Ik zal me ook maar eens voorstellen, ben regelmatig hier op bokt te vinden, alleen log ik nooit in. Mijn naam is Andréa en heb altijd een eigen pony gehad, 3/4 arabier, 1/4 welsh. Ik ben begonnen met paardrijden toen ik 7 jaar was. Helaas moest ik deze pony verkopen door persoonlijke omstandigheden in 2003 en vanaf dat moment heb ik nooit meer de behoefte gehad te gaan rijden. Wel heb ik anderen geholpen hun paardjes te beleren en af en toe nog rijles gegeven.
Sinds afgelopen jaar begint het toch wel weer te kriebelen en aangezien mijn zoontje (8 jaar nu) ook de paardenkoorts te pakken heeft en nu vaak zelf rijdt en strak ook op rijles gaat op mijn oude manege, heb ik besloten vanaf november zelf ook weer te gaan rijden. En ben me langzaam aan aan het orienteren voor een leuk paardje voor onszelf. Dit zal nog even duren aangezien ik al 7 jaar zelf niet meer heb gereden en dat eerst maar weer eens onder de knie moet krijgen.
Ben hier op bokt om mij weer lekker bij te laten praten door jullie over het wel en wee van de paardenwereld en informatie op te doen.
Groetjes, Andréa.
edith2
Geplaatst: 28-09-10 11:47
Haha, tja, als je ooit met het paardenvirus besmet bent geweest, kom je er nooit meer af! Dat blijkt wel weer. Ben zelf ook "herintreder" en heb nu al weer 2 jaar een paardje. Nog geen seconde spijt van gehad.
Cherisze
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-10 12:29
Inderdaad, eenmaal besmet altijd besmet. Oh leuk ook je eigen paardje , hoe ging het bij jou als "herintreder" met het rijden? En hoelang ben jij ertussen uit geweest?
Maak je geen zorgen hoor. Het is net als fietsen!! Na de eerste keer denk je; o ja en vooral; wanneer kan ik weer. Heb zelf een jong paard gekocht ( 2 1/2) dus heb vooral de eerste periode nh gedaan, getutteld, gewandeld e.d. Ben er toch wel een jaar of 6 tussen uit geweest i.v.m. met kleine kids en gebrek aan puf.
swaps
Geplaatst: 28-09-10 21:31
Hooi, ook ik was herintreder alleen bij mij was het ....uhm ik denk 10 jaar geleden. Je verleerd het nooit en het is een van de beste beslissingen ever geweest. Ook ik heb sinds enkele jaartjes mijn eigen heerlijke knollie en dat is echt super !!! Ook ik heb nog geen seconde spijt gehad .
Cherisze
Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-10 10:39
* Bedankt voor het welkom heten.
En okay zoals ik jullie hoor hoef ik me dus niet teveel zorgen te maken over dat herintreden, Ik denk zelf ook wel dat als ik er eenmaal weer opzit, het allemaal wel weer terugkomt. De spierpijn zal denk ik wel erst ellenidg zijn haha, hadden jullie daar erge last van?
Beetje raar wel, gaf nog wel les aan meiden die problemen hadden met hun paardjes, maar zelf erop klimmen daar had ik absoluut geen behoefte aan. Ach ik had mijn pony al vanaf mijn 12de, hem wegdoen deed veel pijn, en voor mij hoefde het rijden dus ook niet meer.
Leuk dat jullie ook weer een eigen paardje hebben, mijn bedoeling is ook weer een jong paardje, en het liefst een arabier, maar dat is gewoon omdat ik altijd op arabiertjes, of half arabiertjes heb gereden en ik vind het super paardjes.
Ja, ik zie genoeg leuke rassen, en toch blijf ik steeds terugkomen bij de arabiertjes. Ben alleen bang dat ik toch iets te lang zal zijn, met mijn 1,77 haha, najah dan moet het een grote arabier worden.
Ik vind het zo verschillend, 1,46 bij een lekker rond paardje of een wat ieliger. Mijn pony was 1,48 was in de zomer lekker rond, dus dan paste ik makkelijk, in de winter was ie altijd (ondanks het vele extra voeren) wat minder rond en dan kwam ik iets met mijn voeten onder zijn buik.
Maar wat een mooie arabier en die jurk van jou, ook geweldig.