Nieuwe jongen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:32

Welkom op bokt Mickael. Ik hoop dat je een leuke tijd hier tegemoet gaat. Knap dat je zomaar alles hebt achtergelaten om hier opnieuw te beginnen. En met KWPN ers ben ik het helemaal met je eens. :))

Ik kom ook uit de omgeving dus misschien kan ik je wat tips geven met stallen in de buurt? Ben je wel weer van plan een eigen paard te kopen? :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:32

Mickael schreef:
Nee ik ben alleen gekomen, het was 10 februari, ik was de routine zat, elke dat het zelfde, en Nederland is het land van de paarden he, al mijn paarden zijn gekocht in NL, niks beters dan KWPN voor mij, dus in 4 dagen heb ik alles geregeld en ben ik 14 februari verhuisd naar NL. Het ging heel snel, ik ben begonnen op de paarden kamp in soest, heel wat anders dan wat ik normaal gewend was, ff alles op een rijtje gezet en nu zit ik dan op school.

Nou mijn respect heb je :j Rij je nu helemaal niets meer dan, of heb je paarden van jezelf meegenomen ?
Misschien balen van je opleiding, maar een extra papiertje is natuurlijk nooit weg. Ervaring heb je zo te lezen ook wel genoeg plus bewijs dat je flexibel kan werken dus moet vast goed komen.

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:34

welkom op bokt

Maureen95

Re: Nieuwe jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:41

Ik lig plat hiero hahaha

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:44

Maureen95 schreef:
Ik lig plat hiero hahaha

+1

Mickael

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 22:44

mensen ik sta echt verbaast van alle leuke reacties, ik heb nu geen eigen paard, en heb ook nog niet echt in gedachte om een eigen paard te kopen, ik kan het me nu niet veroorloven, aangezien het leven hier in NL echt veel duurder is haha, en nu veel kosten heb gehad aan me opleiding, woning, schoolboeken, enz enz enz, maar misschien komt er wel iets na de zomer haha, moet eerst nog ff rustig zoeken, nu heb ik het geluk dat ik soms nog paardjes mag rijden van vrienden, maar dat is niet het zelfde, ik ben echt iemand die heel fanatiek in de paarden sport zit, en wil heel graag weer aan de slag en goed trainen. Niet dat ik de typische ruiter ben die alleen maar aan springen denkt hoor, eerst het welzijn van het paard, dan komt de rest.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:47

OMG je kreeg al veel reactie, maar die ava is gewoon te lief !!!!!

Ok ik ben er weer : Wel fijn dat je nog wel zo nu en dan kan rijden dan, al lijkt me dat wel erg wennen om van zoveel paarden naar nu en dan 1. Ben je al druk op zoek naar een stal of richt je je eerst op je studie ?
Misschien komt er wel iets via bokt op je pad.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:48

Welkom op bokt!

Je vindt de reacties léuk??? :')

:(:) Pas maar op, ze vreten je op waar je bijstaat!

Voor mij hoef je vooralsnog niet bang te zijn, ik ben "kuch"... niet zo heel jong meer, getrouwd en dochterlief heeft al met een andere jongeman verkering. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:49

Mickael schreef:
mensen ik sta echt verbaast van alle leuke reacties, ik heb nu geen eigen paard, en heb ook nog niet echt in gedachte om een eigen paard te kopen, ik kan het me nu niet veroorloven, aangezien het leven hier in NL echt veel duurder is haha, en nu veel kosten heb gehad aan me opleiding, woning, schoolboeken, enz enz enz, maar misschien komt er wel iets na de zomer haha, moet eerst nog ff rustig zoeken, nu heb ik het geluk dat ik soms nog paardjes mag rijden van vrienden, maar dat is niet het zelfde, ik ben echt iemand die heel fanatiek in de paarden sport zit, en wil heel graag weer aan de slag en goed trainen. Niet dat ik de typische ruiter ben die alleen maar aan springen denkt hoor, eerst het welzijn van het paard, dan komt de rest.

Je kunt ook makkelijk voor anderen gaan rijden hoor, hoef je niet eens zelf een paard voor aan te schaffen. Er word regelmatig gevraagd om ruiters :)

Mickael

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 22:51

_Mondy_ ik ben druk met me studie, en wil het heel graag nog drukker krijgen met rijden, het is wel wennen hoor van veel paarden naar af en toe 1 mogen rijden, maar ja, ik heb er ook mijn rust mee gevonden, en nu heb ik er weer heel veel zin in, hopelijk komt er snel iets op mijn pad, maar na zo veel vragen van jullie heb IK nu een vraag voor jullie: WAT DOEN JULLIE ALLEMAAL IN DE PAARDEN WERELD??? VERZORGPONY, VOOR DE HOBBY WEDSTRIJDEN, ENZ EN WELKE DISCIPLINES RIJDEN JULLIE :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:52

