hallo ik ben debby Emmerig en ik ben 24 jaar.
Ik kom uit zandvoort en al me hele leven lang ben ik paardengek.
Ik vindt paardrijden heerlijk om te doen om even lekker te consentreren op je paard dan je te concentreren en ook te piekeren over andere dingen om je heen.
Ik vindt het daarom ook heerlijk om contact te maken met paarden en wil ze graag leren begrijpen terwijl ik niet weet hoe ze over me denken enzo.
Ik heb zelf vanaf me 9e tot 2003 8 jaar paardgereden en daarna 6 jaar ongeveer gestopt met paardrijden vanwege studie en te druk hebben, wat ik heel erg jammer vondt want had heel graag veel meer in de paardenwereld willen doen. Toen ik in 2003 nog reed had ik een paar prijsjes gepakt tot dat ik weer op de dag vandaag weer heel graag wilde gaan rijden. Ik had 2 weken geleden me eerste priveles na 6 jaar en kon gelijk door naar de groepsles want ik kwam er wel heel erg lekker in kwa houding en hulpen en het staan en zitten enz... Naja je weet het allemaal wel dus ik gauw de groepsles in en had me eerste galopje gemaakt, alleen...hert zitten in het zadel vindt ik nog wel moeilijk dus dat moet ik maar vaker gaan doen. Maar wat ik nu hoop is dat er nog een goeie toekomst in zit in de paardensport en dat ik ver mag komen met de wedstrijden. Ik rij op manege Ruckert in Zandvoort en die manege is echt heel leuk en gezellig.