Even voorstellen, Madelief en Florinde

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Florinde

Even voorstellen, Madelief en Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 13:47

Hallo,

Ik ben nog niet zolang op Bokt. Dus zal ik mij even voorstellen.
Ik ben In het echte leven Lotte. Ik ben nu 21 jaar en eigenaar van twee hele leuke welsh a merries.
Hieronder zal ik jullie aan hun voorstellen. Ik heb zelf ruim 12 jaar rijervaring en ben helaas al een jaartje of 4 gestopt met rijden.
Ik kreeg mijn eerste welsh merrie en ben me gaan verdiepen in Mennen. Ik heb nu een leuk marathon wagentje met een leuk ideal tuigje en ben druk met het leren van mennen en mijn merrie voor de kar te beleren.

Dit is Noordpolder Florinde
Afbeelding
Hierboven lijkt ze wat overbouwd, maar dat valt reuze mee.

Floor en ik
Afbeelding

Aan haar zit een lang verhaal. Ik ken haar al van dag 1 dat ze bestond. Ik heb toen als veulen en als jaarling veel met haar gedaan.Ze heeft toen veel alleen gestaan helaas, maar daardoor wel heel mensgericht geworden en vertrouwd me volledig. (erg voordelig met beleren).Ik ben met haar vorige eigenaar twee keer meegeweest met haar naar de keuring. Ze kreeg als veulen een tweede premie en als 3 jarige een eerste premie. Drie jaar geleden is de eigenaar verhuist en ben ik haar uit het oog verloren. Door mijn werk, werk ik drie maanden op verschillende plekken in provincie Groningen en de volgende drie maanden ga ik naar school. Zodoende heb ik twee keer een periode van drie maanden gewerkt vlakbij de plaats waar naartoe de pony's zijn verhuisd. Ik kreeg weer contact. Floor was drachtig en moest bevallen zeer binnenkort. Op een middag ben ik toevallig naar haar toegegaan. Toen is ze begonnen met de bevalling en ben ik bij de bevalling geweest. Dat was een grote eer. Einde van de middag en stoorde helemaal niet aan mij. Dat was geweldig.

De eigenaar was van plan haar te verkopen. Mijn hart brak. Ik heb gevraagd wat hij voor haar vroeg en kreeg als antwoord dat als ik zijn twee voorlopig keurmerries voor de kar zou beleren, ik Floor kreeg. Ik ben met de merries aan de slag gegaan, alleen zorgde de eigenaar niet voor de benodigde spullen. Toen kwam er ruzie. Ik moest mijn spullen pakken en vertrekken. dit deed me pijn. Ik zou Floor nooit meer zien. Een week later kwam mijn vriend met een hele grote verrassing. Floor werd van mij. Hij had haar gekocht voor mij. De ultieme man:) zo is ze van mij geworden drie jaar geleden alweer.

Hortsway Madelief.
Afbeelding

Afbeelding

Deze mooie meid is van mij sinds begin april. Omdat ik met floor ben begonnen met mennen en het me zo bevalt wil ik graag in de toekomst een tweespan vormen. Toen ben ik op zoek gegaan naar een jaarling. Zo kwam ik in Rotterdam terecht. (voor mij 5 uur rijden) Madelief was haar naam. Ik was verlieft. We hebben haar opgehaald en heeft het fantastisch gedaan de lange reis, alleen.
Nu ontwikkeld ze zich al als een hele mooie merrie en heb besloten om met haar als driejarige naar de keuring te gaan en misschien wel als fokmerrie te gaan gebruiken. Dan wanneer ze er aan toe is beleren voor de kar en een twee span te vormen met Florinde.

Floor voor de kar
Afbeelding

Floor was geweldig makkelijk voor de kar te beleren. Ze was 5 jaar. Het ging super, maar deed het ook rustig aan. Toen is ze helaas na een aantal maanden voor de kar geschrokken en is ze met haar achterbeen over de boom terecht gekomen. Toen heeft ze heel wat maanden niet voor de kar gestaan. Ik besloot haar onder het zadel te beleren. Ook dit pakte ze geweldig op. Dit jaar ben ik weer begonnen met het beleren voor de kar, gewoon van begin af aan. Ze vond het voornamelijk eng om een band te slepen. Dit heb ik maanden lang geoefend, tot ze zich kon ontspannen. Ondertussen staat ze weer voor de kar en ze doet het geweldig. Ik hou het goed in de gaten, omdat het toch wel indruk op haar gemaakt heeft.

Op de foto's is duidelijk te zien, dat ik nog veel met haar moet oefenen. Ze loopt ondertussen al een stuk mooier voor de kar, Mooi rond in de hals en zoekt mijn hand op. Helaas heb ik daar nu geen foto's van. De foto's die ik hier plaats zijn van een aantal maanden terug.
( let niet op de gekke bekken op de kar. Jongetje is mijn geweldige buurjongen. )
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor het kijken en lezen van dit lange verhaal. Ik zal me binnenkort wat vaker laten horen op Bokt. en zal zorgen voor nieuwe recente foto's. Ik zal het leuk vinden als jullie een reactie plaatsen.

Groetjes van ons.

Florinde

Re: Even voorstellen, Madelief en Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 19:19

Wil niemand reageren?

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:23

wauw even je verhaal gelezen, wat een prachtig verhaal dat je haar zo hebt gekregen!
heel veel succes in de toekomst met deze 2 knapperds!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:23

Leuke pony's heb je!
Mennen is ook erg leuk, maar welshjes kunnen best pittig zijn, volgens mij?
Wat is Usquert voor een plaats, nooit van gehoord :')

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 09:55

bedankt. Leuk om te lezen. Usquert is een klein dorpje boven in Groningen. We zeggen ook wel bijna aan het einde van de wereld. :)
Welshjes zijn inderdaad pittig. Dat vind ik wel een voordeel voor de kar. Floor valt trouwens wel mee. Mijn jaarling is wel een hele pittige en heb er nog een hele kluif aan. Maar wel een ontzettende leuke uitdaging.

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:58

Wat fijn dat je haar uiteindelijk toch hebt gekregen zeg. En wat een knapperd is het!
Veel plezier op bokt :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:52

Leuk dat je haar uiteindelijk toch hebt gekregen. :) Mooie pony.
Welkom op bokt!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:38

welkom!

Leuke pony's.
Ik heb zelf ook een welshje A.
Een zwarte Roan.

groetjes wendy

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:00

erg leuke merries. veel suc6. ben benieuwd hoe madelief zich ontwikkeld vind haar erg mooi ;)

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:10

Welkom!