ook nieuw hier!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

ook nieuw hier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 12:06

Hallo allemaal,

Ook ik heb me aangemeld bij Bokt, altijd leuk om vanalles over paarden etc te lezen.
Ik zal mij en onze paarden even kort voorstellen: ik ben wendy, 29 jaar, en woon in Portugal. (midden portugal de Beiras)
Ik woon hier samen met mijn vriend(37), en de helft van de tijd met zijn 3 meiden van 7 8 en 10 jaar.
in januari verwachten wij er nog een meisje bij, op het moment is het paardrijden bij mij dus gezakt naar minimaal.
Wij hebben hier op het moment 9 paarden lopen waarvan er 2 bij ons in het pension staan.
onze eigen zijn:
Sita (banta) van 10 ( bruin schimmel, nl rijpaard met arabisch bloed/ spring gefokt, merrie)
Tolla van 8 ( Gurano =portugees bergpaard, merrie)
Urano van 7 ( Gurano en nog wat anders............???, ruin)
Fardy van 8 ( vos arabier, zo is hij aan ons verkocht maar wij vermoeden dat hij niet puur arabier is)
Chris van 3 ( fjord, ruin)
Puk van 9 ( witte shetlander)
en Luna van 4 ( ??? Gurano achtig maar dan ook met vanalles en nog wat) wij hebben haar 3 week geleden "in huis" gehaald omdat zij brood en brood mager was. nu nog veel te dun maar er komt al wat bij, ze gaat er gelukkig veel beter uitzien! ondanks dat ze het niet zo geweldig heeft gehad is haar humeur prima!

Verder hebben wij nog 2 honden, Sjors een "Serra da Estrela" en Branca een vanalles en nog wat...ze heeft wel wat weg van een golden retriever.... Branca gaat altijd mee met paardrijden of dit nu 8 uur per dag is, of een uurtje......ze gaat mee! ze weet dan ook alle routes uit haar koppie!
Sjors blijft hier om de boel te bewaken.

Groetjes!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: ook nieuw hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:55

Wow, wat een paarden zeg!!!
Gaaf dat je in Portugal woont, woon je ook zo mooi?

En welkom op Bokt. :D

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 22:59

Wij wonen zeker erg mooi! wel een heel klein huisje maar ik heb liever veel grond dan een groot huis. je leeft hier toch min of meer buiten. we hebben een mooie quinta van 3 a 4 hectare met veel olijfbomen, fruitbomen, tamme kastanjes, kurkeik etc etc...... wat ik ook zo mooi vind is dat het een soort van dal is.... vanaf ons huis op een vrij hoog punt kijk je op de paarden. het is bij ons niet echt stijl, het is een soort van kom.
Ook de omgeving is groen! erg veel lange zandpaden in het bos en op de vlaktes waar je heerlijk kunt rijden. al met al.......ik blijf hier lekker!! ik hoef niet zo nodig terug naar nedeland!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:02

Logisch! :))
Heb je niet nog een plekje over? O:)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:04

Welkom!
Klinkt geweldig :j

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:09

Welkom op bokt.. :D

WAUW volgens mij woon je daar echt heel mooi

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:30

Welkom. Ik denk dat menig bokker jaloers is op je woonplaats ;).

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 14:43

ik was meestal ook een beetje jaloers als ik van die programma's op tv zag over emigreren naar Spanje of Portugal........ben toen zelf ook maar gegaan.......( wel 2 jaar over gedaan) en nu zit ik hier een jaar. en in een jaar kan er een heleboel gebeuren!