Hallo, eigenlijk niet nieuw meer, maar toch voorstellen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 01:14

Chaos schreef:
Ik vind je echt woest aantrekkelijk.

:oo

:P

ik dacht het, jij zegt het :j :j :j

Nynke1

Re: Hallo, eigenlijk niet nieuw meer, maar toch voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 01:15

:').

Welkom!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 01:18

En we gaan weer de andere kant op, van interesse in zijn rij kunst. Naar woest aantrekkelijk :')

alhoewel jullie wel gelijk hebben volgens mij is hij wel knap :=

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 02:59

vogel is een van de twee lanners van mijn beste vriend, Ik heb nog geen vergunning, en ik vind het ook fijn eerst maar een boel meer ervaring op te doen. roofvogels zijn echt heel moeilijk te houden. Ze zijn snel ziek en nog sneller dood. Ik heb de mazzel dat mijn beste vriend/menthor/baas/business partner een hele berg vogels heeft en enorm veel ervaring, dus ik mag leuk meedoen, en dan hopelijk dit/volgend jaar voor mijn examen. is ook een geldkwestie.

Bij internationale evenementen in europa proberen we zo veel mogelijk eigen paarden mee te nemen. dat kost natuurlijk geld dus dat gaat niet altijd. Ook intercontinentaal is dat niet mogelijk. dan krijg je dus een paard in je handen gedrukt die je dan hopelijk een dag van te voren kan uitproberen. laatste keer dat ik in canada reed kreeg ik mijn paard pas te zien 5 minuten voor de eerste show. Soms krijgen we de kans om 'rough riders' te sturen zoals in Valencia destijds, daar moest ik 60 spaanse paarden uitproberen in 5 dagen of ze zouden flippen van harnassen. slechts 3 zijn toen geflipt, wel met mij erop natuurlijk. (dat evenement is een avontuur en verhaal op zich)

het is dus vaak heel moelijk om echt goed te rijden op paarden die ook heel verschillend zijn getrained. Daarom hebben evenementen in europa onze voorkeur en doen we heel moeilijk om op onze eigen paarden op te kunnen treden.

mag je hier filmpjes plaatsen?
OK:
http://www.youtube.com/watch?v=h8fZGvPP4lY

promovideo van een evenement:
http://www.youtube.com/watch?v=bq8-qYO9mbE

documentaire over dat evenement:
http://www.youtube.com/watch?v=rPrIVEGioU0

een van de TV clips van dit evenement:
http://www.youtube.com/watch?v=h8fZGvPP4lY
(die journaliste was heel vervelend, dus ik was redelijk verveeld, we werden de hele tijd overstelpt met 8 filmcrews per dag, dat zie je aan onze chagrijn af.) als je daar wat verder klikt kom je ook minder gesneden videos tegen.

en wat ik verder nog doe:
zwaardvechten
http://www.youtube.com/watch?v=7Ijy8Ky_vrI

Veldslagen (ik rijd hier ook mee, dit was in 2006, rood schild)
http://www.youtube.com/watch?v=EOwW04V4 ... 02&index=2

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 03:01

Paar fototjes van mijn 6 jaar oude andalusier Maximilian. Hier treedt hij op als paard van Don Quichote. (Verklaard de scheerschaal op mijn hoofd, en het oude prutharnas)
Afbeelding

Afbeelding
Maximilian in vol ornaat voor het steekspel:
Afbeelding

Maximilian als strijdros van een Bourgondische 'Homme d'armes' anno 1474.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Airnt op 05-02-13 03:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 03:04

my_precious schreef:
Chaos schreef:

Dorinda!! :') haha!!

Ik vind dat je ontzettend mooi paard hebt! :D

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 03:10

Maximilian op tournee in denemarken, in zijn hoogst eigen tent...:
Afbeelding

als valkenierspaard in Sankt Wendel:

Afbeelding

nog een ridderfototje:
Afbeelding

portretje:

Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 04:01

Prachtig :j
Als ik nog had gereden, dan had ik dit graag willen doen met onze arabjes :) Dat speelt al jaren door mijn hoofd ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:09

wat een prachtig paard ook en het tuig en kleding vind ik ook echt heel gaaf!
Ziet er heel tof uit!

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:17

ellehcir schreef:
Chaos schreef:

Dorinda!! :') haha!!

