Acceptatie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje_1

Re: Acceptatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 14:21

Ik lees overigens net dat Ts niet meer terug komt op deze site. -O-
Althans dat zegt ze.

Jammer, want nu iedereen wat beter door heeft wat er allemaal speelt, zou het ook leuk kunnen worden voor Ts! :)
Mocht je nog terug komen Ts, wat ik wel hoop, heel goed dat je dit topic hebt gemaakt! Ik denk dat iedereen je nu (beter) accepteert.

Je hebt mijn tips en die van de rest misschien wel gelezen, ik hoop dat die jou kunnen helpen! Zo wordt het voor iedereen prettiger ;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 14:31

anjali schreef:
Ik ben blij dat er wel eens mensen met afwijkende (afwijkend van het gemiddelde op Bokt) meningen iets posten. Daar is wel lef voor nodig want je wordt dan meteen afgebrand

Dat ligt er een beetje aan wat. Het ligt er ook aan of wat jij als mening presenteert, dat een inbreuk op de persoonlijke rechten van anderen is, en dan met name in religieuze topics. Ik weet dat jij daarop bent afgebrand, en dat is misschien niet heel correct. Met empathie bereik je mensen en kom je in gesprek.

Dat gezegd hebbende, als die mening en die regels alleen voor jezelf zijn, heb ik er niet zoveel problemen mee. Het probleem begint wanneer je die regels ook op wilt leggen aan anderen, en religie heeft daar een beetje een handje van ;)

Your right to swing ends at my face.

Niet elke mening is een mening. De definitie van een mening is dit: Een mening is een subjectieve opvatting van een individu of groep of een bepaalde houding ten opzichte van een bepaald onderwerp. Met subjectief wordt bedoeld dat de opvatting of houding niet is gebaseerd op feiten.

Misinformatie is dus geen mening, feiten incorrect of zelfs fictieve scenario's bedenken om je gelijk te halen valt ook niet onder een mening. Religieuze opvattingen zijn geen mening.

En weer terug naar paarden: "hoefsmid is een beschermd beroep" is geen mening, want dat is aantoonbaar niet het geval.
En ik denk dat het heel goed is om onderscheid te maken tussen meningen, misinformatie en het willen opleggen van regels aan anderen waar die mensen zélf niet achter staan.

Meer to the point worden mensen vaker afgebrand op misinformatie, dingen die bewezen schadelijk zijn voor paarden, dingen die bewezen een inbreuk zijn op mensenrechten, en dat is niet geheel onterecht, want daar móet een tegenreactie op komen. En dan nog denk ik dat afbranden niet een heel handige reactie is, empathie en in gesprek gaan wel. Maar er is niets mis met grenzen trekken en dat hebben mensen gedaan.

Wat je hier schrijft is ongenuanceerd en ook niet helemaal waar.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 15:12

Tazzey schreef:
Fohadie, de privéberichten die ze stuurt zijn wel van een heel andere aard hoor. Ik heb er ook een gehad en daar lusten de honden geen brood van. Je maakt mij echt niet wijs dat TS niet in ziet dat dat soort berichten echt niet kunnen.
Het feit dat ook ik heb gezegd dat ik vermoed dat het een rel account is heeft met die PB's te maken, ik kan niet voor de anderen spreken maar de reden van hun reacties zou ook zomaar in die PB's kunnen liggen.

Ik heb (nog) geen PBs gehad,dus daar kan ik niet over oordelen. Maar ik denk echt dat TS geen idee heeft hoe ze overkomt, en zelf denkt dat iedereen fout is behalve zij. Daarom ook dat ik een paar keer in mijn reactie zet dat wij haar niveau niet kennen. Wij kunnen wel willen dat TS aan zichzelf gaat werken, maar misschien kan ze dat helemaal niet. ( Je hebt zoveel gradaties in autisme en andere beperkingen en de ene is natuurlijk de andere niet.) Maar ik ven wel van mening dat als TS echt niet kan verbeteren en haar begeleiding dat ook vind, of als TS zich niet herkend in de "kritiek" die ze hier krijgt, dat ze dan beter geen berichten meer op Bokt kan plaatsen. Discussies moeten van beide kanten komen, anders heb je in mijn ogen weinig op een discussieforum te zoeken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 15:20

