Bokkers in Perth, West Australie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 10:42

emilyslaluna schreef:
Ik zit nu in mijn tweede bachelor. :o

Leuk! en dan daarna of is dierenarts een bachelors opleiding daar?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:58

Manioux schreef:
emilyslaluna schreef:
Ik zit nu in mijn tweede bachelor. :o

Leuk! en dan daarna of is dierenarts een bachelors opleiding daar?

Hier is het al een bachelor voor diergeneeskunde. Maar om dierenarts te kunnen worden moet je wel de master erna doen. Dus totaal 6 jaar lang studeren. Nog 4 jaar te gaan voor mij!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:07

Manioux schreef:
Azmay schreef:
De natuur, de zon <3
Heb hier veel meer last van ongedierte dan daar :+

Zou zelf ook diergeneeskunde gaan studeren daar. Nivo van de scholen was eigenlijk triest laag :o

Hoe bedoel je? Niet voor mijn universiteit hoor, daar heb je de minimale top 1.2% score van alle jaarlijkse afgestudeerde studenten voor nodig.

In Nederland was ik een 6jes havo student, in Australië pakte ik het moeilijkste pakket en scoorde ik 75% op alle vakken behalve Engels (55% dus ook gehaald) binnen een jaar terwijl het ineens allemaal in het Engels moest. Voor elk uur nuttig vak als wiskunde hadden we ook een uur pottenbakken oid, geweldig maar niet zo educatief :+ year 10 overigens.
Had daar prima naar de uni gekund volgens mij als ik de taal wat beter ging beheersen.

Manioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 11:11

Azmay schreef:
In Nederland was ik een 6jes havo student, in Australië pakte ik het moeilijkste pakket en scoorde ik 75% op alle vakken behalve Engels (55% dus ook gehaald) binnen een jaar terwijl het ineens allemaal in het Engels moest. Voor elk uur nuttig vak als wiskunde hadden we ook een uur pottenbakken oid, geweldig maar niet zo educatief :+
Had daar prima naar de uni gekund volgens mij als ik de taal wat beter ging beheersen.

Ah op die manier, snap ik, maar dat hangt echt van de course af. Voor deze opleiding heb ik echt hard mijn best moeten doen hoor :D Worden maar 30 studenten per jaar aangenomen *\o/*

Wat ik bedoelde met dat ik het in Nederland niet had kunnen doen is dat ik in Nederland niet mijn middelbare school af heb kunnen maken dus als ik het daar had willen doen had ik echt jaren lang moeten voorbereiden. Hier heb ik 4 jaar gestudeerd voordat ik er eindelijk in kwam :D

emilyslaluna

Re: Bokkers in Perth, West Australie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:26

Wow maar 30 studenten per jaar? Dat is wel fijn! In Antwerpen wordt iedereen toegelaten. Dus je zit dan echt met 200 bijna in een leerjaar. Dit wordt wel minder als je naar de tweede/derde jaar gaat want mensen vallen af. Echter worden de eerste bachelor jaren steeds groter!

Manioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 11:31

emilyslaluna schreef:
Wow maar 30 studenten per jaar? Dat is wel fijn! In Antwerpen wordt iedereen toegelaten. Dus je zit dan echt met 200 bijna in een leerjaar. Dit wordt wel minder als je naar de tweede/derde jaar gaat want mensen vallen af. Echter worden de eerste bachelor jaren steeds groter!

yup! 30 direct in the bsc - vet biology en dan in het tweede jaar worden er 30 international studenten en 30 domestic studenten toegevoegd die al meerdere studies gedaan hebben dus uuiteindelijk heb je een cohort van rond de 90. Maar na dat tweede jaar vallen er meestal rond de 10-15 af en dat gaat zeg maar zo door :D. Na dat 3e jaar kom in de Doctor of veterinary medicine (DVM) course waar je de qualificatie krijgt. Het is zeg maar een packaged program. Sorry voor mijn Dinglish haha.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:34

Ik heb helemaal niks toe te voegen :+ maar wilde even zeggen dat ik je Instagram al een tijdje volg en wat heb je een leuk paard zeg <3

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:37

Ben je dan na 3 jaar klaar? Nee toch? :wow:

Manioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 11:40

emilyslaluna schreef:
Ben je dan na 3 jaar klaar? Nee toch? :wow:

Haha, helaas niet, maar om hier arts te worden moet je eerst een undegraduate afmaken, dat is the 3 jaar lange Bachelor of schience in Veterinary Biology en daarna ga je door in de DVM die je de qualification geeft. de DVM is eem masters level 8 course. Dus in totaal 5-6 jaar.

Manioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 11:41

ZoeyDercks schreef:
Ik heb helemaal niks toe te voegen :+ maar wilde even zeggen dat ik je Instagram al een tijdje volg en wat heb je een leuk paard zeg <3

Awww, dat is leuk om te horen!!! :D Dankjewel <3 <3

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:50

Ah duidelijk! Dan zitten we op ongeveer dezelfde aantal jaren. Het is hier dus officieel 3 jaar bachelor en 3 jaar master. Maar gemiddeld doen studenten er 7.8 jaar over om hun diploma te halen. Dus best pittig...

Manioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 12:14

Jeetje dat is wel heeeeel erg lang ja :wow:

Iris82

Re: Groetjes uit Australie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:36

Vind je paard werkelijk meer dan beeldschoon! Hoe groot issie?
En wat voor ras?

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:55

Wauw super gaaf paard!! Mag ik vragen wat die letters op haar vacht betekenen? :)

Manioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 10:37

Iris82 schreef:
Vind je paard werkelijk meer dan beeldschoon! Hoe groot issie?
En wat voor ras?

Dankjewel! Hij is een niet geregistreerde Paint en dat is zeg maar alles dat ik weet. Oh, en dat zijn bloedlijnen uit amerika komen. Hij is net onder 16'1hh dus dat is ongeveer 1.64 :D

Pollywollie schreef:
Wauw super gaaf paard!! Mag ik vragen wat die letters op haar vacht betekenen? :)

Sure! De letters op zijn linker schouder is zijn fokker's brandmerk en op zijn rechter schouder heeft hij twee nummers boven elkaar en dat zijn zijn geboortejaar en paard nummer. De paarden moeten hier verplicht een brandmerk namelijk. - Is niet een 'brand' brandmerk, maar een 'freeze brand'. Sneu, maar helaas verplicht.

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:43

Oh zo, bedankt voor de uitleg! Inderdaad lijkt het me wel pijnlijk voor de paarden..

Oblivion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:44

Wauw, wat een onwijs gaaf paard! <3

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:46

Wat een prachtig paard! Jammer inderdaad dat ze allemaal gebrandmerkt moeten worden! Is toch niet echt meer van deze tijd zou je zeggen.

Manioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 15:52

Pollywollie schreef:
Oh zo, bedankt voor de uitleg! Inderdaad lijkt het me wel pijnlijk voor de paarden..

Ja is echt niet prettig maar gelukkig zijn er een hoop goede fokkers die er locale anaestetics in laten spuiten vooraf. maakt het antuurlijk nog steeds niet goed maar helaas moet dat zo :(

Oblivion schreef:
Wauw, wat een onwijs gaaf paard! <3

Heel erg bedankt joh! <3

Damned schreef:
Wat een prachtig paard! Jammer inderdaad dat ze allemaal gebrandmerkt moeten worden! Is toch niet echt meer van deze tijd zou je zeggen.

Dankjewel! Ja echt best sneu he?

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:13

Leuk! Ik ga je ook volgen op insta

RinskeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:02

Wat leuk dat ik dit topic tegen kom!
In november vlieg ik naar Perth om daar stage te lopen!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:25

Ooit wil ik ooit die kant op. Lijkt me toch wat fijner dan de winters hier in Nederland.

Eerst nog even geneeskunde studeren hier in Nederland en uiteindelijk zou ik graag akita inu’s en kai kens gaan fokken in Australië. Naja als hobby die in mijn hoofd al aardig uit de hand aan het lopen is.

Paintedtwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:51

jou paard is echt gaaf <3 ik ga je volgen op instagram :P

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:03

Ik ga even volgen! Waar in Perth woon je? Ik ben er geboren en getogen maar op Mn 18de naar NL verhuist ben nog steeds in bezit van Mn Australische paspoort. Mijn veulens krijgen ook daarom Australische namen.
Dundee en Sydney heb in ondertussen! 3de veulen en naam nog in de maak:)
Super mooi paard heb je!