Belgische meid hier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DLRantino

Belgische meid hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 11:14

Hoi iedereen,

ik ben Evelyne en kom uit België, ik zit al langer op Bokt.be maar vond het ook wel leuk om eens de ideeën en meningen van jullie Nederlanders te weten i.v.m. paarden.
Ikzelf rijd al een 10 jaar paard (van men 6 jaar, ben er pas 16 geworden). Dit eerst vooral op verschillende maneges waar ik 1 keertje per week ging rijden. 3 jaar geleden kwam ik op een Privé-manege terecht, na 5 maandjes hebben we daar onze eigen pony gekocht, De Liethofs Rantino (vandaar m'n naam). Hij is een New Forest ruin van 14 jaar en schofthoogte 1.47 m. Daar stond ie nog een jaartje maar wegens problemen (mishandeling van Rantino achter onze rug omdat hij zo 'onhandelbaar' was geworden, tbeestje kreeg ocharm bijna geen eten meer, mocht achteraf gezien nooit buiten en wou ons gewoon duidelijk maken dat er iets niet juist was (en effie voor de duidelijkheid, hier wisten wij eerst zelf niets van, anders was het nooit zover gekomen, hopelijk nemen jullie me dat nie kwalijk)) zijn we daar vertrokken, en staan we sinds een dik jaartje op de Poedertoren. Een paardenboerderij waar paardjes 24/24 buiten staan met voldoende schuilstallen, drinkbakken en hooi (in de zomer ook weides met gras). Ook is alles bitloos en ijzervrij en ik moet zeggen dat het ons toch behoorlijk goed afgaat allemaal. Ik ben blij dat we die stap gemaakt hebben en dat hij nu veeeeeeel gelukkiger is (wat overduidelijk te merken is aan hem, :))

Afbeelding

Een foto van Augustus 2010, de slechte periode (2 weken na deze foto is hij naar de Poedertoren verhuist) en de rechtse foto is als hij 3 maandjes op de Poedertoren staat. Ik vind het zelf zielig om naar de linkse foto te kijken, maar ben zo blij als ik de rechtse zie, :)

Afbeelding

Dit is nog een foto als ik met hem aan de hand ben gaan wandelen, :)

Voila, nu weten jullie iets beter wie ik ben en ikzelf hoop dat ik hier nog een pak kan bijleren op Bokt.nl

(Oja, heb ook paardenspullen die weg mogen en die in goede staat zijn (ook dekens), laat me iets weten bij intresse)

Groetjes, Evelyne