Acceptatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:41

Ik snapte niet zo goed waar het de laatste pagina overging, maar ben teruggegaan naar het topic van gister en ik moet zeggen dat de Modopmerking mij ook in het verkeerde keelgat schiet.

Ik heb voor minder OW's en pb's van Mods gehad.
Hartstikke sneu voor TS dat zij een aandoening heeft, maar moet iedereen op Bokt daar met fluwelen handschoentjes mee omgaan?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:47

Betreffende mod hier en ik bedoelde met mijn slotpost aan te geven dat ik het juist zonde vind van het verder in mijn ogen interessante topic waarin mensen alle kanten van het topiconderwerp aan het belichten waren. Naar de inhoudelijke berichten dan ook niets dan lof, het leek mij duidelijk dat het niet over alle reacties ging, maar dat had ik er dus duidelijker bij moeten zeggen Y;(

Dat het topic gesloten blijft komt doordat het niet meer mogelijk is om er een goed verlopend topic van te maken, als er mensen bij komen die persoonlijk worden naar de TS en op haar berichten reageren met 'trol' enz. Dat heeft iedereen dan gelezen en de sfeer in zo'n topic komt gewoon niet meer goed. Vaak gaat het in volgende topics zelfs al direct weer zo verder.

Daarom de vraag zou dit als topic niet juist interessant kunnen zijn geweest, als het door iemand anders geplaatst was, was het niet ook gebruikt voor een ander doel, de onvrede met een TS aangeven.
Daardoor gaat een topic gewoon kapot.
Als je iets wilt melden aan de mods, als je twijfels hebt bij iemand, zet dat dan niet in een topic zelf, daar is nog nooit een topic beter van geworden. Stuur je je opmerking in een PB of TeM, dan kan een topic gewoon ontopic door lopen terwijl er toch naar je opmerking gekeken wordt.

Voor de schermen zie je niet waar we als team mee bezig zijn qua contact en overleg. Dat beseffen we ons, maar dat zijn dingen die we nooit openbaar maken. Dit betekent niet dat er niets met je meldingen gedaan wordt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:50

Nou ja, kun je een aap kwalijk nemen dat hij een aap is?

Kijk, als deze ts echt gehinderd wordt dit jaar autisme, dan kan zij daar weinig aan doen. Maar er kan wel aan schadebeperking gedaan worden.

Er zijn meer mensen met een beperking en op hen wordt door het gros ook anders gereageerd. Waarbij de eerlijkheid me gebiedt te schrijven, dat die anderen wel open staan voor een andere mening.

Overigens ook nu het bericht van de mod van het andere topic gelezen, blij met die extra uitleg. Overigens, zijn er meer topics geweest die uit e hand liepen. Die werden gesloten, opgeschoond, paar dagen in de ijskast om iedereen de kans te geven om af te koelen en daarna weer geopend.

Appeltje_1

Re: Acceptatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:54

Mooi dat er uitleg gegeven wordt, dat voelt dus wel gehoord!
Ik snap dat wij niet alles zien wat er achter de schermen gebeurt, maar ik vraag mij toch echt 1 ding af. Waarom kon Ts 2(?) weken lang voor iedereens gevoel rellen. Ik zeg niet dat Ts dit bewust deed, maar voor het gevoel van de gebruikers dus wel.
Had daar niet wat actie aan moeten plaats vinden?

Ik zie overigens net dat Ts terug komt en iedereen nog een kans geeft.
Dit vind ik wel dubbel hoor. Zijn wij ook niet gedeeltelijk de gene die haar een tweede kans moeten geven? Niet iedereen is even leuk behandeld door de Ts.

Dus Ts, mocht je hier nog terug komen, misschien even een groot uitleg bericht nodig in dit topic?
Eentje waarbij jij ook je eigen fouten kunt toegeven? ;)
Want onze fouten hebben wij inmiddels toegegeven.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 04:03

Nicole288 schreef:
Daarom de vraag zou dit als topic niet juist interessant kunnen zijn geweest, als het door iemand anders geplaatst was, was het niet ook gebruikt voor een ander doel, de onvrede met een TS aangeven.
Daardoor gaat een topic gewoon kapot.
Als je iets wilt melden aan de mods, als je twijfels hebt bij iemand, zet dat dan niet in een topic zelf, daar is nog nooit een topic beter van geworden. Stuur je je opmerking in een PB of TeM, dan kan een topic gewoon ontopic door lopen terwijl er toch naar je opmerking gekeken wordt.