Ik vind dat je ontzettend mooi paard hebt! :D

hahaha ssssst richelle :P

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:18

lrtj_ schreef:
En we gaan weer de andere kant op, van interesse in zijn rij kunst. Naar woest aantrekkelijk :')

Sorry, heb weinig zinnigs te zeggen, behalve bovenstaande.

Hij was vast niet zo woest aantrekkelijk geweest als hij niet op zo'n machtig paard had gezeten met mooie/bijzondere kleding en een arsenaal aan 'wapens' ed.

Weet ik natuurlijk niet, maar ik denk dat meneer dan gewoon aantrekkelijk zou zijn.

Maar nu, deze gehele combinatie: 2 woorden:

Woest, Aantrekkelijk.

Meiden, jullie zijn met mij eens toch?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:19

mooie foto's, knap paard en al dat uitrusting van kleding tot tuig is echt super om te zien.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:19

Chaos schreef:
lrtj_ schreef:

Sorry, heb weinig zinnigs te zeggen, behalve bovenstaande.

Hij was vast niet zo woest aantrekkelijk geweest als hij niet op zo'n machtig paard had gezeten met mooie/bijzondere kleding en een arsenaal aan 'wapens' ed.

Weet ik natuurlijk niet, maar ik denk dat meneer dan gewoon aantrekkelijk zou zijn.

Maar nu, deze gehele combinatie: 2 woorden:

Woest, Aantrekkelijk.

Meiden, jullie zijn met mij eens toch?

:j :j

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:28

Mee eens Chaos.

We gaan een persoonlijke bokt fanclub oprichten. Waar kunnen we inschrijven? Wanneer is de eerstkomende demonstratie? Komen we allemaal. Dan mogen ze wel een groot veld reserveren als heel bokt komt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:36

Arne, welkom op bokt. Had je al gespot in een ander topic. :)

Laat je niet verjagen door alle wanhopige woeste boktdames op zoek naar een ridder op een wit paard. ;) Ik denk dat je een interessant aandeel kan leveren met je kennis en ervaring op gebied van klassieke rijkunst. Sorry, ik ben al even zo brutaal geweest om je te googlen en je website te checken...

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 11:47

Laatst bijgewerkt door Airnt op 05-02-13 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:50

Hahaha, die eerste link!! :D

De tweede doet het niet.

Maar je hebt al last van serieuze groupies dus.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:57

Wat een ongelooflijk gave baan en mooi paard heb je, wauw! :oo Ik heb de filmpjes allemaal gekeken, vind dingen als jousting en andere riddertoernooien altijd machtig om te zien.

Je weet wel dat wanneer je nu een toernooi in NL hebt half Bokt komt kijken he? :')

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:01

Wat ontzettend gaaf zeg!

Ik had de ambitie om één van mijn paarden ervoor te trainen. Maar wat een werk zeg (helemaal als je niet weet waar te beginnen :') ).
Diep respect voor het werk wat je levert met je prachtige paarden.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:20

Doet me denken aan die Chuck Norris grappen. Geweldig.

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 12:25

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:29

Nee, sorry, doet het ook niet.
Maar ik heb ook een laptop die een hoop niet wil openen dus wellicht ligt het daaraan. :)

Hoe ben je zo in aanraking gekomen met deze hele rijerij enzo?
Waar of van wie heb je dat geleerd?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:43

Die kan ik wel openen/zien :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:46

Wat ontzettend gaaf!

Ik ben zelf bezig met dameszadel rijden, dus ook wat klassieker, hoewel dat natuurlijk met een fjord iets minder tot z'n recht komt dan met zulke schitterende paarden.

Airnt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 13:05

ik deed middeleeuws zwaardvechten en had daarom een harnas, een vreind van mij had geen (nederlands) rijbewijs maar ging steekspelen doen voor English Heritage, ik was zijn chauffeur/schildknaap. (harnas kan je niet in je eentje aantrekken)

toen ben ik ook gaan helpen met paarden zadelen enzo
Het jaar erop ben ik opgedragen om te gaan leren paardrjiden, wan tik had een harnas en ze hadden een vierde man nodig om het op te zetten in nederland.
Ik ben toen gaan lessen aan de Hollande Manege in Amsterdam via de studenten rijvereniging H.O.R.S.
(ik hef nog maar een Ketel1 met een driewerf Hors Hoog!)

al snel werd ik ook meegesleept (ook als chaffeur) naar trainingen van de engelse vereniging 'destrier' waar we ook in harnas konden werken, op paarden uit de filmindustrie. ik werd tot erelid gebombardeerd van deze vereniging en heb nog altijd hecht banden met hen.

