Ik ben Marlies, 29 jaar en gek op dieren

Na bij zo ongeveer ieder denkbaar, al dan niet aan paarden gerelateerd onderwerp, dook bokt op tussen mijn zoekresultaten en aangezien ik zelf ook rij en men, heb ik me toch maar eens aangemeld

Rijden doe ik nu een aantal jaar, tenminste als ik alleen de tijd op de manege meereken

Alleen zo ongeveer alles wat ik toen mezelf aangeleerd heb qua rijden, heb ik op de manege weer af moeten leren

Ik rijd op een manege midden in de bossen. In de zomer worden er vooral bosritten gemaakt, dus ik ga 2 keer per week het bos in op het moment. De ene groep waar ik in mee rij, gaat eigenlijk het hele jaar door naar buiten, tenzij de omstandigheden (bevroren bospaden bv) het echt niet toelaten. De andere groep was afgelopen winter in binnenrijgroep, dus neem aan dat we van de winter weer naar binnen gaan.
Verder heb ik vorig jaar mijn menbewijs gehaald, maar helaas men ik momenteel eigenlijk veel te weinig. Maar over een paar weken, ga ik een weekje mennen in Friesland

Stiekem is het nog wel een wens op ook dubbelspan en meerspan te halen. Maar dan moet ik eerst ff sparen, want dat kan helaas (nog) niet bij de menvereniging en gaat daarom een heel stuk duurder worden.
Ik ben wat minder van het dressuur, tenzij het echt hoog dressuur is, maar heb niet de illusie dat niveau nog te bereiken.
Ben meer van het buitenrijden en het alternatieve rijden.
Zou daarom graag nog een keer western uit willen proberen, natural horse manship of iets dergelijks en springen wil ik ook graag nog leren.
Wel een paar keer een los lesje springen gehad, maar nooit echt in verder gegaan.
Ik hoop ooit nog een keer een eigen paard te kunnen kopen en een iets minder dure wens is nog een keer een border collie hond

Maar mijn huidige huisdieren, 2 huis-tuin en keuken vuilnisbakkie ras katten, zijn ook erg lief hoor.