Mickael schreef:
_Mondy_ ik ben druk met me studie, en wil het heel graag nog drukker krijgen met rijden, het is wel wennen hoor van veel paarden naar af en toe 1 mogen rijden, maar ja, ik heb er ook mijn rust mee gevonden, en nu heb ik er weer heel veel zin in, hopelijk komt er snel iets op mijn pad, maar na zo veel vragen van jullie heb IK nu een vraag voor jullie: WAT DOEN JULLIE ALLEMAAL IN DE PAARDEN WERELD??? VERZORGPONY, VOOR DE HOBBY WEDSTRIJDEN, ENZ EN WELKE DISCIPLINES RIJDEN JULLIE :)

Capslock _O-

Ik pest voornamelijk mensen hier op bokt met mijn kritische maar rechtvaardige mening en geef les. Heb gewerkt als springruiter op basisniveau en train nu een andalusier hengst.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:53

Welkom op bokt!! Ik neem aan dat je Nederlands van oorsprong bent? Aangezien je de taal zo te lezen goed beheerst.

NeverGiveUp

Welkom :wave:

xSlvna

Ik heb een eigen, draver, rijd geen wedstrijden want pony kan zijn pootjes niet zo goed optillen, en ik ben te lui om haar paspoort + KNHS pas aan te vragen. :+

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:54

Stereotype manegeruiter, al zeg ik het zelf... Rijd al 19 jaar bijna, en bij diverse maneges... Bij de huidige vooral met dressuur bezig. Ooit een verzorgfjord gehad, maar wegens tijdgebrek daarmee gestopt.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:55

Ik rij op een handelsstal in Ede en in Lunteren. Paarden beleren en doorrijden enzo. Heb er op meer in de omgeving gereden maar ga over 3 weken naar het buitenland voor een jaar. Daar wrs ook western leren rijden. Laat maar weten als je evt wat stalnamen oid wil, zitten er behoorlijk wat in de buurt van Barneveld namelijk.

bliksempie

Ik heb wel een paard die je kan rijden! :D

Oke even serieus welkom op bokt! Er zijn genoeg meiden die je de weg willen wijzen.

Ik heb zelf een kleinschalige pensionstal en ben allrounder met drie eigen paarden. Ene paard voor springen, ander voor dressuur en de andere is voor mennen

rienne

Nou welkom :D

Al veel reacties gehad haha maarja mannen die ook paarden liefhebber zijn zeldzaam.

om jou vragen te beantwoorden:
Heb altijd dressuurwedstrijden gereden M1 dressuur met mijn Arabier even later ook met een Welsh Cob. Heb momenteel 5 eigen paarden die ik recreatief gebruik. Een 3 jarige Welsh C hengst (zelfgefokt) een 6 jarige Merens ruin, 2 Arabieren merrie's (beide onder het zadel) en dan mijn oudje een Welsh A merrie (moeder van de C hengst)

Met de Welshjes hebben wij ook altijd wedstrijden aan de hand gelopen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:56

Na al mijn gevraag wel zo eerlijk hahaha :')
2 paarden. 1 KWPN waar ik dressuurmatig mee rij. Niet elke dag en wissel het af met buitenritten. Mijnheer is al 21 en wil ik graag nog wat jaartjes mee hebben.
1 Few spot appaloosa waar ik voornamelijk western mee rij maar ook afwissel met buiten en bossen zodat hij het werk leuk blijft vinden. Met hem wil ik als hij het leuk vind en kan uiteindelijk wedstrijden gaan rijden. (heb hem pas sinds afgelopen zomer)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:56

Of je trekt de stoute schoenen aan en benadert stallen, er zijn er zo ontzettend veel in deze regio. :j

Leuk dat je een wedervraag stelt. In het bezit van 2 KWPN-ers (daar heb je ze :') ), een dame van 20 jaar die inmiddels met pensioen is (heeft een blessure gehad, lang verhaal) daar deed ik dressuur mee en springen want dat was (en is) toch echt wat zij het leukste vindt. Inmiddels weer wat aan het oppakken. En een ruin van 10 jaar, inmiddels M1 dressuur mee en binnenkort gaan we onze eerste springles samen rijden. Hij heeft ooit op de keuring moeten springen als 3 jarige maar daarna nooit meer gedaan dus dat gaat me benieuwen. :=
Lekker met je paard bezig zijn vind ik leuk maar wedstrijden rijden vind ik toch echt de kers op de taart in het plaatje. :j

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:04

(Mickael) afgekort mike is een heel verhaal aan het schrijven

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:05

Maureen95 schreef:

Ben je gepromoveerd tot zijn secretaresse? :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:07

ja :)

En hij was klaar met zn verhaal en toen viel internet eruit en teon was alles weg _O-

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:07

vuurneon schreef:
Maureen95 schreef:

Ben je gepromoveerd tot zijn secretaresse? :D

:')

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:08

Wat geweldig dit lig half te janken