Sinds dit jaar ben ik weer fanatiek met paardrijden begonnen en heb er weer erg veel plezier in! Als kind heb ik vanaf mijn 8e jaar rondgelopen op de manege, eerst vooral als hulpje van een ouder vriendinnetje. Mocht ik helpen poetsen enzo, helemaal geweldig! En vanaf mijn 10e mocht ik van mijn ouders (die niets met paarden hebben, jammer genoeg) zelf ook gaan rijden. Dit heb ik tot mijn 17e gedaan. Vanaf mijn 12e heb ik ook gevoltigeerd, wat ik erg leuk vond. Als groep en solo heb ik deelgenomen aan wedstrijden door heel Nederland en lessen van de (destijds) Nederlands kampioene gevolgd. Ik zag al dat er ook sommige leden van dit forum voltigeren!
Op dit moment rijd ik dus twee keer per week mee in manegelessen en ben ik op zoek naar een bijrijdpaardje bij mij in de buurt (omg Den Haag) om nog meer bezig te kunnen zijn met mijn hobby en denk ik stiekem op termijn ook wel over een eigen paardje... Ik hoop op bokt informatie te vinden over bijrijdpaardjes en over kosten en verzorging, stallingsmogelijkheden van een eigen paard. Het kan namelijk nooit kwaad om je een beetje te orienteren, nietwaar