Never mind me, ik ben blijkbaar een beetje in de war :D
Laatst bijgewerkt door Boras op 01-04-22 15:48, in het totaal 4 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 15:22

fohadie schreef:
Tazzey schreef:
Fohadie, de privéberichten die ze stuurt zijn wel van een heel andere aard hoor. Ik heb er ook een gehad en daar lusten de honden geen brood van. Je maakt mij echt niet wijs dat TS niet in ziet dat dat soort berichten echt niet kunnen.
Het feit dat ook ik heb gezegd dat ik vermoed dat het een rel account is heeft met die PB's te maken, ik kan niet voor de anderen spreken maar de reden van hun reacties zou ook zomaar in die PB's kunnen liggen.

Ik heb (nog) geen PBs gehad,dus daar kan ik niet over oordelen. Maar ik denk echt dat TS geen idee heeft hoe ze overkomt, en zelf denkt dat iedereen fout is behalve zij. Daarom ook dat ik een paar keer in mijn reactie zet dat wij haar niveau niet kennen. Wij kunnen wel willen dat TS aan zichzelf gaat werken, maar misschien kan ze dat helemaal niet. ( Je hebt zoveel gradaties in autisme en andere beperkingen en de ene is natuurlijk de andere niet.) Maar ik ven wel van mening dat als TS echt niet kan verbeteren en haar begeleiding dat ook vind, of als TS zich niet herkend in de "kritiek" die ze hier krijgt, dat ze dan beter geen berichten meer op Bokt kan plaatsen. Discussies moeten van beide kanten komen, anders heb je in mijn ogen weinig op een discussieforum te zoeken.

Dat is ook mijn idee, ik denk dat bokt niet een goede plek is voor haar. Dat is soms gewoon jammer, maar helaas niet anders.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 15:29

Eens, dat denk ik ook. Het is de manier waarop. Je kan hier prima een eigen mening en visie hebben, daar weet Anjali bijvoorbeeld alles van. En er zijn er meer hier die niet met de meute meegaan maar een ‘afwijkende’ mening hebben over bepaalde zaken. Als jij je netjes en correct kan uiten met respect voor de ander, dan is er niks aan de hand. Maar dit ontbrak vaak helaas en dat zorgt dan voor onbegrip. Misschien wil ze wel aan zichzelf werken qua communicatie maar lukt dit niet.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 15:41

Boras schreef:
Wat is er nu met dit topic gebeurd?

Er zijn opeens een heel stel berichten verdwenen, waaronder het openingsbericht van de ts.

Ik heb mijn (dit) bericht maar leeggehaald, dat gaat nu nergens meer over.

Vreemd :?

De openingspost staat er nog, en er zijn ook geen berichten verwijderd. Of bedoel jij een ander topic?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 15:57

fohadie schreef:
Tazzey schreef:

Dat kan misschien wel zo zijn, maar dat houdt niet in dat dat ook een excuus is om je zo te misdragen. Er is ook nog geen excuus op gekomen, terwijl ze door meerdere mensen wel op haar gedrag is gewezen, dat zegt mij toch dat je nog steeds niet wil inzien dat je iets niet goed gedaan hebt. Er zijn mensen voor minder geband van Bokt, ik snap niet zo heel goed waarom wij als gebruikers maar moeten pikken dat we voor alles wat mooi en lelijk is uitgemaakt worden omdat één iemand zich niet weet te gedragen. Ik kan je wel vertellen dat als ik zulke berichten zou hebben gestuurd dat ik inmiddels een ban aan mijn broek had hangen, en terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:03

Essie73 schreef:
Boras schreef:
Wat is er nu met dit topic gebeurd?

Er zijn opeens een heel stel berichten verdwenen, waaronder het openingsbericht van de ts.

Ik heb mijn (dit) bericht maar leeggehaald, dat gaat nu nergens meer over.

Vreemd :?

De openingspost staat er nog, en er zijn ook geen berichten verwijderd. Of bedoel jij een ander topic?

Ik heb ook een onvolkomenheid langs zien komen
Zou het op prijs stellen als een modje eens tekst en uitleg hierover geeft.
Er is gerommeld in dit topic bah......

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 18:03

Er is door Mods niets gerommeld in dit topic, wat zou er anders zijn nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 18:04

Ods schreef:

Er is een link weg.
Had er een schermprint van moeten maken.
Ik leg wel een verzoek neer bij systeembeheer die kunnen hier wel wat mee.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 18:20

Edit *NIVEA* . In ieder geval hoop ik dat ze inzicht heeft gekregen of dat haar begeleiding (die ze hopelijk heeft) dit heeft opgepakt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 19:09

Ik wil graag antwoord geven op de modopmerking in het topic over het topic van veulens fokken. Ja, het is verboden om in een ander topic modacties te bespreken, maar de mod heeft zelf het topic op slot geknald nadat ze een vraag stelde en de link haar dit topic torgevoegd. Dat is ook niet helemaal hoe het hoort en vind ik een vuile sneer naar de Bokkers die wel antwoord hebben gegeven op de poll en die wel netjes gereageerd hebben! Het was geen retorische vraag, maar een gewetens vraag.

Mijn antwoord: ja, ik zou hetzelfde gereageerd hebben. Ik heb nl "ja" geantwoord in de poll, en als je de poll bekijkt zijn er vele die gestemd hebben en dit heeft in mijn ogen niets met de TS te maken. Er werd in het begin zelfs uitleg gegeven waarom mensen ja stemden en dat ging er in eerste instantie netjes aan toe. Later kwamen de trollberichten en natuurlijk keur ik dat niet goed en ik snap heel goed waarom het topic op slot is.

Maar de sneer van de mod? Nee, zo maak je Bokt zelf ook geen leuker forum.Niet alleen de Bokkers zitten hier fout he? Komt van twee kanten, ook van TS.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:00

Ods schreef:

Oh wat heb ik aangericht :D

Ik heb mijn bericht hierboven aangepast, ik was blijkbaar een beetje in de war.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:04

fohadie schreef:
Ik wil graag antwoord geven op de modopmerking in het topic over het topic van veulens fokken. Ja, het is verboden om in een ander topic modacties te bespreken, maar de mod heeft zelf het topic op slot geknald nadat ze een vraag stelde en de link haar dit topic torgevoegd. Dat is ook niet helemaal hoe het hoort en vind ik een vuile sneer naar de Bokkers die wel antwoord hebben gegeven op de poll en die wel netjes gereageerd hebben! Het was geen retorische vraag, maar een gewetens vraag.

Mijn antwoord: ja, ik zou hetzelfde gereageerd hebben. Ik heb nl "ja" geantwoord in de poll, en als je de poll bekijkt zijn er vele die gestemd hebben en dit heeft in mijn ogen niets met de TS te maken. Er werd in het begin zelfs uitleg gegeven waarom mensen ja stemden en dat ging er in eerste instantie netjes aan toe. Later kwamen de trollberichten en natuurlijk keur ik dat niet goed en ik snap heel goed waarom het topic op slot is.

Maar de sneer van de mod? Nee, zo maak je Bokt zelf ook geen leuker forum.Niet alleen de Bokkers zitten hier fout he? Komt van twee kanten, ook van TS.

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens, de modopmerking kwam naar over naar de mensen die wél goed hadden gereageerd.

EDIT: Daarbij keur ik de 'bijdragen' van de rellers in dat topic ábsoluut niet goed, maar de eerlijkheid gebied mij ook te zeggen dat ik het ergens wel snap. Ik zal er inhoudelijk niet te diep op ingaan want dat hebben vele voor mij al gedaan, maar iets wat me opviel en wat ik nog niemand heb zien zeggen is dat sommige berichten van TS wél ineens correct zijn geschreven. Misschien heeft ze het dan met behulp van een checker oid gedaan en dat zou heel goed zijn natuurlijk, maar het wekt wel de illusie dat TS zich soms wisselend voordoet.

