Ik ben net nieuw op bokt. en weet nog niet zo goed de weg op deze site maar ik doe mijn best!
Vaak als ik met mijn paardje iets nieuws uit wil proberen of als ik iets even niet weet raadpleeg ik al jullie reacties om daar wat van te leren.
Zal even voorstellen:
Ik ben 20 en heb toen ik 18 was mijn eerste paard kunnen kopen

Haar naam *was* YoungDancer Volo. Een draver merrie van vier jaar. Ze was wat schuwig en vertrouwde niemand maar dat hebben we met veel tijd en geduld er helemaal uit gekregen. Als ik op de scooter op weg naar huis was hoorde ze me van ver aankomen en racete ze gelijk naar het hek om me te begroeten met een gezellige hinnik en een lebber. Het rijden ging ook steeds beter en we waren als twee handen op 1 buik. Ze leek wel aan me vast gelijmd als ik in de buurt was. Dikke maatjes!!
Helaas heeft mijn lieve meid niet lang bij mij mogen zijn... ze kreeg in maart een slokdarmverstopping en is niet over onze reddingspogingen heen gekomen. Drie lange dagen en nachten ben ik er bij gebleven en toen het beter leek te gaan en ze weer begon met drinken MOEST ik op school opdrachten inleveren wilde ik bij blijven. Omdat het zo goed ging ben ik gegaan maar 2 uur later werd ik in paniek gebeld door mijn moeder. Dancer was gaan liggen en wilde niet meer gaan staan, de dierenarts en mijn vader waren bij haar. Nog voor hij haar antibiotica kon geven is zij zelf heengegaan. Met haar hoofd op de schoot van mijn vader.
Toen ik thuis kwam lag ze daar dus, nog warm maar niet meer bij mij....
Dat verlies wens ik mijn grootste vijanden niet toe, verschrikkelijk.
Nu wat positiever EN mijn vraag,
Ik heb een nieuw vrouwtje in mijn stal staan die al lichtelijk begint met een hinnikje als ik aan kom lopen

Chimanga heet ze. Officieel Chimanga do Cheyenne, maar das zo ingewikkeld

Chimanga is vijf jaar en nu zo'n twee maanden onder zadel. Ze werkt alleen totaal anders dan ik gewend ben. Ze is veel harder in de mond en ook op het been reageert ze amper waardoor ik niet lekker ontspannen op haar zit. Het gaat tegen mijn principes om dwingend te rijden maar dan wordt ik genegeerd lijkt het wel.
Aan de hand en los luistert ze perfect, en als ik er naast loop en een ander rijdt doet ze ook haast geen stap verkeerd maar als ik er zelf op zit wordt het allemaal ineens heel erg moeilijk.
Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit op kan lossen? Het is alsof ze niet zelfstandig kan lopen en ze me 'kwijt' is als ik er op zit. Ze kijkt ook de hele tijd om naar mijn voeten en draait dan weer eens een rondje...
Enige hulp van jullie kant?
Bedankt!!