wie zitten er nog op bokt van het eerste uur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:50

Ik ook al 11 jaar.
Oude bokt. Was eigenlijk wel leuk want was alles zichtbaar in 1 lijst. :-)

juval

Re: wie zitten er nog op bokt van het eerste uur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:52

ik ook al erg lang... eerste barncam topics waren erg leuk..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:53

BloemBloem schreef:
Fenrir schreef:
Ik ben ook even gaan kijken, maar sinds eind 2005 heb ik 110926 berichten geplaatst. Ik kan ook nooit m'n mond houden. :')

Hoe heb jij 2 keer je naam kunnen wijzigen ?
Dat kan toch maar 1 keer :)

Door een pb te sturen naar een mod, zo heb ik dat ook gedaan.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:01

Pfoe, 2004..
Toen was ik uhhh 12 }:0 ?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:25

Ruim 12 jaar alweer, bizar

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:32

Ik ook al vanaf 2004.. Had toen net de moeder van Floris gekocht :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:36

Al dik 12 jaar :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:36

Veels te lang op bokt.....

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:58

ikke schreef:
Mrijn schreef:
Bokt is sinds 2002 jaar mijn naslagwerk, bron van vermaak, vindplaats van het liefste paard ooit, inspiratiebron. Ik snap echt niet dat paardenmensen zonder Bokt kunnen. Niet zozeer om de contacten of het sociale, maar wel voor de kennis en ervaring die hier samen komt.

Nou nee, daar heb ik een betere club voor, als ik heel eerlijk ben.....

Wat fora betreft 'zit' ik alleen op Bokt. Ik neem niets aan voor waar, maar door de vele verschillende invalshoeken en meningen, weet ik er vaak wel iets uit te filteren dat nuttig is of mij helpt.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:00

2004, waar blijft de tijd.....
Ik ben geen heel active poster. Meer een lezer.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:04

ikke schreef:
Mrijn schreef:
Bokt is sinds 2002 jaar mijn naslagwerk, bron van vermaak, vindplaats van het liefste paard ooit, inspiratiebron. Ik snap echt niet dat paardenmensen zonder Bokt kunnen. Niet zozeer om de contacten of het sociale, maar wel voor de kennis en ervaring die hier samen komt.

Nou nee, daar heb ik een betere club voor, als ik heel eerlijk ben.....

Vind ik nu een beetje denigrerend overkomen. Alsof er op Bokt geen goede kennis te vinden is en alleen maar pennymeisjes zitten. Zo komt het over. Ik heb heel veel geleerd hier, dat geef ik gelijk toe. Ik kan hier veel kennis halen. En dankzij Bokt heb ik mijn eigen paardennetwerk in 11 jaar drastisch vergroot. Ook veel Bokkers die ik in de loop der jaren IRL heb ontmoet. Daardoor heb ik een groot netwerk van paardenmensen en ik weet (omdat ik ze ook IRL ken) welke meningen en adviezen ik kan aannemen (en welke met een korreltje zout). Nu vraag ik advies en tips binnen mijn eigen netwerk, maar deels daarvan heb ik dus opgebouwd via Bokt. En je leert vanzelf het kaf van het koren te scheiden. Ik heb al 23 jaar eigen paarden. Heel veel eigen kennis, en ik voel me niet te goed om Bokt om advies te vragen. Zo ben ik een half jaar geleden overgestapt op onbeperkt hooi via slowfeeders. Toch handig dat er een topic met verschillende soorten en ervaringen is. Heb ik veel aan gehad.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 18:12

Wat een boel trouwe volgers zijn er nog! Leuk!!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:19

Ik ga ook al een tijdje mee. Inmiddels niet zo actief meer in de paarden, maar de liefde voor het dier is het nog steeds. Sinds november 2002.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 23:34

Duke schreef:
Vind ik nu een beetje denigrerend overkomen. Alsof er op Bokt geen goede kennis te vinden is en alleen maar pennymeisjes zitten. Zo komt het over. Ik heb heel veel geleerd hier, dat geef ik gelijk toe. Ik kan hier veel kennis halen. En dankzij Bokt heb ik mijn eigen paardennetwerk in 11 jaar drastisch vergroot. Ook veel Bokkers die ik in de loop der jaren IRL heb ontmoet. Daardoor heb ik een groot netwerk van paardenmensen en ik weet (omdat ik ze ook IRL ken) welke meningen en adviezen ik kan aannemen (en welke met een korreltje zout). Nu vraag ik advies en tips binnen mijn eigen netwerk, maar deels daarvan heb ik dus opgebouwd via Bokt. En je leert vanzelf het kaf van het koren te scheiden. Ik heb al 23 jaar eigen paarden. Heel veel eigen kennis, en ik voel me niet te goed om Bokt om advies te vragen. Zo ben ik een half jaar geleden overgestapt op onbeperkt hooi via slowfeeders. Toch handig dat er een topic met verschillende soorten en ervaringen is. Heb ik veel aan gehad.

