Mijn naam is Shetjelief

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shetjelief

Mijn naam is Shetjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 07:56

Hallo :D

Mijn naam is Shetjelief, ik heb mij hier op dit forum aangemeld, omdat ik binnenkort een Shetlander ga aanschaffen.

Nou heb ik 0,0 ervaring, en maar een klein beetje kennis, over Shetlanders, Paarden of Pony`s. Dus ben ik heel leergierig.

Graag wil ik alle tips horen, het maakt niet uit of ik ze 3 keer krijg, beter 2 keer tevaak, dan 1 keer te weinig.

Ik wil alles weten, grondwerk, verzorging.. De hele mikmak!

Ook zou ik graag goede site`s ontvangen over Shetlanders, natuurlijk zoek ik zelf ook op het internet, maar ik heb nog niet echt meer gevonden dan de herkomst, en dergelijke dingen. Ik wil graag weten, hoe ik om moet gaan met mijn Shetlander. Ik heb de Shetlander alleen voor grondwerk, ik ga er zelf natuurlijk niet oprijden, ben een beetje te zwaar! Wel gaan we de Shetlander beleren, omdat ik twee kinderen heb, die er op gaan rijden!

Mijn Shetlander, komt op stal/wei met nog 4 andere Shetlanders, en een kudde paarden.

Tips??? Ik hoor ze graag!!!

Alvast bedankt!

_Bonte_

Re: Mijn naam is Shetjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 07:58

welkom

Probeer eens door de tapbladen te zoeken hier op bokt ( Forum index -> alle dingen daar eens aanklikken) en dan vind je alles wat je nodig hebt :)

Shetjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 08:05

Ik zoek zeker door :)

Bedankt! :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:08

Welkom op bokt :D

Wat zou je graag willen weten dan? Dan hebben wij een richting waar we op kunnen denken mbt antwoorden :)
Informatie over shetlanders kun je sowieso vinden onder het kopje SMP, te vinden onder tabblad de kantine. Speciaal voor mensen met en zonder shetlanders die daar hun verhalen en vragen willen delen :)

Shetjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 08:17

Kijk! daar zal ik eens even een kijkje gaan nemen.

Nou ja, wat ik graag wil weten? Alles, hoe verzorg ik mijn Shetlander, grondwerk.. Dat soort dingen..

Kan je met Shetlanders net zoveel als met paarden? Op stal zijn namelijk wel mensen, die grondwerker met hun Paarden/Pony`s, kan ik dat ook met een Shetlander??

Normaal leren mensen dit al, wanneer ze nog kind zijn. maar ik ben net begonnen, om mijn angst te overwinnen! :D

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:47

Je kan absoluut met een shetlander alles wat je met een groot paard ook kan. Behalve rijden natuurlijk, als je te groot bent. Grondwerken kan ook gewoon :)

Ach, en liever laat dan nooit, toch?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:51

Ik heb een raar gevoel bij het lezen van de OP.......

nouja.. toch maar OT..

ik zou zowiezo geen eigen dier aanschaffen voor je weet wat er allemaal bij komt kijken..
shetlanders zijn erg snugger en het KUNNEN monsters zijn/worden als je ze niet direct
correct opvoed.

Succes

Shetjelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 14:59

Oke, en waarom krijg jij een raar gevoel bij dit topic?

Ik schaf niet zomaar even een shetje aan, ik wordt omringt door mensen met jaren lange ervaring! Natuurlijk helpen deze mensen mij ook, maar ik dacht, ik ga zelf ook nog op onderzoek uit!