Pesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elastiek

Pesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 17:14

Hee lieve Bokkers die dit lezen!

Als het niet goed staat, graag verplaatsen. Ik kon alleen hier een topic plaatsen. :+

Ik ben deze week begonnen aan de 3e week van de brugklas. Ben al helemaal gewend aan de school, leraren, van lokaal wisselen etc. Zit ook bij 2 heel lieve vriendinnen in de klas die ik voorheen ook al kon. Maar nu zit ik met een probleem;

Het pesten. Sinds gisteren word ik gepest door 3 meisjes. Ik kond hun voorheen niet. De ene keer negeren ze me en doen alsof ik lucht ben, duwden me zelfs tegen de kluisjes omdat ze me "zogenaamd" niet zagen en zeiden niet eens iets van sorry. En de andere keer pesten ze me met stomme opmerkingen. Voor hun is dat natuurlijk lachen gieren brullen, maar mij staan de tranen dan in mijjn ogen. Ik voel me soms echt heel alleen. Nu mijn ouders ook nog eens gaan scheiden is het voor mij dubbel op.

Ik durf niet goed mijn mond open te trekken en hetzelfde terug te doen. Negeren is ook geen optie want die opmerkingen blijven doorgaan heb ik gemerkt. Naar mijn mentor stappen, ben ik bang dat het alleen maar erger word. En mijn vriendinnen durven ook niets terug te zeggen.

Mijn ouders weten ervan, maar kunnen mij ook niet goed helpen. Ze hebben zelf ook heel veel problemen aan hun hoofd.

Ik wou even mijn verhaal kwijt en hoop dat jullie tips hebben.

Doeii! :evaw:

Lottexxx

Re: Pesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:17

Ik zou toch even naar je mentor stappen hij is ervoor om dit soort problemen op te lossen. En kan hun er op aanspreken. Waarschijnlijk word het alleen maar erger als je er niks mee doet.
Sterkte :(:)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:17

Pesten is heel erg :(:) Probeer er alsjeblieft boven te staan en je er niks van aan te trekken, richt je energie op je vriendinnen in plaats van hun. Laat ze niet jouw zelfvertrouwen naar beneden halen! Jij bent meer waard dan hun :(:) Sterkte de komende tijd, ook met je ouders.

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:19

Ik zou toch naar je mentor stappen, of een vertrouwenspersoon.
Heel veel sterkte!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:20

Ik denk eigenlijk dat als je naar de mentor stapt dat het niet helpt. Waarschijnlijk vinden ze het alleen maar grappig. Tenminste, dat zie je vaak. Zal echt proberen je er niets van aan te trekken en gewoon denken in je hoofd wat zijn ze zielig en jezelf boven hun zetten. Want pesten is not done.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:21

Indd toch naar je mentor gaan! Als hij/zij een goeie mentor is, kan die heel veel voor je betekenen :j
Succes, ik weet wat het is om je zo te voelen en het is niet leuk! :(:)

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:09

Oh dit komt mij heel bekend voor :n
Ik heb het zelfde als ik op school kom zeggen ze ook tegen mij elke dag van zo zou je er maar uit zien!
Of ze geven je een voetje. of ze kijken je heel vals aan!
Zeggen dat ik lelijk ben.
Roddelen over je.

Door mijn school ben ik ook heel onzeker geworden en rare gedachte's gekregen en heb maar 1 vriendin in mijn klas van de 18 kinderen en als ze er niet is is het ook een drama voor mij. Want die hele klas is gewoon een klupje alleen ik wordt heel erg gepest door heel die klas.

Ik weet ongeveer hoe jij je voelt. Het is echt verschrikkelijk ;(

Hele veel sterkte hiermee!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:20

Het is belangrijk dat je dit uitspreekt naar je iig je mentor. Je kan dan ook aangeven dat je niet wil dat hij het direct naar de meiden toe uitspreekt, maar dat hij bijvoorbeeld in de klas een anti-pest project start.

Ik weet precies hoe je je voelt en spreek uit ervaring dat je hier iets mee moet doen, omdat het anders je eigenwaarde en zelfvertrouwen zo omlaag haalt dat je er nog lang last van gaat hebben.

Schrijf ook op wat hun acties voor jou betekenen in een schrift en blijf erover praten met je vriendinnen!
Jammer dat je niet met je ouders kan praten, maar ik zou het wel aankaarten. Het is belangrijk dat zij ondanks hun problemen op de hoogte zijn van jou problemen op school. Je zal zien dat het helpt!

Sterkte! :(:)

Elastiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 16:50

natasha1996 schreef:
Ik heb het zelfde als ik op school kom zeggen ze ook tegen mij elke dag van zo zou je er maar uit zien!
Roddelen over je.

Door mijn school ben ik ook heel onzeker geworden en rare gedachte's gekregen en heb maar 1 vriendin in mijn klas van de 18 kinderen en als ze er niet is is het ook een drama voor mij. Want die hele klas is gewoon een klupje alleen ik wordt heel erg gepest door heel die klas.

Ooh! Wat erg! Jij ook heel veel sterkte! Ik hoop ook voor jou dat uiteindelijk alles goed komt! :(:) ;(

Bedankt allemaal voor de steun en tip(s). Ik ben vandaag toch maar naar mijn mentor gestapt, omdat mijn ouders zeiden dat ik toch naar mijn mentor moest. Ik moet zeggen dat dat een hele opluchting was dat ik alles nu heb gezegt. De pesters weten nog van niets dat ik iets gezegt heb tegen mijn mentor. Vrijdag wil Mvr. Extra (mijn mentor, ik weet het heel rare achternaam hihi) met mij en de pesters gaan praten. Dus morgen nog.. En dan hoop ik dat het erna over is.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik mijn probleem hier plaatste. Moest het gewoon even kwijt. Bedankt dat jullie zo lief zijn!! :(:)

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:21

Tina_Gentle schreef:
natasha1996 schreef:
Roddelen over je.

Ooh! Wat erg! Jij ook heel veel sterkte! Ik hoop ook voor jou dat uiteindelijk alles goed komt! :(:) ;(

Bedankt allemaal voor de steun en tip(s). Ik ben vandaag toch maar naar mijn mentor gestapt, omdat mijn ouders zeiden dat ik toch naar mijn mentor moest. Ik moet zeggen dat dat een hele opluchting was dat ik alles nu heb gezegt. De pesters weten nog van niets dat ik iets gezegt heb tegen mijn mentor. Vrijdag wil Mvr. Extra (mijn mentor, ik weet het heel rare achternaam hihi) met mij en de pesters gaan praten. Dus morgen nog.. En dan hoop ik dat het erna over is.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik mijn probleem hier plaatste. Moest het gewoon even kwijt. Bedankt dat jullie zo lief zijn!! :(:)

Dankje ik hoop dta het ook allemaal goed komt voor jou :j :(:)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:58

Top van je dat je naar je mentor bent gestapt!! +:)+
Als de pesters tegen je mentor zeggen dat ze niks deden of dat ze het niet zo bedoelden moet je wel echt goed duidelijk maken dat ze wél wat deden en dat je je er wél gekwetst door voelt want ze mogen je echt niet zo lelijk behandelen :(:)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 09:41

Dit topic hoort niet thuis op WWW. TS heeft nog niet genoeg berichten om op het andere gedeelte te kunnen posten en ze gaat van mij een PB krijgen met wat uitleg.

Hier een slotje :)