Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
anjali schreef:Toevallig is het vandaag autismedag.Ene klinisch psychologe die onderzoek doet naar autisme bij vrouwen beweert in mijn lokale krant dat als een meisje gek is van paarden,dat een bepaalde fascinatie is die kan duiden op autisme , alleen minder opvallend.Nou goed hoor dan heb ik dat! En ben er zelfs blij mee. En heel Bokt zit volgens haar diagnose dus vol met autisten.
Britt_xxx schreef:Kan wijzen op staat niet gelijk aan de diagnose autisme.![]()
Dit verhaal heeft twee kanten. Enerzijds TS die overal met een gestrekt been in gaat, en geen goede sociale sensor heeft op Bokt waardoor ze niet goed weet wat door de beugel kan ja/nee.
En aan de andere kant sommige andere gebruikers die of dit niet doorhebben (kan ik mij haast niet voorstellen), of het aanpakken als kans om er eer op in te gaan.
TS wordt ervan beschuldigt een troll account te zijn, maar er is een groepje die daar op hun beurt gretig gebruik van maakt door er continu op te springen en de heisa juist meer aanzwepen. Zou niet weten hoe je dit goed op kan lossen zonder begeleiding van de TS hierin.
Ibbel schreef:Vroeger, ooit, toen ik ook een tijd groen was, waren er binnen het modteam 'mentoren' voor bokkers die 'niet helemaal binnen het plaatje pasten'.
Of dat nou per se iets is wat je moet willen als forum, weet ik niet. Het modteam is geen hulpverlenersteam tenslotte.
anjali schreef:Toevallig is het vandaag autismedag.Ene klinisch psychologe die onderzoek doet naar autisme bij vrouwen beweert in mijn lokale krant dat als een meisje gek is van paarden,dat een bepaalde fascinatie is die kan duiden op autisme , alleen minder opvallend.Nou goed hoor dan heb ik dat! En ben er zelfs blij mee. En heel Bokt zit volgens haar diagnose dus vol met autisten.
Britt_xxx schreef:Kan wijzen op staat niet gelijk aan de diagnose autisme.![]()
Dit verhaal heeft twee kanten. Enerzijds TS die overal met een gestrekt been in gaat, en geen goede sociale sensor heeft op Bokt waardoor ze niet goed weet wat door de beugel kan ja/nee.
En aan de andere kant sommige andere gebruikers die of dit niet doorhebben (kan ik mij haast niet voorstellen), of het aanpakken als kans om er eer op in te gaan.
TS wordt ervan beschuldigt een troll account te zijn, maar er is een groepje die daar op hun beurt gretig gebruik van maakt door er continu op te springen en de heisa juist meer aanzwepen. Zou niet weten hoe je dit goed op kan lossen zonder begeleiding van de TS hierin.
Ibbel schreef:Vroeger, ooit, toen ik ook een tijd groen was, waren er binnen het modteam 'mentoren' voor bokkers die 'niet helemaal binnen het plaatje pasten'.
Of dat nou per se iets is wat je moet willen als forum, weet ik niet. Het modteam is geen hulpverlenersteam tenslotte.
Mars schreef:TS komt idd als een soort bulldozer topics binnenvallen, meeuwenflatst een ongenuanceerde mening neer en vervolgens draait elk topic waar ze in valt alleen nog om haar. Vervelend voor anderen? Zeker.
Kan ze er wat aan doen dat ze autisme heeft? Nee.
Maar er zijn hier ook velen met autisme die wel heel goed kunnen meedraaien op bokt. Zich wel even inlezen of tenminste nadenken over hoe ze eea verwoorden. Autisme hoeft geen reden te zijn om hier niet te kunnen/mogen posten vind ik.
Maar los van een topic hele nare pb’s rond gaan sturen om je gelijk te halen of een andere gebruiker uit te schelden heeft imo weinig met autisme van doen. Dat is gewoon naar gedrag en nergens voor nodig, mag ze best op aangesproken worden.
Daks schreef:Jij mist dus nu ook de nuance van dit bericht.
Daks schreef:Heeft imo niets te maken of diegene die post een troll of wappie is
Daks schreef:heeft immers te maken met normen en waarden en laten die nou steeds minder voorkomen op het internet
Daks schreef:En ik vond het op zijn minst arrogant dat je het niet kwalijk vind om stevig op wappies te reageren imo het begrip wappies word tegenwoordig aan ieder toebedeeld die een iets andere mening heeft.