Ik was eerst TanteMiesje. Tante omdat ik mijzelf de tante vond van het paard van mij zusje. Immers, het is haar paardenkind en een kind van mijn zusje is dus een nichtje van mij en dat maakt mij dus tante En Miesje is dan natuurlijk een afkorting van mijn naam Michelle.
Nu ben ik MamaMiesje, uiteraard omdat ik nu mama ben
Hebben jullie even! Mijn man z'n vader was vroeger werkzaam in de scheepsbouw. Als hij thuiskwam uit z'n werk dan vroegen ze altijd wat voor boot hij aan gewerkt had en dan zei hij altijd oh aan een augurk. Helaas is hij tijdens zijn werk verongelukt en maar 33 jaar oud geworden. Na wat ellende met zijn moeder is mijn man bij zijn oom en tante gaan wonen en die kochten op een gegeven moment een plezierjacht en die noemden ze, je raad het al, Augurk. Ook hadden ze nog een bijbootje en die noemden ze uitje . Na een aantal jaren leerde hij mij kennen. Mijn ouders hadden ook een boot. We wilden al een tijdje een andere boot kopen en toen de Augurk te koop kwam besloten mijn ouders die te kopen. Wat doe je met de naam dan. Nou gewoon het blijft Augurk. Voordat de koop rond was overleed mijn man z'n oom aan een ernstige ziekte (ook veel te jong). We hebben er nog jaren plezier van gehad en zijn vaak met mijn vader en onze kinderen op vakantie geweest met deze boot. Toen mijn vader te oud werd heeft hij besloten hem te verkopen. Wij hadden hem wel willen hebben maar door te onregelmatige werktijden hadden we er gewoon geen tijd voor. We zijn de Augurk later nog in Drenthe tegengekomen op een kanaal. En je raad het al. Hij heette nog steeds de Augurk . Het mag dus als boktnaam erg raar zijn maar voor ons heeft het toch een hele speciale betekenis Augurk.
Mijn opmerking? Nee hoor, niet zo bedoeld. Dan had ik het niet geplaatst of de smilie weggelaten. Ik ben augurk al een paar tegengekomen en heb mij toch regelmatig afgevraagd hoe iemand aan zo'n naam komt. Dat heb ik ook wel bij andere namen hoor.
op mijn hond! hij heet boefje, maar is zwaar lomp altijd (en lief mag ik niet vergeten) dus als ie aankomt lopen roepen we altijd: are you ready for the Boefsterrrr vandaar dus
mijn naam is inmiddels veranderd van chevaux_ naar xEsther omdat iedereen mijn naam maar niet wist vond ik best wel irritant. Dus nu weet iedereen meteen dat ik Esther heet