Ik zag net pas dat je je hier kon voorstellen, dus ja dat doe ik dan maar!! Is wel zo beleefd hihi

Ik ben pas paard gaan rijden kon mijn 12e. Ik was als kind mega gek op dieren en dacht altijd dat ik met ze kon 'praten' enzo

Toen ben ik toch door blijven zeuren en eindelijk mocht ik dan! Ik ben met mijn vader een heleboel maneges afgeweest . (die opeens wel in de buurt waren....) 2 grote maneges daarvan WILDE me niet (!) omdat ik te oud was.. en daar toch niks meer van te maken was. Ik ben hier heel verdrietig door geweest. Later kwam ik dan bij een manege. Ik zal de naam niet noemen maar goed was hij niet. Ik zat als 12 jarige tussen allemaal meisjes van net 8.. en moest alleen maar oefeningen doen als de oortjes aanraken e.d. met een meeloper van de helft van mijn leeftijd ernaast... zeeeer frustrerend.
Tot ik een inhaal les had bij deze manege. Dat was bij een wat gevorderde groep, helemaal zenuwachtig en spannend! Alles ging prima, we mochten zelfs galoperen! Dit had ik nog nooit gedaan en ik twijfelde erg. Maar de instructrice vond dat ik het moest kunnen. Naja, daar ging ik dan op gevoel, want uitleg ho maar... Ging aardig goed, braaf gek haffie. Tot dat hij ineens ermee kapte en volop in de rem ging. Ik vloog over de haf heen met een koprol en belande op mijn hand en hoofd tegen de bakrand.
Pols vreseeeliijkee pijn.. groeischijf gebroken. Nu kan mijn hand niet verder groeien dan hij nu is... En een hersenschudding.
Ben gelijk bij deze manege weggegaan en me ingeschreven op een lief klein boerderij achtige manege vlakbij bos duin en strand.
Hier rijd ik nu nog steeds met super veel plezier! Ik heb hier ook een bijrijdpaard gekregen. Melanie, een nu ongeveer 16 jarige KWPN merrie. Ontzettend lief maar lastig met rijden, ERG sterk in de mond, en sprong altijd verkeerd aan in de linkergalop.
Ik heb zo ontzettend veel geleerd van dit beestje.
Ook hebben de paarden mij in een hele moeilijke tijd geholpen. Ik kon er mijn ei kwijt en even mijn gedachtes laten dwalen. Paarden maakte het lekker niet uit hoe je eruit ziet!
Het ging heel goed met mel en mij, we kwamen steeds verder en alles ging zo goed! Ik reed haar bijna 100% nageeflijk en deden proefjes op de manege. Lekker veel buiten stappen ook. Moeilijkheden met de eigenaresse gehad en opgelost.. En de galop ging heeel erg goed! Ze sprong zelfs uitzichzelf goed aan links.
Toen ik dit paardje kreeg was ze al aan het hoesten.. heel veel gedoe mee gehad, later kreeg ze ernstige koliekaanvallen. En nu heeft ze een ernstige blessure aan haar linkerbeen, hoefkanker, rotstraal en mok.
Heel vervelend, het is een dapper vechtend beessie! Ze had zelfs al eerder hoefkanker gehad.
Maar aangezien ik nu nog steeds niet met haar kan rijden, rijd ik nu een Gelderse ruin Wayne bij. Dit is een ontzettend grappig stoer beest van net 6. Hij heeft allerlei trucjes en dingetjes die je van hem moet weten. Met hoofdstel in doen is het een ongeloofelijke draak.. Duurd soms echt een half uur voor ie in zit.. Dit is puur plagen en ondeugend zijn, we hebben alle andere mogelijkheden al onderzocht en zijn moeder deed het vroeger ook. Ik ga volgende week een western hoofdstel kopen voor hem. Ben benieuwd hoe die dat gaat vinden.

Later hoop ik met alleen een hackamore met hem te kunnen rijden

Ik zal binnenkort mijn paardjes ITP zetten

Doeidoei!!