Hallo allemaal,
Ik ben 42, woon in Bovensmilde (nabij Assen), moeder van 3 kinderen en echtgenote van een zeevarende.
Vroeger toen ik in het westen des lands woonde (Den Haag/Voorburg) van mijn 7de tot mijn 23ste veel paard gereden (iedere week les, om de week in zomer buiten in duinen en/of strand en in vakanties in Drenthe in de natuur) op manegepaarden. Ook wedstrijden (alleen van de manege) gereden dressuur. Het zelfs tot M1/2 geschopt.
Na verhuizing naar het oosten van het land en een jaar of 10 later naar Drenthe, geen paard meer gereden omdat daar geen maneges met manegepaarden waren. Wilde/wil geen eigen paard. Wil je een paard goed verzorgen, moet je daar aardig in ook financieel veel in investeren en verzorgpaarden/pony's liggen nu eenmaal niet voor het "oprapen".
Sinds een week of 3 heeft mijn dochter van 7 paardrijles bij de RCA Appelscha op aanraden van een ouder van klasgenootjes van mijn kinderen. Langzaam komt de liefde voor de paarden en het paardrijden weer boven.
Ben er nog niet over uit of ik weer ga lessen/wedstrijden (hangt ook van de tijd die ik heb af) of alleen in de zomer ga buitenrijden.
Evelien