Voor de schermen zie je niet waar we als team mee bezig zijn qua contact en overleg. Dat beseffen we ons, maar dat zijn dingen die we nooit openbaar maken. Dit betekent niet dat er niets met je meldingen gedaan wordt.

Het spijt me zeer.
Maar een topic waarin zonder argumenten wordt verkondigd dat merries insemineren zielig is en veulentjes fokken niet kan. Uit de berichten van TS was duidelijk op te maken dat haar mening als waarheid verkondigd werd en er geen ruimte voor discussie was.
Denk je nou echt dat dit bij een andere bokker wel een goedlopend topic zou zijn? Ten eerste al door de manier van berichten die TS stuurt (waar geen onderbouwde discussie mogelijk is), maar ten tweede door het onderwerp?
Ik denk dat, zelfs als een bokker dit onderwerp op een nette manier had aangesneden, een discussie hierover gedoemd is om uit de hand te lopen. En terecht. Dit kunnen we toch geen serieus topic noemen?

Een merrie laten dekken is leuk . Een veulen er bij is leuk . Alleen worden er veel merries elk jaar weer bezwagerd om een veulen te krijgen . Dit tot ze op een gegeven momend niet meer kunnen . Alleen om dat mensne geld willen hebben’
Vinden jullie dit nou een goede opening om een discussie te starten? En zoja, waarover? Als TS al zulke meningen verkondigd als waarheid..
|o

‘Maar als je goed kijkt is een merrie dekken is dit nog van deze tijd ( hoe staan jullie hier in)’
Het maakt niet uit welke bokker deze vraag stelt. Maar dit kan je toch niet serieus nemen?
Laten we met z’n allen stoppen met het fokken van veulens, want hey, volgens TS is het zielig. En veulens groeien aan bomen.
Ik vind dat er nog enorm respectvol is gereageerd op TS in dat topic, en ook in dit topic. Maar de hand die jullie haar boven het hoofd houden met ‘deze discussie is toch interessant’ vind ik heel vervelend en een sneer naar alle fokkers op bokt dat een discussie als deze serieus genomen moet worden volgens jullie.

Dus ja. Ik vind de opmerkingen van ‘trol’ terecht naar TS. En op dit moment vind ik de opmerking ‘trol’ ook terecht naar het beheer. In mijn ogen wordt het gemotiveerd om een topic aan te maken waarin staat ‘veulentjes fokken is niet meer van deze tijd’ en het beheer begrijpt dat veel mensen van deze tijd daarop ingaan omdat deze begrijpen dat veulentjes niet aan bomen groeien. Dus je krijgt ongeacht wie dit topic opent, een zeer vervelende discussie. Trollenwerk.

@TS, je start geen normale discussie. Dit was geen normale discussie. Als jij dit een normale discussie vindt dan vind ik niet dat je op bokt thuis hoort. Ik snap ook niet dat de modjes hierbij achter jou staan want dit is geen normale discussie .
Ik vind het vervelend dat je je onwelkom voelt, maar door zulke ‘discussies’ te openen en zulke reacties te geven creeër je zelf dit negatieve beeld van jou waar mensen ook weer negatief op reageren.
Mogelijk kan je kijken naar wat voor berichten van jou en welke oprechte discussies van jou wél van meerwaarde zijn op dit forum. Ik weet zeker dat je dan net zo welkom bent als ieder ander.
Ik zie je leuke en interessante berichten met plezier tegemoet. Hopelijk kan het beheer of een andere bokker je daarmee helpen. Je mag mij ook altijd een pb sturen als je overweegt wat te plaatsen, ik help je met alle liefde op weg.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 05:49

_/-\o_

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:25

Eens Absque dubio, het is moeilijk om op zulke berichten normaal te reageren. En ja, je mag een afwijkende mening hebben maar deponeer dan niet jouw meningen als feiten. En sta open voor discussie want die ga je krijgen dan. Communicatie is soms best heel moeilijk en in geschrift nog meer dan mondeling. Ik kan me voorstellen dat de combinatie met autisme en een beperkt vermogen van schriftelijk uitdrukken het de TS op Bokt moeilijk kunnen maken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:31

In eerste instantie stond er ook nog dat ki verkrachtig was.
Dát heeft ts er dan toch uit gehaald.
Dus met beperking zag ze in dat dat te ver ging.