Hier precies hetzelfde hoor. :j Ook al heb ik nu al 20 jaar eigen pony's/paarden, als ik nieuwe stijgbeugels zoek of kruiden of een zadel of een hoefrasp of meer wil weten over een bepaalde trainer dan is Bokt de eerste plek waar ik kijk. Niet de Bokt-markt, maar de enorme database aan gebruikerservaringen die met alle topics door de jaren heen zijn opgebouwd. Daar kan geen enkele andere website tegenop, en in ruil daarvoor deel ik ook weer graag de dingen die ik geleerd heb. En zelfs als ik niet specifiek naar Bokt ga voor informatie ergens over dan kom ik er toch weer terecht aangezien Bokt toch altijd weer bovenaan de Google zoekresultaten staan. 8-)

Natuurlijk weet ik ook wel dat als je op Bokt een topic opent met een vraag, er over het algemeen altijd een paar Bokkers zijn die een hulpvraag aangrijpen voor een verwijt, maar daar leer je doorheen te kijken. Ook omdat de meest neerbuigende reageerders de openingsposts vaak het slechtst gelezen hebben. Het mooiste recente voorbeeld vond ik toen ik advies vroeg over kalmerende kruiden voor een kreupel paard dat vanwege een ernstige schouderblessure op rust moest staan en nou niet zo heel erg rustig was. Daarop kwam een reactie met dat ik ook altijd zat te pielen met grondwerk en of mijn paard zit nou wel of niet goed voelde, en dat ik in plaats daarvan gewoon moest doorpakken en hem eens een uur of wat flink onder het zadel aan het werk moest zetten want dan werd hij vanzelf wel rustig. Een kreupel paard met een schouderblessure. Dus. 8-)

Ik moet zeggen dat het na al die jaren op Bokt wel steeds moeilijker wordt om daar dan niet cynisch/sarcastisch op te reageren, maar goed, als je daar omheen leest dan hou je nog steeds tig bruikbare tips, ervaringen en verhalen over, dus ik ben nog steeds fan. +:)+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-09-16 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 23:38

Sja, wat is lang? Ik draai nu 11 jaar mee op Bokt :j maar er zijn Bokkers die veel langer al meedraaien :D

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 23:39

Toch al een tijdje lid ;) maar meer een lezer, lees nog wel veel topics mee.

Arianaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 00:00

Als ik zie dat sommige mensen al sinds 2001 op bokt zitten is dat toch wel raar want dat is mijn geboorte jaar :wow:

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 00:05

Sinds 2002... Ruim 14 jaar alweer, de tijd vliegt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:24

Arianaaaa schreef:
Als ik zie dat sommige mensen al sinds 2001 op bokt zitten is dat toch wel raar want dat is mijn geboorte jaar :wow:

Dit vind ik nou grappig! :D En ik voel me enorm oud nu... -O-

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:27

ook alweer een tijdje

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:51

Duke schreef:
Ik ben zo blij dat ik al door mijn puberteit heen was toen ik op Bokt kwam. Toen er überhaupt iets als social media bestond. Ik heb mijn rebelse tijd redelijk anoniem zonder blijvend bewijs kunnen doorstaan. Zegt ook iets over mijn leeftijd. *kuch* oud *kuch*

Hihi, nou, hier nog één. 'Pas' 9 jaar op Bokt trouwens. In het begin vrij actief, tegenwoordig een heel stuk rustiger.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:55

Picasso schreef:
Arianaaaa schreef:

Dit vind ik nou grappig! :D En ik voel me enorm oud nu... -O-

Oef, nu voel ik me ook oud :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:58

Mrijn schreef:

Voor zoveel leden te hebben zit hier verbazingwekkend weinig kennis. Degene met veel kennis en ervaring van het eerste uur zijn voor een groot deel gebant. :+
Ik vind het altijd een beetje apart dat mensen dit zeggen... := voor "vraagstukken" over paarden richt ik me zelden tot bokt. hoogstens over waar ik een bepaalt materiaal zou kunnen vinden of ervaringen er mee maar verder? :')

Ik zit hier sinds 2004 maar de tijd dat ik nog echt op het informatieve gedeelte reageer is al lang door. Tegenwoordig lees ik vooral het nieuws nog en de HK's en LZP.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:04

Zit hier ook al een aardig tijdje.

Bokt van vroeger was idd anders, maar dat krijg je toch niet meer terug.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:13

Sinds 11 sep 2002, maakt dat ik hier al bijna 14 jaar kom. Oeps :D