ongesteld tijdens vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xlovepony

ongesteld tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 12:59

Hallo bokkers,
Je leest het al in de titel ik word ongesteld tijdens mijn vakantie.
Ik kan niet meer aan de pil beginnen want ik ga zaterdag al weg!
Ik had over primolut gelezen , en dat moet je drie dagen voor je ongesteldheid innemen en ni was mijn vraag heeft iemand ervaring mee en hoe moet je dat dan uitleggen aan de dokter. iK durf het niet echt aan me ouders tevertellen want ik weet niet hoe.
Ik ben een beetje laat met dit maar ik dacht dat ik dan niet ongesteld zou zijn...
En is primolut wel bedoelt voor een 15jarige meisje ?
Alvast bedankt !
Ik weet niet of dit topic goed staan en uit de andere topic kan.ik niet al me vragen vinden hihi.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:00

Ik zou gewoon even je huisarts bellen voor wat informatie :)
En op zich als je maandag een afspraak maakt en je begint direct met de pil dan wordt je niet ongesteld hoor!

Nwktje

Re: ongesteld tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:02

Waarom zou je niet ongesteld willen worden tijdens je vakantie? Ik was ook gewoon ongesteld tijdens mijn vakantie.

xlovepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 13:33

Nwktje schreef:
Waarom zou je niet ongesteld willen worden tijdens je vakantie? Ik was ook gewoon ongesteld tijdens mijn vakantie.

Omdat wr heel lang op de boot zitten en we surfen en duiken heelveel en dat is dat echt niet fijn hihi

xlovepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 13:34

Jasmijn159 schreef:
En op zich als je maandag een afspraak maakt en je begint direct met de pil dan wordt je niet ongesteld hoor!

Maar de pil moet je toch veel eerder slikken ?wel bedankt !

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:36

Er zijn via de huisarts pillen voor te krijgen die zorgen dat je niet ongesteld wordt, heb ik ook een keer gehad. Volgens mij moet je dan 3x per dag een pil nemen ofzo. Gewoon vragen, de dokter vind dat heus niet raar, alle vrouwen zijn wel eens ongesteld!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:37

xlovepony schreef:
Jasmijn159 schreef:

Maar de pil moet je toch veel eerder slikken ?wel bedankt !

Om beschermd te zijn tegen zwanger worden wel ja.. :) Maar dat is nu niet aan de orde.
Om niet ongesteld te worden is een paar dagen al genoeg.
Bel gewoon even je huisarts, misschien heeft die nog wel andere ideeën.
En anders gewoon een doosje tampons mee en wat paracetamol en dan overleef je t ook wel weer toch?

xlovepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 13:40

antje_vip schreef:
Er zijn via de huisarts pillen voor te krijgen die zorgen dat je niet ongesteld wordt, heb ik ook een keer gehad. Volgens mij moet je dan 3x per dag een pil nemen ofzo. Gewoon vragen, de dokter vind dat heus niet raar, alle vrouwen zijn wel eens ongesteld!

Dat is waar ! Haha
Maar wat moet ik dan tegen me ouders zeggen ? Hihi

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:41

Om nu nog te beginnen met de pil geeft GEEN garantie dat je niet ongesteld wordt hoor.
Dokter bellen inderdaad, geen vraag te gek!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:43

xlovepony schreef:
antje_vip schreef:

Dat is waar ! Haha
Maar wat moet ik dan tegen me ouders zeggen ? Hihi

je ouders hoeven toch niet te weten dat jij de dokter hierom vraagt, de huisarts heeft ook geheimhoudingsplicht lijkt mij.

afhankelijk van de band met je moeder zou ik t gewoon wel met haar bespreken, begrijpt ze vast wel, praktisch elke (jonge) vrouw maakt dit mee

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:46

Je kan gewoon je huisarts even bellen. Primolut is een middel wat bedoelt is om de menstruatie uit te stellen.
Dus dat is geschikt voor wat je wil. Als je geen andere reden hebt om de pil te gaan gebruiken zou ik dat ook niet doen. Dan kun je gewoon Primolut gebruiken en op die manier je menstruatie eenmalig verschuiven.
Vaak kan je als je gewoon even de assistente van de huisarts belt dit recept telefonisch voorgeschreven krijgen en hoef je hiervoor helemaal niet langs de huisarts zelf te gaan.

