Wie zit hier achter?

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rayza

Wie zit hier achter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 10:05

Hallo allemaal,

Achter de naam Rayza zit Carmen (bijna 18) die nu maar even gaat voorstellen wie ze is.
Carmen, zo heet ik in het dagelijks leven dan, maar die naam was al bezet.
Ik steek vele uren in de paarden en in de honden.

Zelf heb ik helaas (nog) geen paard, aangezien ik die mogelijkheid van mijn ouders niet krijg,
maar gelukkig maakt dat in (rij)ervaring niet uit (ook al denken sommigen daar anders over) en rijd ik bij een leuke stal mijn lessen,
help ik bij de kleintjes, rijd ik de drukke/jonge paarden naast de lessen en neem soms een lesje over.
Bij deze stal lopen verschillende paarden en pony's rond, gelukkig geen manegeachtige hobbelpony's.
Aangezien ze een fokkerij van NRPS'en hebben, lopen er daar hele leuke van rond.
Ook wordt er af en toe een Arabo-Fries gefokt als opvolger van de volle Friesen die ze fokten.
Verder staat er nog een leuke Andalusiër, Fjord, een welsh k, welsh b x fjord en een mini shetlander.
Daarnaast rijd ik nog paarden op verschillende adressen. Met name Friese paarden die ik hoger in de dressuur rijd. (Wat wil je dan ook in Friesland haha)
één Fries (een Leffert x Goffert) is een beetje mijn halfeigen paardje (van vrienden van mijn ouders).
Bonne was grasmaaier en liep af en toe voor de kar, maar nu rijd ik L dressuur met hem en ben ik de oefeningen van het M aan het oefenen.
Ook ga ik geregeld een buitenritje maken, met hem naar de les, ga ik even met hem mennen en hij kan zelfs een leuke sprong maken.

Goed, ik zei ook nog dat ik ook aardig wat uren in honden steek. Eigenlijk gaat de hondenliefde parallel aan mijn paardenliefde.
Van jongs af aan. Is er een keuze mogelijk tussen die twee? nee.
Aangezien dit niet een hondenforum is ga ik niet de hele geschiedenis vertellen haha, dan ben ik nog wel uren bezig.
We hebben een Siberische Husky uit België gehaald (met stamboom) en hiermee doe ik vanalles en nog wat.
Rayza heeft leuke prijzen gewonnen op diverse hondenshows, staat graag voor de speciale step om de sledehondensport te trainen,
gaat dit jaar haar debuut maken in de officiële sledehondensportwedstrijden, doet mee met breitensport (soort behendigheid)wedstrijden,
we lopen hoog gehoorzaamheid, gebruik ik voor demonstraties in de hondensporten, is een heerlijke gezellige huishond die
graag mee gaat te wandelen (het liefste in het bos) en is dan ook de hond die mij heel veel heeft bijgebracht
over het gedrag van honden waardoor ik gevraagd ben om les te geven op de hondenschool.

Kortom, ik ben dol op de paarden, honden (en andere dieren) en kletsen.
Mede daarom studeer ik voor de docentenopleiding biologie op het HBO.

Vragen? Stel ze gerust, ik mag graag kletsen :)

Groetjes van Carmen uit Friesland

Enthousiaste ponykamp/buitenritten begeleidster aangeboden: http://www.bokt.nl/markt/ad/176072/enth ... geleidster
Ook eventueel met spoed in de vakantie van 2013.

Pieter25

Re: Wie zit hier achter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:41

Welkom op Bokt, Carmen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie