Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Noah schreef:Het is juist enorm handig als je verpleegkundig geschoold bent, mocht je willen solliciteren naar een functie binnen de luchtvaart. Tijdens medische incidenten aan boord, is daar veel vraag naar.
Redelijk wat cabin attendants hebben een studie gedaan voor ze zijn gaan vliegen. Mooi meegenomen deze ervaring of wellicht als een functie naast het vliegen.
Bij klm wordt er mbo niveau 4 gevraagd en goede kennis van Engelse taal. Een 2e vreemde taal erbij is een pré.
Als je door de selecties komt biedt de maatschappij je een (verplichte) basisopleiding aan.
Het is dus geen garantie als je de “stewardessen” opleiding hebt gedaan dat je wordt aangenomen.
Hoe breder opgeleid en ervaring op het gebied van bv verpleegkunde of talen, management, vergroot het juist de kans dat je voldoet aan de competenties die bij deze functie aansluiten.
annapn02 schreef:Bedankt allemaal voor de reactie. Ik moet toch proberen dan de opleiding verpleegkunde af te maken. Tis niet dat ik verpleegkunde niet leuk vind, maar weet niet of het wat voor mij is. Kan het altijd dan daarna doen, maar de stages gaan zo moeizaam dat dat me stiekem toch tegen houdt. Wie weet denk ik er over 2 jaar anders over. Ik blijf nog wel ff dromen over de stewardess opleiding![]()
Speirs schreef:annapn02 schreef:Bedankt allemaal voor de reactie. Ik moet toch proberen dan de opleiding verpleegkunde af te maken. Tis niet dat ik verpleegkunde niet leuk vind, maar weet niet of het wat voor mij is. Kan het altijd dan daarna doen, maar de stages gaan zo moeizaam dat dat me stiekem toch tegen houdt. Wie weet denk ik er over 2 jaar anders over. Ik blijf nog wel ff dromen over de stewardess opleiding![]()
Dat klinkt heel verstandig!
Wat vervelend dat de stages zo moeizaam gaan. Heb je dat ook aangegeven bij je stagebegeleider? En heb je misschien zelf ideeën over hoe je je stages meer inhoud kan geven?