Dus ja zou niet anders hebben gereageerd. De Op was erg bijzonder.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 02-04-22 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:32

Nou als de vraagstelling en toon anders waren geweest had het best een interessante discussie kunnen zijn mijn inziens. De ts heeft het nu als voldongen feit gesteld en dan snap ik dat dat bij mensen verkeerd valt en ik snap de felle reacties. Maar het is toch niet bij voorbaat trollen als je ethische vragen stelt? We hoeven er niet allemaal hetzeldde over te denken natuurlijk. En wie bepaalt wat normaal is? Als niemand ooit bepaalde vragen stelt zal er weinig veranderen aan hoe we dingen doen

Imo kun je veel dingen vragen, maar het is de toon die de muziek maakt.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:07

Absque_dubio

_/-\o_

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:09

Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk voor je is TS om gebruik te maken van een forum als dit. Je autisme staat hier vermoed ik in de weg. Zoals anderen ook al zeiden, vraag je daarom best hulp aan iemand uit jouw omgeving die je goed kent om de berichten van anderen juist te interpreteren en berichten te plaatsen. Het is waarschijnlijk niet zo fijn om daar hulp bij te vragen, maar het gaat je denk ik wel helpen om je hier meer welkom te voelen. Er is niks mis met meningsverschillen. De manier waarop je je mening geeft doet daarentegen wel veel.
Ik begrijp dat je je gekwetst voelt door sommige berichten van medebokkers. Tegelijkertijd zijn er berichten van jou die anderen erg gekwetst hebben. En ik denk dat medebokkers ook wel geprobeerd hebben om jou duidelijk te maken wat er kwetsend was aan jouw bericht(en). Ook daar reageer je soms op een manier op dat anderen net nog meer gekwetst zijn.
Je hebt autisme en daar kan je niets aan doen en daar zouden wij, medebokkers, rekening mee moeten houden. Maar ook jij gaat met hulp van mensen uit je omgeving moeten leren hoe je je mening kan geven op een gepaste manier, zonder anderen te kwetsen, en leren hoe je kan reageren als mensen toch aangeven dat wat je zei kwetsend was.
Ik heb zelf ook beperkingen en ik hoor er natuurlijk ook graag bij ondanks mijn beperkingen. Ik verwacht van andere mensen dat ze rekening houden met mijn beperkingen, maar ook ik moet me aanpassen aan het feit dat anderen die beperkingen niet hebben en dus ook niet alles aangepast is / kan zijn aan mijn beperkingen. Ook ik moet inspanningen doen om mee te doen in een maatschappij waar de meerderheid van de mensen geen beperking heeft.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:23

Autisme hoeft haar reactie’s helemaal niet in de weg te staan. Ik heb op geen enkele van haar reactie’s gereageerd omdat ik denk - door de inhoud van haar reactie’s in diverse topics - dat ze laagbegaafd is.

Ze relt niet, dit is hoe zij denkt met de kennis die ze heeft.

Mijn vraag aan de Mod’s zou zijn wat het Bokt beleid is om deze mensen tegen zichzelf te beschermen?

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:34

Als TS op bokt blijft, moet er denk ik wel nagedacht worden over het 'hoe dan'. Als ik kijk naar het huidige onderschrift dan denk ik 'ja hoor, tuurlijk' en je kan niet van andere bokkers verwachten dat ze nog weten wie deze gebruiker is als iemand een paar zinnen met ogenschijnlijk gestrekt been een discussie in springt.

Je kan denk ik ook niet van de gemiddelde gebruiker verwachten dat ze dit onthouden of direct herkennen en sommige berichten leken ook wel echt op sarren. Hoe gaat Bokt dan zorgen dat dit in de praktijk goed gaat?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:35

janderegelaa schreef:
Autisme hoeft haar reactie’s helemaal niet in de weg te staan. Ik heb op geen enkele van haar reactie’s gereageerd omdat ik denk - door de inhoud van haar reactie’s in diverse topics - dat ze laagbegaafd is.

Mijn vraag aan de Mod’s zou zijn wat het Bokt beleid is om deze mensen tegen zichzelf te beschermen?

