Vraag over de 25 berichten regel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:20

Als iedereen hier lukraak zou kunnen posten krijg je spammers en onliners van mensen die niks met paarden hebben.
Berichten die niet voldoen en geplaatst zijn om de 25 te halen worden verwijderd en gaan dus weer van je aantal af, dus heb je uiteindelijk
niks aan onzin berichten plaatsen.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:23

Superas schreef:
Ik ben het me xBlue eens hoor door deze regel krijg je juist veel onzin berichtjes. En als je geen paardenfan bent en je zit wel op een paarden forum dan is het toch je eigenkeus? Ik snap het nut van die regel dus echt niet.

Ik denk dat je zonder deze regel juist véél meer onzin-berichten/onzin topics krijgt dan met regel..
Dan melden zich er een hele hoop mensen aan, om te gaan lopen rellen en/of totaal nutteloze topics te openen.

Superas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:27

Oke dat is op zich wel logisch. ik zal kijken of het me lukt om die 25 te halen.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:29

Je zit toch op een paardenforum? Dat er daarnaast nog heel veel andere topics zijn is 'bonus' maar in de basis is iedereen hier paardengek en ik vind het dan ook niet zo raar dat je dus eerst in de basis een aantal goede berichten moet plaatsen.

Superas

Re: Vraag over de 25 berichten regel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:34

Ik wil graag in het young riders forum kunnen posten en dat gaat toch ook over paarden? daar kan ik niet posten want dan krijg ik zo'n blokkering.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:35

Nee hoor, JH en JHK hoeven niet specifiek over paarden te gaan. :)

Superas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:37

niet specifiek inderdaad maar op de topic s waar het wel over paarden gaat kan ik niet reageren.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 23:39

En dat is omdat het om het hele 'JK en JHK' gedeelte gaat, er word niet per topic gekeken welke wel of niet over paarden gaat, dat zou niet te doen zijn ;)

Maar, in de tijd dat je in dit topic hebt besteed had je al lang de subforums bij informatief kunnen uitspitten en kunnen reageren ;)
Ze gaan je geen voorrang geven, dus je zult je 25 berichten moeten halen. Dus ik zou zeggen, ga lekker daar rondkijken en posten!

Superas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 23:43

jeetje wat ingewikkeld allemaal laat het ook maar zitten heb over 2 jaar vanzelf wel een keertje 25 post en dan ben ik ook wat volwassener en weet ik meer over paarden dan zal het allemaal veel gemakkelijker gaan :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:51

Maar je weet toch wel iets over paarden? Toen ik 15 was, kon ik toch wel 25 weetjes over paarden opsommen.
Rij je paard, heb je een vzpaard, eigen paard,...? Je kan toch uit die ervaringen putten?
Het topic 'Wat zit er in je zadelkast/kamer' dat nu loopt op het subforum Verzorging, Stalling en Weide, kan je daar niets in posten?
Er zijn nu ook heel veel dekentopics. Hoe doe jij het met de dekens en je (lievelings/verzorg/eigen) paard? Of heb je daarover een vraag?
Gewoon posten! Je bent een paardengek, dan weet je toch wel iets van paarden, of je vraagt je toch wel iets af.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:59

Er worden inderdaad geen uitzonderingen op de regel gemaakt, dus ook voor jou geld dat je gewoon aan de 25 berichten moet kunnen komen. De reden daarvoor is hier verteld: Het is een paardenforum, dus we willen hier gewoon graag mensen hebben die in elk geval iets met paarden hebben.

Wat ik in het topic lees, is dat je een beetje bang bent om berichtjes te plaatsen in verband met de regels. Op dat punt kan ik je misschien gerust stellen: Je komt niet zomaar in de problemen door het plaatsen van een verkeerd berichtje. Als je iets doet wat niet de bedoeling is, krijg je in eerste instantie gewoon een vriendelijke mailtje van een moderator over wat je precies doet dat niet de bedoeling is en de vraag daar in het vervolg om te denken. Verder gebeurt er niks dramatisch, tenzij je die berichtjes naast je neer legt en doorgaat met waar je op aangesproken bent.

Verder, wat inhoud van je berichtjes betreft: dat is eigenlijk precies waar al die regels om draaien. Zorg dat je berichtjes inhoud hebben. "ik vind dat ze netjes loopt" heeft weinig inhoud en daar heeft iemand weinig aan. "Ik vind dat ze netjes loopt, want......" (vul zelf een reden in op de puntjes) heeft wel inhoud.
Onder berichtjes zonder inhoud vallen dus inderdaad ook de zogenaamde one-liners: "mooi", "leuk", alleen een smiley plaatsen. Dat soort berichtjes zijn dus ook niet de bedoeling.

Maar als je van paarden houdt en er iets van af weet, dan moet er op heel informatief toch wel een topic zijn waarin je kan reageren? Of, als je er minder vanaf weet, iets waar je wat over wilt vragen? Inderdaad is het wel even de bedoeling dat je kijkt waar je een topic plaatst en of er niet net iemand je voor geweest is, maar je hoeft echt geen zoektocht van een uur te houden voordat je een topic opent.

Tot slot, als je ergens over twijfelt of er niet uitkomt, mag je ten alle tijden een berichtje naar een moderator sturen.

Superas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 14:20

Ik snap de reden van de 25 berichten nu en ik zal proberen om aan die berichten te komen. iig bedankt voor het reageren.