Dus nee, ik keur het zeker niet goed, maar het had bokt gesierd om hier óók bij stil te staan, naast enkel een verwijtende opmerking te geven.
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 01-04-22 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:06

Boras schreef:
Ods schreef:

Fijn he
Jij mag met Bart gaan praten
Succes

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:14

Morganlefay schreef:
Boras schreef:

Fijn he
Jij mag met Bart gaan praten
Succes

1 april? :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:36

fohadie schreef:

Van 3 kanten zelfs imo, want ik ben de vraag of mods hier ajb 'iets' aan konden doen of konden ingrijpen vaak zat openbaar tegen gekomen, van verschillende users. Mods hebben echter ook niks gedaan om de sfeer te verbeteren of om te werken aan begrip, dan hoeft er van mij ook niet een slotje met zo'n opmerking te komen.

Dus wat betreft die gewetensvraag: wat is er vanuit het team precies gedaan om te voorkomen dat 1 user zoveel reacties ontketend doordat ze onbewust op veel tenen tegelijk trapt? En wat is er vanuit het team gedaan om zulke (imo ook terechte) boze reacties te beperken? Zo ver ik het de afgelopen dagen heb meegekregen, heeft het team zelf net zo goed geen helpende hand geboden, aan ts niet, en aan de rest van het forum die zich ook gekwetst hebben gevoelt ook niet. Dus ga ajb in de spiegel kijken met je gewetensvraag, stel óók jezelf de vraag wat je/jullie als team beter had kunnen doen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:40

Mee eens Telpeva. Dit is enkele weken aan de gang en de mods hebben niets concreet gedaan om haar te helpen terwijl ze keer op keer tegen een muur op liep. Tot nu de frustratie bij haar zo hoog is dat ze helemaal is verdwenen en dat andere bokkers bij her zien van haar username al belletjes horen rinkelen.

Bokt wordt geportretteerd als leuk safe forum voor iedereen waar streng gemod wordt om het tof te houden. Maar de willekeur begint wel erg groot te worden met momenten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:58

Probeer het je niet persoonlijk aan te trekken.

Probeer ook niet verdrietig te worden.

Blijf respectvol.

Consentreer je op de leuke mensen, die wel aardig tegen je doen. Die zitten erbij :(:) :) dan wordt je ook minder snel verdrietig.

Rest is je tijd niet waard. :D Die hebben gewoon zelf geen leven (kijk maar naar hoe die bezig zijn op bokt, dat zegt al genoeg)

Mods grijpen helaas niet altijd goed in vanwege hun willekeur idd hier op bokt. Verschil mag er zijn, lekker blijven bokken.

Je mag er zijn!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:35

Je zou ook kunnen overwegen een positieve post te maken zonder te sneren :) over het algemeen is dat beter voor de sfeer.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:39

De kwetsende berichten in oa het topic van het paard met de gebroken kootbeen heeft wel toon gezet.

Wat ik mij al meerdere keren afvraag maar waar geen reactie op komt is " waar is jou begeleiding in het verhaal?"

Ik verwacht dat jij in je dagelijks leven last hebt van de reacties die je krijgt en dat de mensen om jou heen dat signaleren.

Eerder zijn al duidelijke berichten geplaatst met tips en irritaties dus ik hoop dat dat verder duidelijk is.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:44

Helemaal mee eens Telpeva!

Nou ja zeg, sorry maar ik moet even op de mod opmerking reageren. Ookal is het niet toegestaan, het is toch wel erg belangrijk.
Ik had het nog niet gezien, maar sorry, dat is echt een belachelijke opmerking.

