Newbee - Barrelgirl uit Westerlo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Barrelgirl

Newbee - Barrelgirl uit Westerlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 15:28

Hi guys,

Mijn naam is Martine, ben 42 (klinkt oud maar ik voel me nog 25…) en woonachtig te Westerlo.
Omdat paarden mijn passie zijn vond ik het tof om lid te worden… 
Vanaf de leeftijd van 8j ben ik gestart met dressuurlessen op manege De Hoeve in Balen. Daar heb ik dus mijn eerste ervaringen opgedaan…
De jaren nadien heb ik via een vriendin iemand leren kennen die paarden en pony’s had, die mochten bereden worden maar daar stond dan tegenover dat we ook instonden voor het uitmesten van de stallen en de verzorging van de paarden. Op die manier heb ik enorm veel geleerd en trokken we de bossen in en expirementeerden we het rijden zonder zadel en kopstuk, springen over balken, door het water galopperen,... We zaten als het kon elke dag op paard door regen en wind en vonden dit gewoonweg “zalig”, echt een mooie tijd om aan terug te denken…
Op 18 jarige leeftijd heb ik dan mijn man leren kennen maar die had totaal geen interesse voor paarden en daardoor stond het rijden op een laag pitje… Maar als het kriebelde trok in naar de manege Gipsy Horses in Westerlo en ging ik mee op buitenrit om efkes de honger te stillen.
En zo ging dit door tot we in 2008 zelf een paard kochten, een 7jarige draver en ruin met de naam DJESS. Er zat nog niet echt een stuur op en hij was heel pittig maar had een superlief karakter. Na veel trainen ging het alsmaar beter. Omdat mijn man ook zin kreeg in het rijden kochten we een 2e paardje, mijn merrie CALISTA van 4 jaar, toevallig ook een draver en toen ik haar op proef had kon ze nog geen gallop… Al snel voelde ik dat ze heel wendbaar was en heel leergierig. Na een maand reed ik al met haar buiten en gingen we al op 2 daagse naar Duitsland, zo snel ging dat…
Na haar eerst wat techniek bij te brengen, ben ik vrij snel gestart met BARRELRACEN.
En op korte tijd werden we samen beter en een echt team.
Momenteel rij ik barrrelraces mee op shows en neem ik deel aan barrelwedstrijden en dit na nog geen anderhalf jaar verder. Ik ben zo fier op haar en hoop dat we er samen nog heel veel plezier aan mogen beleven!
Ondertussen hebben we 4 paardjes, nog een Welsh pony “FLICKA” van mijn zoon Jess en een 8 jarige pinto “SUNDANCE”, onze stoere bink.
Wij rijden met ons drietjes veel buitenritten en gaan op 2 of 3
Echt een droom en een passie! LOVE MY HORSIES <3

DLRantino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:45

Nog iemand uit België zie ik,
ik ben van Ramsel, niet ver van Westerlo dus.
Volgens mij heb jij je ook pas aangemeld op Bokt.be waar ik ook op zit, :)

Barrelgirl

Re: Newbee - Barrelgirl uit Westerlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 14:29

Heej ja dq klopt! Ik ben uit Voortkapel dus das vlakbij... Ik kom wel eens bij BCR in Ramsel, de ranch van den Dave Ronaldo... En ja dq klopt ik ben ook net bij bokt be, Groetjes :-)