Hier ben ik het wel mee eens, zonder een stempel te willen drukken op iemand. Maar sommige mensen moet je misschien voor zichzelf beschermen. Maar dat vind ik ook aan de mensen om TS zelf heen. Die moeten toch in de gaten houden wat jij allemaal doet?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:44

Enkele tijd geleden was er iemand die topics opende en daarin hulp vroeg bij zware (mentale) problematiek. Hier hebben de mods ook op ingegrepen, het is dus wel mogelijk.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:44

janderegelaa schreef:

Over haar begaafdheid kan ik mij niet uitlaten, maar verder ben ik het met je eens.

Ik vraag me verder af wat het bokt beleid is om deze mensen tegen bokkers te beschermen.

Die zouden beter kunnen weten.
Een beetje zelfreflectie kunnen toepasssn. Zich kunnen inhouden.

Laat het los, laat het gaan. Die tip gaf ik ook in een ander topic waar iemand die hierboven wordt bewonderd maar bezig blijft tegen iemand. Daarom van mij geen bewondering. Ik zie mogelijk een patroon.

Je kunt ook gewoon je schouders ophalen en verder gaan met andere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:49

Onali schreef:
Ik snapte niet zo goed waar het de laatste pagina overging, maar ben teruggegaan naar het topic van gister en ik moet zeggen dat de Modopmerking mij ook in het verkeerde keelgat schiet.

Ik heb voor minder OW's en pb's van Mods gehad.
Hartstikke sneu voor TS dat zij een aandoening heeft, maar moet iedereen op Bokt daar met fluwelen handschoentjes mee omgaan?
Zeg je tegen iemand met een gebroken been ook dat ze maar gewoon mee moeten doen met hun klasgenootjes bij de gymles? Of tegen iemand met lactoseintolerantie dat ze niet zo moeten miepen en gewoon dat glas melk moeten drinken? Nee? Dan kun je ook best rekening houden met mensen die een mentale aandoening hebben. :evaw: Het heet niet voor niets een aandoening, dan wel beperking.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:50

Abseque : ik vond de manier waarop zeker verkeerd, maar de vraag of we eigenlijk wel veulens en paarden moeten fokken vind ik best een normale opener voor een discussie. Je reactie is ook best aanvallend vind ik.

Zo heel normaal is het niet om dieren te fokken en dan via kunstmatige inseminatie. Dat is geen belediging naar fokkers toch.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:53

Ik zal nooit een mens voor trol uitmaken want voor het internettijdperk waren trollen een soort Scandinavische kabouters.Overigens zouden die ook wel eens wat interessants te melden kunnen hebben.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:53

Vroeger, ooit, toen ik ook een tijd groen was, waren er binnen het modteam 'mentoren' voor bokkers die 'niet helemaal binnen het plaatje pasten'.

Of dat nou per se iets is wat je moet willen als forum, weet ik niet. Het modteam is geen hulpverlenersteam tenslotte.

Aan de andere kant zijn fora/online platform nou juist de plekken waar je (en dit is niet beperkt tot bokt) mensen met fysieke en psychische beperkingen tegenkomt. Om de simpele reden dat als het IRL niet goed lukt om onder de mensen te komen (of dat nu komt omdat je in een rolstoel zit, een burn-out hebt, of iets anders) het vaak goed lukt om online wél contacten met anderen te leggen. En dat is wel zo fijn.

Op vrijwel ieder forum en vrijwel iedere online community zitten imo dan ook relatief véél mensen die 'niet helemaal in het plaatje passen'. Meer dan wat je in het dagelijks leven tegenkomt.

Dat is misschien iets voor alle bokkers om je te realiseren. Je hébt online al het probleem van alleen verbale communicatie en het missen van lichaamstaal, maar je hebt ook nog eens een grotere kans wat 'apartere gevallen' tegen te komen. En onder die 'apartere' gevallen schaar ik - met jullie welnemen :+ - ook meteen maar de echte trollen, wat het nóg lastiger maakt :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:57

Mkango schreef:
Zeg je tegen iemand met een gebroken been ook dat ze maar gewoon mee moeten doen met hun klasgenootjes bij de gymles? Of tegen iemand met lactoseintolerantie dat ze niet zo moeten miepen en gewoon dat glas melk moeten drinken? Nee? Dan kun je ook best rekening houden met mensen die een mentale aandoening hebben. :evaw: Het heet niet voor niets een aandoening, dan wel beperking.