Als mod vind ik niet dat je zo op mensen moet gaan reageren. Het komt voor mij volkomen onprofessioneel en onaardig over.
Natuurlijk moet je wat gaan doen tegen het rellen, maar zeggen dat iedereen maar is een sorry tegen Ts moet gaan geven is niet erg netjes.
Dan zou Ts namelijk tegen een hele hoop mensen sorry gaan moeten zeggen.

Ik vind niet dat je dit alleen op de andere gebruikers kunt gaan richten, dit is namelijk iets wat van 3 kanten komt.
De Mods hadden echt al weken geleden moeten ingrijpen. Er zijn zoveel klachten binnen gekomen, hoe is dat gewoon weggewuifd?

Sorry, maar ik heb er dan geen begrip meer voor.

Dit was niet persoonlijk naar jou toe bedoeld hoor Ts, meer voor het team van Bokt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:06

Appeltje_1 schreef:
Helemaal mee eens Telpeva!

Nou ja zeg, sorry maar ik moet even op de mod opmerking reageren. Ookal is het niet toegestaan, het is toch wel erg belangrijk.
Ik had het nog niet gezien, maar sorry, dat is echt een belachelijke opmerking.

Als mod vind ik niet dat je zo op mensen moet gaan reageren. Het komt voor mij volkomen onprofessioneel en onaardig over.
Natuurlijk moet je wat gaan doen tegen het rellen, maar zeggen dat iedereen maar is een sorry tegen Ts moet gaan geven is niet erg netjes.
Dan zou Ts namelijk tegen een hele hoop mensen sorry gaan moeten zeggen.

Ik vind niet dat je dit alleen op de andere gebruikers kunt gaan richten, dit is namelijk iets wat van 3 kanten komt.
De Mods hadden echt al weken geleden moeten ingrijpen. Er zijn zoveel klachten binnen gekomen, hoe is dat gewoon weggewuifd?

Sorry, maar ik heb er dan geen begrip meer voor.

Dit was niet persoonlijk naar jou toe bedoeld hoor Ts, meer voor het team van Bokt.

Telpeva schreef:
Dus wat betreft die gewetensvraag: wat is er vanuit het team precies gedaan om te voorkomen dat 1 user zoveel reacties ontketend doordat ze onbewust op veel tenen tegelijk trapt? En wat is er vanuit het team gedaan om zulke (imo ook terechte) boze reacties te beperken? Zo ver ik het de afgelopen dagen heb meegekregen, heeft het team zelf net zo goed geen helpende hand geboden, aan ts niet, en aan de rest van het forum die zich ook gekwetst hebben gevoelt ook niet. Dus ga ajb in de spiegel kijken met je gewetensvraag, stel óók jezelf de vraag wat je/jullie als team beter had kunnen doen.

Dat is natuurlijk heel lastig te zeggen omdat dit overleg achter de schermen plaats vindt. Gezien wij geen informatie delen over medegebruikers met andere gebruikers, kun je eigenlijk ook niet stellen dat er geen overleg over is. We proberen voor iedereen een plek op Bokt te bieden en in sommige gevallen gaat daar overleg aan vooraf, we bieden hulp en grijpen in zover dat mogelijk is maar veel is niet voor de schermen zichtbaar.

Het topic dat op slot is gegaan valt niet onder mijn subfora’s, dus die vragen laat ik nog even open. Ik ga even aan de bel trekken of die moderator nog even wilt reageren hier ter verduidelijking, want ik begrijp dat daar behoefte aan is. :j

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:12

Dankjewel voor je antwoord Giolli!

Ik snap dat jullie je best doen, maar als zo'n probleem lang(er) speelt en gebruikers het idee hebben dat ze niet geholpen wordt, kan zo'n opmerking vervelend overkomen.
Er is echt vaak genoeg aan de bel getrokken, maar het kwam voor mijn gevoel niet echt over.

Fijn als de moderater nog even iets wil laten horen.
Imo komt er bij het sluiten van topics niet vaak een (goede) uitleg waarom dit gedaan is. Misschien zouden de mods eerst een waarschuwing in het topic kunnen zetten, voordat alles dichtgegooid wordt.