toen zijn we begonnen met paarden in belgie zelf op te leiden. die jongen die dat geregeld had stapte helaas al snel uit en mijn stichting ging toen in zee met de eigenaar van de paarden.
We redden ELKE week voor 2,5 jaar naar voorbij Gent (ik nog uit amsterdam) om daar toe trainen. met alle carpooling en wegopbrekingen koste dat meestal ca 4 uur one way.

mijn eerste steekspel was echter al 5,5 maanden na mijn eerste rijles. (Elf Fantasy fair)
in 2003 gingen we met de belgische paarden naar de royal armouries om mee te doen aan het Sword of honour tournooi en wonnen, dus toen begon de internationale carriere. ik reed voornamelijk in groot brittannie, nederland en belgie.

Ik geloof dat we in 2003 ook al de stap hebben gezet om de paarden te kopen en hebben een deal gesloten met het Archeon om daar stallen te kunnen bouwen. na een jaartje hadden we ook een contract om daar regelmatig op te treden en ging ik verder als full timer. nog steeds veel shows in noorwegen, engeland, nederland, belgie. In 2005 raakte ik gewond in Zaltbommel, lans in mijn oog

Toen ik in 2006 de tweede keer voor een vaste aanstelling werd getipt in de Royal Armouries heb ik dat aangenomen en heb daar 3 jaar gewoond en gewerkt.

toen ik de Queens Golden Jubilee Horn gewonnen had en een harnas in bestelling had in Amerika ben ik nog veel meer gaan reizen. californie, bijvoorbeeld.

Ik werd gevraagd voor een evenement in Bern wat ik niet kon doen doordat dat met mijn werk niet te verenigen was (was een beetje banketstaaf) daar was ineens een paardentekort, en daardoor hebben zij toen gereden op paarden van Wolfgang Krischke (later meer)

in 2009 ben ik terug verhuisd naar nederland om voor het legermuseum te werken als projectleider en had mijn eigen paardje voor de hobby ernaast. ik moest het toen heel erg hebben van internationale optredens, zoals ironfest in australie, tournament of the phoenix in californie (hier in 2008 http://www.tournamentofthephoenix.com/gallery.htm ) en ook denemarken.

in 2010 deed ik een evenement in australie met echte lansen, de eerste keer:
http://www.youtube.com/watch?v=rvmyu1l0HxQ
(mijn 'crest' hangt nu op de 'trophee wall' van Toby)

In 2010 deed ik een evenement in Denemarken in Nyköbing, met de jongens die bern gedaan hadden. Wolfgang wilde ze bezoeken, vooral ook omdat Nyköbing echt om dde hoek was bij Bent Branderup, een goeie vriend en collega van hem.

Ze kwamen mij wat vragen na de show over zadels, en Bent herkende ik wel aan zijn rare snor. We raakte aan de praat en Bent zei tegen mij: 'als je dit echt wil leren moet je er je leven van maken', daarna vertelde hij dat Wolfgang het enige echte opgeleide oorlogspaard ter wereld heeft (Raisulih el Hadi)

later die dag gaven wolfgang en christin ons het aanbod dat we altijd langs mochten komen met onze paarden (natrrulijk waren de anderen engels, dus die komen niet heel vaak langs) maar ik woonde in NL dus ik was een paar weken later bij hen op bezoek. mijn paard kwam daar voor een 10 dagen-wochenseminar, en hij is daar nooit meer weggegaan. ik heb vastgesteld dat hij niet een ridderpaard is en heb hem verkocht aan een amasone van de hofreitschule waar hij nu heel gelukkig is als damenzadel en kunstpaard.

Wolfgang nodigde me toen uit om voor hen te komen werken, Ik heb mijn baan opgegeven en ben naar bückeburg gegaan.

ik heb nu twee paarden en leer daar allles wat ik kan. Ik heb mijn eigen paardjes opgeleid in alle zijgangen en galoppirouette en vleigende wissels, ik ben nu begonnen met piaffewerk.

ik doe zelfs lessen in dameszadel, piaffe en passage rijden met alleen een halsring e.d.

Maar het meest fantastische is de kansen die ik heb gehad om de schoolpaarden te rijden, daar heb ik heel veel van geleerd. Zelfs mezair en arriere en dergelijke.

Is dat een antwoord?