Bokt account verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:21

quera schreef:
KimD schreef:

Nou ik ken niemand die nog topics uit 2010 oid gaat lezen. Maargoed :+

Nou ik toevallig net nog ! moest iets weten over kalkoenen en heb het in een topic van 2007 ofzo gevonden. En zo vele met mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:22

quera schreef:

Ik lees wel eens hele oude topic's.

Daarbij is er een schat van informatie te vinden op bokt, wanneer je een paard koopt bijv. (even zoeken op de naam van het paard..)

Cassidy

Re: Bokt account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:24

Of als je informatie wilt hebben over bepaalde winkels.
Nu zijn resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:19

quera schreef:
KimD schreef:

Omdat er ook mensen zijn die op Bokt zitten om te leren en te lezen of een bepaald onderwerp interessant vinden. In sommige gevallen betekent dat hele oude topics. Dus nee dat is niet handig om berichten te verwijderen.

Er zijn ook nog mensen die iets anders doen dan rellen en one-liners plaatsen. ;) In mijn vrije tijd lees ik zelfs topics die 10 jaar terug dateren, en dan is het wel zo prettig als het onderwerp, of discussie nog vloeiend loopt. Er zijn zelfs discussietopics die actueel zijn en al 1,5 of langer lopen, zou lekker worden. Weg OP, mag je gokken waar het over ging. :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:01

Alsof iedereen die geen oude topics leest alleen oneliners plaatst en aan het rellen is?

Ik bedoel ook oude topics waar al enige tijd niet in gereageerd is.

Cassidy

Re: Bokt account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:10

Ook topics die gesloten zijn kunnen heel leerzaam zijn.

esmeerodrigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:19

quera schreef:
Ik vind het eigenlijk best apart dat ik mijn eigen account niet zou kunnen verwijderen. Ik snap dat je berichten van nu tot een maand oud niet weg kan halen maar alles ervoor zou toch kunnen?

Ja dat vind ik nou oook zo vreemd ! Dat je hem gewoon niet kan verwijderen.... Zo van ' we willen onze leden houden '

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:28

Het gaat niet om de leden, het gaat om discussies die niet meer te volgen zijn als mensen hun account weghalen en daarmee al hun geplaatste berichten.

Er is in het verleden al eens eerder opruiming gehouden bij de leden van Bokt die helemaal geen berichten hadden geplaatst. Alleen is dat heel veel werk en kost tijd. Tijd die beter gebruikt kan worden om Bokt draaiende te houden en alles in goede banen te blijven houden, dan aan het verwijderen van accounts. Als je er gewoon rekening mee houdt dat alles wat je op het internet zet voor altijd is en altijd teruggehaald kan worden, ook al verwijder je een Bokt account, dan is het gewoon zo dat je wat voorzichtiger zou moeten zijn in wat je plaatst.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:56

Esmeehh schreef:
quera schreef:
Ik vind het eigenlijk best apart dat ik mijn eigen account niet zou kunnen verwijderen. Ik snap dat je berichten van nu tot een maand oud niet weg kan halen maar alles ervoor zou toch kunnen?

Ja dat vind ik nou oook zo vreemd ! Dat je hem gewoon niet kan verwijderen.... Zo van ' we willen onze leden houden '

Zoals hier in het topic reeds wordt uitgelegd, is dat niet het doel. Immers, als jij geen gebruik meer wilt maken van Bokt dan is het heel simpel; je logt gewoon niet meer in. Ook kun je je profiel zelf leeghalen, zodat er bij het account geen informatie meer over jou staat. :)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 20:38

Cassidy schreef:
Er is in het verleden al eens eerder opruiming gehouden bij de leden van Bokt die helemaal geen berichten hadden geplaatst. Alleen is dat heel veel werk en kost tijd. Tijd die beter gebruikt kan worden om Bokt draaiende te houden en alles in goede banen te blijven houden, dan aan het verwijderen van accounts. .

Dit is niet helemaal waar. In phpbb3 zit zelfs een functie ingebouwd in adminpanel waarmee je in 1x alle gebruikers met bijv 0 berichten kunt verwijderen. Of gebruikers met 0 berichten die nog nooit of bepaalde tijd niet hebben ingelogd. Je kan zelfs automatische opruiming van gebruikers instellen. Dus technisch is die beperking er niet meer die er voorheen wel was.

Waarschijnlijk wil Bokt die accounts ook bewaren vanwege de advertentie waarde (vermoed ik).

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:21

Dat is een kwestie die je aan Bart zou kunnen voorleggen. :) Maar.... Is er een reden te willen dat alle accounts die niet gebruikt worden, 'opgeruimd' worden? In principe storen die accounts juist helemaal niemand.

Om terug te komen op de vraag van TS. Dit artikel in de Wiki legt uit waar het standpunt van Bokt over het verwijderen van berichten en accounts vandaan komt: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderen

Er zijn verschillende opties te bedenken, maar het hangt af van jouw reden om je account te willen verwijderen. Wil jij bepaalde informatie/berichten weg hebben, dan kunnen die eventueel (gericht) verwijderd worden als er bijv. persoonlijke informatie in staat. Wil je gewoonweg niet meer gebruikmaken van Bokt, dan kun je er natuurlijk gewoon voor kiezen niet meer in te loggen. Je kunt eenmalig je gebruikersnaam veranderen en als het hele probleem opgelost zou worden met een tweede naamswijziging, kan ook daarover overlegd worden.

Als je dus echt zwaarwegende redenen hebt, kun je altijd de Support contacteren: support@bokt.nl Dat is in deze gevallen de handigste weg.