Succes en een fijne vakantie

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:49

Je kan het je moeder toch vertellen? Je argumenten die je hier beschrijft zijn toch zo gek niet? Ik kan me niet voorstellen dat je moeder niet weet hoe ongemakkelijk je je voelt als je ongesteld ben en je hebt geen mogelijkheid om je te verschonen... Of hoe jammer het is dat je je geremd voelt om niet aan die watersporten te kunnen deelnemen. Maar goed.... ook met pilletjes heb je geen garantie dat het ook daadwerkelijk wegblijft. Dus neem toch maar een doosje o.b. mee ;)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:54

Gewoon zeggen: ma, ik ben ongesteld op de vakantie en daar heb ik absoluut geen zin in, kun je even naar de dokter bellen en vragen om pilletjes die de ongesteldheid uitstellen? Dan kan ik ook lekker zwemmen :D

Het is misschien lastig om over zoiets te praten, maar even er doorheen bijten en je hebt straks een heerlijke vakantie :)

Francinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:56

Hoi,
Ik ben net terug van een weekje vakantie met een vriendin, en ik zou ook eigenlijk ongesteld worden in die week. Ik had toen inderdaad gelezen over primolut, en m'n moeder belde gewoon de huisarts en toen heb ik het dezelfde dag nog opgehaald bij de apotheek. :) 3 dagen van tevoren moest ik beginnen met de pilletjes slikken. Op internet had ik gelezen dat sommige mensen helemaal misselijk waren geworden en buikpijn kregen enzo, hier heb ik helemaal geen last van gehad! Werkte echt super! :) De dokter zei wel dat je heel misschien zo'n doorbraakbloeding ofzo kon krijgen, maar dat heb ik ook niet gehad. Alleen was er een keertje een heel klein beetje bloed maar dat stelde echt niets voor. :) Vanaf vrijdag heb ik ze niet meer geslikt en het zou iets van 3/4 dagen duren voordat ik weer ongesteld zou worden dus dat kan elk moment gebeuren. Het werkte in ieder geval echt super en heb er helemaal geen last van gehad! Ik ben trouwens 16 dus ongeveer even oud. ;)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:00

Retlaw schreef:
Om nu nog te beginnen met de pil geeft GEEN garantie dat je niet ongesteld wordt hoor.

Klopt, dat heb ik gehad, toen ik niet ongesteld wilde worden op vakantie ivm een onhygiënisch land :(
De eerste paar maanden kun je doorbraakbloedingen krijgen namelijk.

Is een menstrucatiecup niet wat, die dingen vangen meer bloed op dan tampons?
Ik bedoel deze: http://www.bumaround.nl/webshop/voor-ma ... info-.html

xlovepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 14:04

dammie1 schreef:
Retlaw schreef:

Klopt, dat heb ik gehad, toen ik niet ongesteld wilde worden op vakantie ivm een onhygiënisch land :(
De eerste paar maanden kun je doorbraakbloedingen krijgen namelijk.

Is een menstrucatiecup niet wat, die dingen vangen meer bloed op dan tampons?
Ik bedoel deze: http://www.bumaround.nl/webshop/voor-ma ... info-.html
nou liever niet hihi.. ik ga eerst de huidarts bellen en vragrn wat ik kan gebruiken mishien ook die pil die je drie dagen van tevoren moet doen en als ik dan toch ongesteld word heb ik maar pech-.- ik neem wel in ieder geval tapons mee !:)

xlovepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 14:19

Oke ik ga gewoon eerst aan me moeder vragen en dan huisarts bellen haha.
Ik wil het echt graag vertellen maar ik durf niet goed maar ga het wel doen hihi
Xxx bedank iesereen ik zou vanavind vertellen hoe gaat is gelopen haha xd

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:54

Dit is echt geen rare vraag hoor, je huisarts krijgt die wel 100 x elke vakantieperiode.
Gewoon bellen hoor.

xlovepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 15:29

dammie1 schreef:
Dit is echt geen rare vraag hoor, je huisarts krijgt die wel 100 x elke vakantieperiode.
Gewoon bellen hoor.

Ja dat durf ik ook maar ik vind het moeilijk te zeggen tegen me moeder hihxx

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:33

Dan is de keus heel simpel: of ongesteld in je vakantie of je moeder vertellen/huisarts bellen.
Aan jou de keus..

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:37

ik denk dat je moeder ook wel eens ongesteld is geweest, en ook zeker op momenten dat ze het liever niet had. praktisch elke vrouw kan zich inleven in jouw vraag!
Je hebt haar de eerste keer toch ook vertelt?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:38

Ach joh niks om je voor te schamen! Iedereen wordt ongesteld.

Mijn moeder heeft op haar vakantie ook die pillen gebruikt en dat werkte super volgens haar

xlovepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 16:04

Retlaw schreef:
ik denk dat je moeder ook wel eens ongesteld is geweest, en ook zeker op momenten dat ze het liever niet had. praktisch elke vrouw kan zich inleven in jouw vraag!
Je hebt haar de eerste keer toch ook vertelt?

Ja maar ze zei vorige keer toen we op vakantie gingen zei ze dat het telaat was voor een pil en dat de dokter dat niet had ... Maar die pillen zijn erwel -.- hihi

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:37

jij vindt dit misschien een rare/enge vraag, maar je huisarts niet hoor ;) Don't worry!

xlovepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 00:32

Saintelette schreef:
jij vindt dit misschien een rare/enge vraag, maar je huisarts niet hoor ;) Don't worry!

oke hihi, onze eige huisarts is op vakantie dus moet ik naar een andere en ik ga morgen meteem bellen want als ik niet bel heb ik spijt in de vakantie ! Echt iedereen super bedankt voor jullie hulp ! *D Ik laat het nog even weten morgen hoe het ging en wat ik heb gekregen ! :D