Ook even voorstellen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karazilver

Ook even voorstellen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 12:18

Hai Bokkers,

ik ben al een paar weken passief aan het meesnuffelen hier, maar ik had nog niets gepost en het leek me een goed idee om mezelf eerst te introduceren voor ik me met dingen ga bemoeien :D

Ik ben Claudia, 26 jaar, woon in het hoge noorden, al kom ik oorspronkelijk uit de Randstad. Daar ben ik dus ook begonnen met paardrijden toen ik 8 was, gewoon op de manege. Toen ik twaalf was, verhuisden we naar Groningen. Voor mij ideaal, omdat ik nu zo ongeveer tussen de paarden woonde. Op een boerderij in de buurt heb ik zo ongeveer op alle paarden en pony's gereden die ze hadden, maar één was natuurlijk de liefste en beste. Met haar heb ik alles geleerd, van groen en onbezonnen tot Z dressuur niveau, helaas maar tot M2 op wedstrijden door laadproblemen en dus niet vaak naar wedstrijden gaan. Met springen hebben we een paar keer B gesprongen, meestal met succes en ook een keer officieel gecrosst. Thuis reden we voornamelijk buiten, hele dagen en dat beviel uiteindelijk het beste.

Na mijn eindexamen ben ik twee jaar naar Australië geweest om te backpacken. Eerst heb ik in Tamworth de jackaroo/jilleroo course gedaan, waar je kennis maakt met veel aspecten van het leven op een cattle station. Schapen scheren, veedrijven en ook heb ik met lassowerpen een kalf gevangen *D Mijn droom was om te leren vee drijven te paard op een écht cattle station, wat ik ook veelvuldig heb gedaan en ik kan je vertellen"het is geweldig! Als je in volle galop uitbrekende stieren weer terug moet drijven naar de kudde of voor het eerst helpt bij cutting, om de te verkopen koeien/stieren te scheiden van de rest. Hier heb ik natuurlijk ontzettend veel van geleerd, met name om heel relaxed te zitten ;)

In mijn studietijd heb ik heel weinig gereden, helaas. Ik had een mooie kans, maar heb mijn studie voor laten gaan dus even geen paarden meer voor mij. Echter, toen ik mijn master eenmaal op zak had, ben ik weer naar het buitenland vertrokken, ditmaal Costa Rica. Ik had mazzel dat ik ook daar terecht kon bij een geweldige familie die trektochten organiseerde. Dus heb ik daar twee maanden in een prachtige omgeving trektochten te paard begeleid en ook geleerd wat er allemaal komt kijken bij zo'n organisatie. Hier heb ik voor het eerst bitloos gereden, want afgezien van de dure showpaarden worden hier alle paarden(criollo's en en enkele paso fino) gereden op een soort bosal. Voor ik naar huis ging heb ik er bij wijze van souvenir twee gekocht, gehoopt maar nooit gedacht dat ik ze zou gebruiken natuurlijk.

En toch anderhalf jaar later, het grote wonder is geschied: ik heb m'n eerste eigen pony! Een geweldige schimmelmerrie van Ixion! Haar ben ik ook gelijk bitloos gaan rijden en dat pakte ze perfect op. Dus ik ben superblij dat we per 1 april ook mogen starten. wel moet ik nog dispensatie aanvragen omdat we eigenlijk M1 moeten starten.

Zo, een heel verhaal verder. Ik zal binnenkort dan ook wat foto's plaatsen van mijn aanwinst.

Groetjes Claudia

Samurai

Re: Ook even voorstellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:14

Welkom bij de verslaafden!!!

karazilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 16:09

Haha thanks, ik had al door dat t aardig wat tijd zou kunnen vreten :D

biancaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:40

welkom en veel plezier hier op bokt!

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:45

Welkom! Ben benieuw naar het karakter van jouw schimmelmerrie. Ik heb namelijk een schimmelmerrie met als opa Ixion. Haar moeder had niet zo'n mooi karakter en die van mij begint inmiddels wat milder te woren maar heeft helaas ook iets te veel meegekregen van Ixion. Die had namelijk bij zijn verrichtingsonderzoek een dikke onvoldoende voor zijn gedrag!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 19:47

Haaai! Welkom hier :D
Als je ballen had gehad hadden er meer op gereageerd, om het even cru te zeggen.. _O-

karazilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 20:01

Ja geen mannenovershot had ik al begrijpen maar ach...

