelijk kan ik m'n draai weer een beetje vinden tussen de paardenmensen en blijf ik hier gezellig plakken.