Voorstelrondje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MonaLisa_

Voorstelrondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 09:15

Eigenlijk had ik stiekem al ergens een reactie geplaatst, toen ik me bedacht dat het misschien wel zo netjes is om me even voor te stellen.
Hier op het Bokt forum ga ik door het leven als MonaLisa. Ik ben een jongedame van 21 en ik kom van de Veluwe.
Ik heb nooit eigen paarden gehad, wel praktisch op het paard geboren en ik heb een tijd op een manege gewerkt. De laatste jaren heb ik door omstandigheden weinig gereden. Ik wil het wel weer oppakken en ik ben met wat ideeën in mijn hoofd aan het spelen, maar dat staat verder in een ander topic.

Uhm, verder weet ik eigenlijk niet wat nog meer over mezelf te vertellen. Ik blijf liever een beetje anoniem dus heel veel personalia wil ik hier stiekem ook weer niet achterlaten :)

mika11Jarig

Re: Voorstelrondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:40

Welkom :)
Hier ook iemand van de Veluwe :D
Leuk dat je het paardrijden weer wilt gaan oppakken.

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 09:47

Welkom op bokt! :wave:

_Mojo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:46

welkom op bokt _/-\o_

llacesll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:54

Welkom

Ik heb me zelf al een heel lange tijd ingelezen, maar toch besloten om eens een account aan te maken ( ben dus "officeel" ook nieuw hier)

MonaLisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 17:46

^^ jij ook welkom hier dan maar, hihi ;)

MonaLisa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 14:03

Zo, even mijn voorstelrondje uppen. Inmiddels een incidenteel vakantie-verzorgpaardje gevonden aangezien een vaste aanstelling als verzorger/bijrijder door de omstandigheden lastig is. Vorige week even komen kennismaken en gister kort even met het paard gewerkt om te kijken of het klikt. Ik stikte van de zenuwen nadat zijn baasje vorige week al had gezegd dat ze eigenlijk niet makkelijk andere mensen op haar paard laat rijden omdat ze gewoon heel voorzichtig is met haar paard en hij ook nog erg jong (4) en gevoelig is. Hij reageert sterk op het gedrag van zijn berijder - met boosheid juist heel onrustig gaan dribbelen, als je zelf niet ontspannen en rustig bent gaat hij zelf ook met zijn hoofd in de nek staan emmeren en hij wil ook niet aandraven als je niet stevig zit. Vreemde jonge paarden geven me niet zo'n angst, maar het rijden voor een goedkeuring van zijn eigenaar des te meer! Maar het ging prima. Het zadel lag bij de zadelmaker dus even zonder zadel in de bak gereden, en na een paar eerdere afgewezen potentiële bijrijders ben ik gelukkig wel 'goedgekeurd'. Zij wil hem vooral gaan uitbrengen op springwedstrijden als de basis dressuur er goed in zit, maar ik ben zelf niet zo'n springwonder. Ik rijd liever buiten en aangezien dat niet zo haar ding is was ze maar wat blij dat ik meer buiten de bak met hem aan het werk wil om hem verkeersmak te krijgen. Maar voordat ik met hem naar buiten ga wil ik eerst wat grondwerk met hem gaan doen om een beetje een vertrouwensband te krijgen (hier nog niet heel veel ervaring mee dus tips zijn welkom!) en voordat ik naar buiten ga eerst even longeren zodat hij al wat gelopen heeft en meer op mij gericht is. Denk dat dat een hoop zal schelen. Al is hij op zich erg koel in het hoofd, dus zal niet snel gaan flippen op straat. Al met al is het een erg leuk paardje en een leuke uitdaging!