Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StableDoor schreef:Maar ze krijgen dus geen vlees? Vlees is echt belangrijk voor varkens, dat moeten ze echt hebben. Volgens mij kan dat ook in de vorm van hondenbrokken.
@Diablo: hoe zit dat met varkens+vlees=varkenspest dan? Lijkt mij vrij onlogisch dat een varken de pest krijgt van vleeseten, terwijl het een alleseter is.
StableDoor schreef:Ik heb altijd geleerd dat varkens vlees moeten eten. Ik ken ook niemand die zijn varken vegetariër laat zijn eigenlijk... Willen jullie mij uitleggen hoe dat dan zit met dat vleeseten? Krijgen ze dan geen eiwit en vitamine B12-tekort?
Speedydepony schreef:Het zijn kune kune varkens dat zijn hobbyvarkens kijk maar eens op google.nl
Diablo schreef:StableDoor schreef:Maar ze krijgen dus geen vlees? Vlees is echt belangrijk voor varkens, dat moeten ze echt hebben. Volgens mij kan dat ook in de vorm van hondenbrokken.
@Diablo: hoe zit dat met varkens+vlees=varkenspest dan? Lijkt mij vrij onlogisch dat een varken de pest krijgt van vleeseten, terwijl het een alleseter is.
Hoe het precies werkt weet ik niet, ik weet wel dat het voeren van vlees aan varkens zelfs verboden is om deze reden.
Diablo schreef:_San87_ schreef:Dit is enkel verboden voor boeren en dus voor varkens die voor menselijke consumptie anders dan je eigen vriezer zijn bestemd.
Volgens mij mag je ook huisvarkens geen vlees voeren, dat is tenminste wat overal op internet vermeld wordt.
pipo schreef:Het is bij de wet verboden om varkens swill oftewel keukenafval en vlees te geven. Een varken wil hooi, wil bieten, wil granen ,wil eten en niet 2 x per dag een beetje brok. geef eens wat gemengd kippengraan maar zeker hooi . Ook heb ik nog geen antwoord over hun slaapplaats. En dan het antwoord van zo nou komt het niet.. tja. Misschien niet de beste keus als huisdier voor jullie? Een pony heeft ook bepaalde behoeftes.. doe je dat niet krijgen ze een gebrek/tekort of iets zo ook met varkens. Het hele idee dat varkens alles eten is leuk, maar mijn paard eet ook een boterham met rookvlees.. is alleen niet goed voor hem! Hebben jullie wel een ubn nummer? of zijn het illegale varkentjes? Ik heb al 20 jaar hobbyvarkens. Bij mij
gillen ze niet ook niet als het etens tijd is. en ze hebben hier een warm hok met veel stro erin en een (okee kale) wei. Ze krijgen takken om te strippen van hun bast, wortels (geen kool en uisoorten en champignons en vlees) voederbieten heel uiteraard zijn ze even bezig. en hooi en stro. en doodgewone omnivorenbrok of scharrelvarkenbrok. Ik wordt altijd zo verdrietig als ik lees dat varkens onderschat worden. Het is namelijk geen poesje het is een dier met veel meer in zijn mars dan een poesje of een hond.
pipo schreef:Het is bij de wet verboden om varkens swill oftewel keukenafval en vlees te geven. Een varken wil hooi, wil bieten, wil granen ,wil eten en niet 2 x per dag een beetje brok. geef eens wat gemengd kippengraan maar zeker hooi . Ook heb ik nog geen antwoord over hun slaapplaats. En dan het antwoord van zo nou komt het niet.. tja. Misschien niet de beste keus als huisdier voor jullie? Een pony heeft ook bepaalde behoeftes.. doe je dat niet krijgen ze een gebrek/tekort of iets zo ook met varkens. Het hele idee dat varkens alles eten is leuk, maar mijn paard eet ook een boterham met rookvlees.. is alleen niet goed voor hem! Hebben jullie wel een ubn nummer? of zijn het illegale varkentjes? Ik heb al 20 jaar hobbyvarkens. Bij mij
gillen ze niet ook niet als het etens tijd is. en ze hebben hier een warm hok met veel stro erin en een (okee kale) wei. Ze krijgen takken om te strippen van hun bast, wortels (geen kool en uisoorten en champignons en vlees) voederbieten heel uiteraard zijn ze even bezig. en hooi en stro. en doodgewone omnivorenbrok of scharrelvarkenbrok. Ik wordt altijd zo verdrietig als ik lees dat varkens onderschat worden. Het is namelijk geen poesje het is een dier met veel meer in zijn mars dan een poesje of een hond.
Def schreef:KittyDylan schreef:(hoe doe je dat met ... schreef?)
varkens horen geen vlees te krijgen. Alles wat ze aan voedingsstoffen nodig hebben zit in hun voer.
(nogmaal: ben maar 12 jaar)
Ik heb dit ook altijd geleerd. Er bestaat gewoon varkensbrok daar zit alles in wat varkens nodig hebben.