Ik had de eerdere topics over Ixion ook gelezen en kon me er gedeeltelijk in vinden. z'n sportmogelijkheden heeft ze iig geërfd, karakter hmmm soms, ze kan echt enorm sterk zijn aan de hand en ze raakt snel in paniek. met rijden is dat al een stuk beter, kan er aan liggen dat ik bitloos rijd. Ze zal nooit bijten of trappen maar ik zou geen kinderen met haar laten wandelen ofzo want als ze iets in haar hoofd heeft dan doet ze het ook. Gelukkig voor ons kunnen we het tijdens het dressuren goed vinden en dat gaat ook super. Alleen buiten rijden en zelfs in volle galop door de bossen gaat prima, tenzij ze hengstig is of gewoon zo'n bui heeft. Dan stuiter je alle kanten op :D Een onvoldoende voor gedrag in het algemeen zal ze niet krijgen, zoals bv gedaan wordt op zo'n verrichtingsonderzoek voor hengsten, maar heel af en toe kan ik maar beter alleen poetsen en grondwerk doen, dan raakt niemand gefrustreerd ;)

Hou oud is jouw merrie dan Montreux?

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:05

marsyl schreef:
Haaai! Welkom hier :D
Als je ballen had gehad hadden er meer op gereageerd, om het even cru te zeggen.. _O-

Leuk dat je erbij bent.
Nog niet zo lang geleden was er een Bokker met ballen die het ook leuk vond om zich voor te stellen, dit liep een beetje uit de hand en het topic werd gesloten.
Van de Bokker hebben wij niks meer vernomen. ;)

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:06

Natuurlijk, dat gaat hier op bokt ook niet hè! Ineens een man erbij, dat zorgt voor problemen.. :D
Haha :)
Maar goed dat je een vrouw bent dus, karazilver ;)

karazilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 20:15

liep het zich voorstellen van de Bokkerman uit de hand of werd er door de Boksters ongepaste verzoeken gedaan? ;)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:18

Ongepaste verzoeken zo zou je het wel kunnen noemen.
Wij werden eigenlijk heeeel erg flauw in dat topic, ging echt nergens meer over.
Ik heb ook het idee dat er heel wat meiden slap van de lach achter de computer hebben gezeten.

karazilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 20:20

Je wilt toch niet zeggen dat jullie een man weggepest hebben he?! _O-

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:22

Zou best kunnen, als dat zo is had hij niet echt ballen! :D

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:23

Mijn merrie is 15 jaar inmiddels. Lijkt sprekend op Ixion. Aangezien die van mij juist rare fratsen krijgt buiten, vermijd ik dat dus. Dit jaar heeft ze nog op haar achterbenen gestaan met mij erop grrrrr. Dressuurmatig de laatste tijd sterk verbeterd maar vorig jaar was er geen land mee te bezeilen! Ben 3 maanden bezig geweest om haar weer te repareren maar is gelukkig gelukt!

karazilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 20:50

Heb je al eens grondwerk geprobeerd? Dat heeft ons wel geholpen in de communicatie, ook tijdens het rijden.Trouwens mijn paard had nogal eens de neiging om er van door te schieten toen ik nog met bit reed en hoewel het daarna veel minder werd bleef ze af en toe van die kuren hebben waarbij er ook aardig gebokt werd. Heb er een ostheopaat naar laten kijken toen ze stijf werd aan één kant en ze bleek meerdere blokkades te hebben. Het kon best zo zijn dat die pijn die dat veroorzaakte er de aanleiding van was dat ze soms zo idioot te keer kon gaan. We gaan nu deze week alles weer oppakken en zien of alles nu weer ok is.

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:07

Nou dat is al helemaal geen oplossing hoor. Mijn merrie is vreselijk dominant. Als ze iets niet wil dan doet ze het ook echt niet. Anderen paarden in de buurt? Dan zie je een gremlin. Is ook niet meer af te leren hoor.

Ze is inmiddels al min of meer "gemaakt" wat betreft het rijen door heel consequent te blijven. Loopt ook compleet pijnloos nu. Heb er al verschillende mensen bijgehad. Gedrag is te verklaren. Ga haar nu niet zitten sarren met grondwerk. Ben allang blij dat ik weer mag longeren.

karazilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 21:21

hmm da's aan de ene kant jammer, maar als jullie toch kunnen doen wat jullie willen is het prima toch

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:28

Precies. Waardeer het wel dat je met tips komt hoor, maar momenteel is ze goed te handelen. Geen problemen met rijen ofzo. Mag van de kliniek maar hooguit 2 keer in de week longeren. En dan mag ze van mij lekker bokken etc. Heeft ze toch behoefte aan. Laatste bezoek aan de kliniek was overigens in 2005 hoor en deze zomer heb ik groen licht gekregen om haar te longeren. Gaat allemaal goed dus heb geen klagen!