hallo allemaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Virginia007

hallo allemaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 01:12

Ik ben Virginia en dus nieuw hier. Ik heb sinds enkele jaren terug altijd al op een paard willen rijden. En nu was het dan eindelijk zover. Op vakantie mogen paardrijden, ook al had ik dit nog nooit gedaan. Uiteraard onder goede begeleiding.

Nu zit ik er zelfs over na te denken om paardrijles te gaan nemen. Ik ben een leek op paardengebied, dus via google hier terecht gekomen voor nadere info.

Ik wil graag leren paardrijden (recreatief) en ben op zoek naar een instructeur/instructrice (priveles) in Eindhoven of omgeving. Nu kwam ik via google ook western rijden tegen, dus ben benieuwd wat voor info ik hier allemaal kan vinden of andermans ervaringen.

Anoniem

Re: hallo allemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 01:14

hallo :) welkom op bokt en hoop dat je snel iets vind waar je kunt gaan paardrijden

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 01:15

Welkom :)

Zoek je les bij bijv. een manege?
Dan weet er wel een paar :j

Virginia007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 01:19

Dank je wel voor het welkom. Eigenlijk ben ik nog helemaal zoekende :o in ieder geval heb ik geen eigen paard en wil prive les volgen. Dus heb enkele manages gemaild, maar wacht nog op de reacties. Mocht je aanbevelingen hebben :D

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 01:25

In de buurt van Eindhoven...

Je hebt de 'EEPM (eerste eindhovense pony manege)
Maar daar ben ik niet erg tevreden over.

je hebt ook VEM (vereniging eindhovense manege)
Ben ik eigenlijk niet zo bekend mee, maar heb er nog geen slechte verhalen over gehoord.

PCK-Eersel (Paardensport Centrum de Kempen)
Is wel iets verder weg, prima manege om te leren rijden. er zijn 3 (naar mijn mening) goede instructeurs. (mocht je het willen weten kan ik de namen wel over de pb sturen ;))

De Korze is Veldhoven.
Zowel positieve als negative reacties over gehoord. Maar volgensmij ook een prima manege om te leren rijden :j

Ik hoop dat je er iets mee kan. :)

lagavita

Re: hallo allemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 01:43

Om te kijken of western of dressuur (engels) je meer aan spreekt zou je er eens over kunnen lezen. Er zijn legio boeken over. Natuurlijk is de beste manier om beiden gewoon eens te proberen. Er zijn ook nog allerlei andere methoden van rijden zoals bitloos en zonder zadel en hoofdstel. De hoofdtakken in de sport zijn toch wel western en engels. Ik rijdt zelf al een hele tijd western maar heb ook zonder zadel en hoofdstel gereden en daarvoor engels. Ik kan je wel in een persoonlijk bericht vertellen wat voor mij de verschillen zijn en waarom ik voor western heb gekozen maar dan moet je me maar even mailen. Helaas woon ik te ver bij je vandaan (utrecht); anders had ik je vrijblijvend wel een keer een kennismakingslesje willen geven.

In ieder geval is er een groot verschil in zadel en hoofdstel. Een westernzadel zit heel anders. Het is een soort luie stoel. Gemaakt om langere afstanden comfortabel in te kunnen zitten voor cowboys. Ook dient het paard op wat minder hulpen gemakkelijk te reageren omdat het anders vermoeiend rijden wordt. Dat zijn de belangrijkste hoofdzaken.