Nee, maar op het moment dat diegene met het gebroken been tegen de andere gymmers zegt dat die niet moeten sporten, of als de lactoseintolerante eist dat iedereen lactosevrije melk moet drinken, dan heb je wel een botsing als het niet wordt begrepen dat die gipspoot en die melk niet voor iedereen een probleem is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:07

Ibbel schreef:
Mkango schreef:

Nee, maar op het moment dat diegene met het gebroken been tegen de andere gymmers zegt dat die niet moeten sporten, of als de lactoseintolerante eist dat iedereen lactosevrije melk moet drinken, dan heb je wel een botsing als het niet wordt begrepen dat die gipspoot en die melk niet voor iedereen een probleem is.
Eens, maar dat geldt andersom natuurlijk net zo, als iemand zonder gipspoot niet snapt dat niemand mét gipspoot geen marathon gaat rennen, en daar gaat het natuurlijk spaak bij TS. De vergelijking die ik maakte gaat natuurlijk ook niet helemaal op, want het "probleem" bij TS is ook niet iets fysieks, maar iets mentaals en de vraag is dan natuurlijk ook in hoeverre ze snapt dat haar opmerkingen niet door de beugel kunnen.

Ik snap de frustratie, want ze is idd soms net een bulldozer, maar dan denk ik ook: het is "maar" internet, het is duidelijk dat ze op een andere golflengte zit dan de meesten van ons, laat gaan, of zet haar op je foeilijst als het je irriteert. := De enige reden dat topics ontsporen als ze reageert, is doordat anderen op haar reageren. Imo mag ze ook best teruggefloten worden, maar laat dat dan over aan de mods en klap er zelf niet bovenop als een roedel hongerige wolven - dat zouden de meesten IRL ook niet doen als het ging om iemand op straat, dan laten ze dat ook over aan ouders/verzorgers/begeleiders, en als ze wel zelf wat zeggen, dan is dat doorgaans ook niet met tig tegen één.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:10

Laat ik dan een knuppel in het hoenderhok gooien.

Ook al heeft ts of wie dan ook een berperking het is gewoon kinderachtig als vak dezelfde bokkers er als een groepje pesters op in gaan hakken door te reageren met niets zeggende banketstaaf berichten. Iedere keer hetzelfde bericht herhalen en zich niet schamen om mogelijk kwetsende woorden te gebruiken.

Dit is niet enkel naar deze ts maar je ziet het veel en veel vaker. Zeker als iemand een andere mening heeft. Er word dan al snel een stempel troll of in de huidige maatschappij met wappie word geschermd. Dat vertelt mij persoonlijk meer over de mensen die gelijk wappie of troll roepen dan iemand die moeite heeft de juiste woorden te vinden.

Dus ik denk dat heel bokt de hand eens in eigen boezem moet steken en niet overal haantje de voorste wilt wezen met iemand op fouten wijzen. De meeste liggen imo bij jezelf danwel door verkeerd te interpreteren en voornamelijk gelijk schreeuwend met namen.

Ik probeer ook wel eens mijn mening te delen in een topic maar zodra er zonder te luisteren wappie troll of een syndroom aan gehangen word stop ik maar. Eigenlijk te erg voor woorden maar wel de realiteit.

Ts blijf nog even hangen op dit forum. Iedereens mening is waardevol

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:20

Toch zit de manier waarop nu deze discussie wordt gevoerd me ook niet lekker.

Nu wordt de schuld imo toch een beetje op de gebruikers geschoven. Maar eerlijk: waar het voor sommigen misschien volkomen duidelijk was dat TS laagbegaafd is, is dat ook niet super duidelijk imo. Je hebt genoeg mensen die met slechte spelling en grammatica online gewoon komen zieken, en dat heet dan trollen.

Deze post verandert mijn beeld daarvan wat, maar ik snap de eerdere reacties erop wél, omdat er vrij veel mensen zijn die zo zijn. Op Facebook/Instagram/twitter komen die mensen terecht in een soort echo chamber, waardoor anderen er geen last van hebben, een forum werkt niet met zo'n algoritme, en dus kom je ze wel tegen.

