(Ik heb 3 dochters waarvan er één nog thuis woont), en daarnaast hebben we 5 Cavalier King Charles hondjes en een Sint Bernard.
Samen met mijn middelste dochter heb ik 2 jonge dressuurpaarden (3 en 5 jaar), die staan bij haar thuis, en zij leidt ze ook op.
Ik ben zeker dagelijks even daar, maar rijd op dit moment zelf niet. Ik ben meer van -het erom heen- wat neerkomt op heel veel knuffelen vooral

Als kind heb ik altijd dromen gehad over een eigen paard, was dan ook echt een "Penny-meisje", altijd in de plaatselijke manege te vinden!
Helaas is het niet mogelijk geweest om toen te rijden, laat staan een eigen paard of pony. Dat was voor mijn ouders gewoon niet haalbaar.
Tijdens logeer-partijtjes in mijn kindertijd heb ik wel mijn hart op kunnen halen bij kennissen met enkele pony's, waarbij mijn behoefte enigszins bevredigd kon worden....
In mijn pubertijd heb ik eens een buitenrit mogen maken op een militair paard van 1.80 (!) van de vader van een vriendin, dat was geweldig!
Op dit moment sta ik, zoals waarschijnlijk wel meer vrouwen van mijn leeftijd, voor mijn gevoel op een keerpunt in mijn leven: het klinkt wat zwaar, maar de behoefte om meer met een paard te doen dan ik boven heb omschreven, word steeds groter!
Ik ben herstellende van een zware burn-out, heb in zeer korte tijd veel dierbaren verloren, mijn verdriet daarom verdrongen door altijd maar te werken, werken, werken....maar ben nu al een jaar niet aan het werk, maar de paarden doen mij zoveel goed! Ben nu herstellende van een galblaas-operatie, en mijn eerste stappen buiten waren direct naar de paarden...
Ik ben notabene eigenaar van 2 pracht-paarden: maar alleen dat geknuffel is niet (meer) genoeg: en meer doen met deze 2 jonkies is niet verantwoord en zou ook mijn dochters sport-carriere in de weg staan, wat ik niet wil.
Ik heb nu thuis kenbaar gemaakt dat ik zo graag een paard voor mijzelf wil, waar ik mee kan tutten, en ook kan rijden,spelen of wat dan ook!
Mijn andere 2 dochters willen ook graag dat dat voor elkaar komt (lief he?), ze rijden zelf recreatief en willen ook wel eens aan de bak! Omdat bijna al mijn geld al in de sportpaarden zit

Mijn man is nog niet zo enthousiast, al veranderd dat wel na mate we er meer over praten, en het feit dat het paard bij mijn dochter aan huis komt te staan helpt ook, hij heeft er zelf niet zoveel mee maar gunt het me wel!
Op dit moment is mijn dochter bezig met het realiseren van nieuwe stallen, en daar komt dan ook een stal voor mij bij! (ook al zo lief!)
Ik lees hier al een tijdje mee op bokt, heb veel plezier eraan, dus vandaar dat ik me heb aangemeld en dan is het wel zo netjes om me even voor te stellen.

Mijn interesse binnen paardensport ligt al jaren bij de dressuur, ik heb mij daarin ook steeds qua kennis ontwikkeld, weet er voor een niet rijder best veel vanaf, en misschien helpt het een beetje als ik -straks- mijn eigen paardje bestijg

Onze zoektocht naar een paard is dus begonnen, wat zoeken we:
Een superbrave sociale merrie (ook in kudde), dressuurbloed, kwpn, goede afstamming waarmee ook evt een interessant veulen gefokt kan worden, niet te duur want dat kunnen we niet meer betalen

Wat bieden we:
Veel liefde en aandacht, dagelijks weidegang, prachtige paard-vriendelijke huisvesting en omgeving waar een paard altijd paard mag zijn, en altijd met respect zal worden behandeld. (we hebben waarschijnlijk volgend voorjaar de stallen klaar, dus eerder heeft het geen zin, ik ga een paard niet in een pension zetten)
Bedankt voor het lezen!
Groetjes Karin