nieuw op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnetje1903

nieuw op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 21:12

Hallo,

Ook ik heb de stap gezet en me aangemeld op bokt. (wat overigens niet heel verstandig is, want het is zeer verslavend :o en ik koop ook nogeens allemaal dingen die ik helemaal niet nodig heb! haha)

Ik zal me even kort voorstellen:
Ik ben Marieke en woon in Amersfoort. Ik studeer in Utrecht culturele Maatschappelijke Vorming en loop op dit moment 3 dagen in de week stage bij Kunstbende in Utrecht.

Als klein meisje moest ik al altijd mee naar de paarden omdat mijn moeder voor een stal werkte. Als hummeltje van 2 kon ik zittend in de kinderwagen uren naar al die mooie paardjes kijken. Eenmaal wat ouder ging ik maar wat graag met mama mee naar de ponyclub, waar mijn moeder les gaf. Aan het einde van de les mocht ik altijd voorop bij een van de ruiters op de pony. De glimlach was dan niet meer van mijn gezicht te halen.
Toen we (mijn zusje was intussen ook zeer gecharmeerd van de paardjes) wat ouder werden mochten we in het weekend altijd mee met mama als ze les ging geven in Volkel. Daar mochten we de kwpn merrie Simona van 17 jaar eindeloos borstelen en hebben we ook onze eerste rijlessen op haar gehad.

Na een verhuizing naar Heeswijk-Dinther mochten we dan eindelijk echt op paardrijles op de manege. Wat waren wij gelukkig! Als echte penny meisjes hebben we heel wat woensdagen en zaterdagen gesleten op de manege. rugzak mee met broodjes en drinken en als het tijd was voor het avondeten kwamen we weer naar huis.
Toen de manege moest sluiten hebben we zolang bij papa en mama gezeurd dat ze niet anders konden dan onze favoriete manegepony Bravour voor ons te kopen. De schuur werd omgebouwd tot stal, bij de buurman werd de wei en de bak geregeld en Bravour kon komen. Wat hebben wij genoten van die pony! Omdat Bravour al op leeftijd was, mocht ik een jong paard van de buurman gaan rijden. Van deze Peter Pan x Amulet heb ik veel plezier gehad en ontzettend geleerd om door te zetten. Ondertussen kreeg ik ook het aanbod om een zeer leuke schimmel te gaan rijden. Peter (Karlstadx????) was een ontzettend leuk paard waar ik heel wat eerste prijzen en waanzinnig hoge scores mee heb gereden. Ik vond het dan ook heel erg dat hij verkocht werd.
Ondertussen reed mijn zusje een 4 jarige TCN PartoutxCocktail. Omdat zij voor een half jaar naar Amerika ging ben ik die merrie gaan rijden. We hebben heel wat drama's moeten overwinnen, maar uiteindelijk heb ik haar zeer succesvol gestart in het Z1.
Omdat ik ging studeren in Amersfoort moest ik stoppen met het rijden van Peloma.

Na twee jaar paardloze studietijd in Amersfoort begon het paardrijden toch wel weer heel erg te kriebelen en ben ik via marktplaats op een fanastische plek in Leusden terecht gekomen. Daar kreeg ik Vivaldi (GribaldixRoemer) te rijden. Na een half jaar bleek hij echter een peesblessure te hebben en we wachten nu tot hij weer beter is en opgepakt kan worden. Gelukkig mag ik zo af en toe even genieten van de professor van stal. Deze 17-jarige CocktailxRoemer denkt dat hij een 4-jarige is en gedraagt zich daar ook naar. Wat zo leuk aan hem is is dat alle knoppen erop zitten en hij ontzettend graag aan het werk is. Rijden op hem is dan ook iedere keer weer een feestje!

Zo een heel verhaal. foto's ontbreken, maar ik zal binnenkort eens mn best gaan doen om mijn knappe heren vast te gaan leggen en ze door jullie te laten bewonderen! :D

Groetjes Marieke

rayoow

Re: nieuw op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:13

Hey Hey welkom op bokt ;D
...je woont vlak bij mij :d gezzeligg :D

Manolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:22

*\o/* Welkom en heel leuk je "korte" voorstelling :D

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:24

hey,
welkom op bokt...
inderdaad bokt is verslavend, en ook ik heb me al moeten inhouden om niets te kopen..
groetjes

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:25

welkom op Bokt :D haha en ik ken het verslavings gehalte van bokt, maar wat zou het :D