En ergens is dat natuurlijk het grote voordeel van een forum, dat je mensen blijft tegenkomen die anders denken dan jij en daardoor krijg je feedback en kom je tot andere ideeën. Kan heel gezond zijn, ik merk dat jongere gebruikers daar wel heel veel moeite mee hebben, want instagram en facebook werken zo niet, je krijgt vooral heel veel hartjes en weinig pushback, en als die er al is, zit er een heel leger klaar om die persoon weg te bonjouren.

Mensen moeten leren met kritiek om te gaan, en op die manier leer je dat simpelweg niet. En dát is ook een probleem bij TS.
Ibbel schreef:
Mkango schreef:

En daar heb je de crux te pakken denk ik. Imo is het prima als de persoon met gips been niet mee sport, maar leg dat niet aan de rest op.
Hetzelfde geldt voor de lactosevrije melk.

Mkango schreef:
Eens, maar dat geldt andersom natuurlijk net zo, als iemand zonder gipspoot niet snapt dat niemand mét gipspoot geen marathon gaat rennen

Eens. Maar als de reactie dan is dat we allemaal geen marathon mogen rennen (en zo voelt het nu een beetje voor mij) gaat er ook iets niet goed.

Iedereen is welkom op een forum, dat was ook het punt wat ik hier probeer te maken, en je kunt rekening met elkaar houden, als in wegpesten is niet de bedoeling, daar is social media berucht om, maar ook niet eisen dat iedereen de kwetsende opmerkingen maar gewoon accepteert. Want er zijn sommige dingen gezegd die imo gewoon écht niet kunnen, en daar lijkt me begeleiding geen slecht ding.

Daks schreef:
Ook al heeft ts of wie dan ook een berperking het is gewoon kinderachtig als vak dezelfde bokkers er als een groepje pesters op in gaan hakken door te reageren met niets zeggende banketstaaf berichten. Iedere keer hetzelfde bericht herhalen en zich niet schamen om mogelijk kwetsende woorden te gebruiken.

Dit is niet enkel naar deze ts maar je ziet het veel en veel vaker. Zeker als iemand een andere mening heeft. Er word dan al snel een stempel troll of in de huidige maatschappij met wappie word geschermd.

Een troll is iemand die als enig doel heeft om te rellen.

Een wappie is iemand die bewust misinformatie verspreidt.

Er is imo niets mis mee om op wappies te reageren, en dat ook nog stevig te gaan doen. En in het geval van een wappie is bannen een heel goede optie, als ze niet openstaan voor betere informatie. Misinformatie is dodelijk. For reference: sorryantivaxxer.com

Zowel troll als wappie zijn geen scheldwoorden, maar beschrijvingen. Wie de schoen past.......

Dat daar mensen fel op reageren is niet raar. Als iemand de nonsens die wappies verspreiden gelooft, kan dat heel ernstige gevolgen hebben, en de wappie wordt alleen maar wat gekwetst.
De troll heeft als enig doel om mensen te kwetsen. Tja, dat die dan soms wat gekwetste gevoeletjes heeft heeft ie ook volledig aan zichzelf te danken. Jammer dan joh.

En leuk punt, maar heeft werkelijk geen donder met TS te maken.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:33

janderegelaa schreef:

TS geeft aan autisme te hebben. Over haar begaafdheid weten we niets (en hoeven ook niets te weten).
Ik heb reacties van TS gelezen die wel onder invloed staan van haar autisme en die niettemin erg kwetsend overgekomen zijn. En hoewel ik dus wel kan begrijpen dat bepaalde reacties voortkomen uit haar autisme, vind ik niet dat die gepast zijn en denk ik echt dat TS hulp kan gebruiken in het interpreteren van de berichten op dit forum en in het verwoorden van haar eigen mening.
Het is niet makkelijk lijkt me om dit als moderator(team) aan te pakken en ik denk ook dat als TS hier niet meer mag / kan / wil komen, de moeilijkheden zich naar ergens anders verplaatsen. TS gaat er in elk geval niets positiefs uit leren, gaat niet leren hoe om te gaan met social media. Het is aan hulpverleners of familie om TS daarin te begeleiden. Maar dan gaat TS wel zelf de stap moeten zetten naar hen toe en hulp vragen, want als hulpverlener / familie heb je ook geen volledig zicht op wat er zich op internet afspeelt.