hallo uit Frankrijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 00:04

het is hier iets ruimer :D Ik zit op een heuvel met 5 hectare om mij heen,geen buren en alleen op het moment edelherten die in de bronstijd zijn.
Een paar voordelen:Mijn auto staat 100 meter van het huis,gewoon open met de sleutels erin,het is hier nog echt pikdonker,ik mag een vuurtje stoken als ik dat wil(buiten de zomer om).

Als je zo wilt wonen in Nederland moet je op z'n minst miljonair zijn.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:23

Geerke: heeeerlijk.... Ik pas nu op een huis van vrienden van ons..staat ook eenzaam op een heuvel...kan nog wel ergens de buren in de verte zien...heerlijk doodstil...hoewel wij in Nederland ook buiten wonen hoor je daar toch altijd wat.. hier zijn het 's nachts vooral uilen......
Heb gisteren op een prachtig Camarguepaardje gereden van andere vrienden die hier in de buurt wonen..jammie...als het niet regent vanmiddag weer........Gisteren eerst met een paar beginners in de bak gereden en toen een klein stukje naar buiten...alleen de andere drie camarguepaardjes die er nog stonden kregen de kolder in de kop en aan het eind van de weide gingen ze dwars door het draad mee om toch maar vooral mee te kunnen..dat was dus einde buitenrit..we zijn afgestapt en hebben de hele meute maar weer naar huis begeleid......

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:26

welkom op bokt!

Lisette03

Re: hallo uit Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:35

unner

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:18

Welkom op Bokt! :D Ik woon niet in Frankrijk, maar ik heb wél Franse paardjes!

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 08:18

unner schreef:
Welkom op Bokt! :D Ik woon niet in Frankrijk, maar ik heb wél Franse paardjes!

Hoe is het met jouw twee kanjers???

Manolita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 11:03

Bedankt iedereen voor het welkom. Ik heb besloten om hier te wonen vooral om de natuur. We zitten hier echt heerlijk . 1 kilometer van het dorpje en 30 minuutjes van de éerste stad.
Alles gaat nog iets langzamer en rustiger. Ik ben wel erg verfranst hoor. We waren op de in 2008 in Aalten voor de minipaardenshow en natuurlijk waren wij steeds 10 minuten te laat. In Frankrijk kan dat makelijk(iedereen is altijd te laat) maar in Nederland moest ik even weer wenen aan het op tijd zijn.
Verder is het weer heerlijk en vindt ik de Franse "algemene" mentaliteit heel lekker (maar hier zitten ook oenen hoor net als overal hi hi) Ik zou echt niet meer in Nederland kunnen leven. Daar zit het toch een beetje te vol voor mij.
Wel heerlijk als je daar een mooie stille plek kunt vinden.
Zodra ik mijn 25 berichtjes heb gegeven ,kom ik gezellig kijken in de miniatuurpaardenkant.

Manolita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 16:32

Wat photootjes van onze paardjes;

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:59

Leuke foto's! Ben jij dat zelf, daar rechts?

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:02

Welkom :D
leuk dat je in frankrijk woont

Mooie paardjes :D

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:06

Zit nu als een idioot weer huizen te kijken in Frankrijk (Allier).. vind het er zo heerlijk.......ik hou van de franse taal, van het land en ja zelfs van de fransen :D ....ach wie weet komt het er weer eens van.......

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:29

Soyez le bienvenue au Bokt! :D

(geen idee of Bokt manne- of vrouwelijk is)

Manolita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 09:21

Op de photo is mijn grootste dochter van 17 (wat gaat de tijd snel).
Lightielight ik begrijp je goed. Ik vind het ook zo heerlijk hier.
Hier in de Midi-Pyrenées is het zo mooi . Ik geniet echt nog elke dag van alles om me heen.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:41

:D compliment voor jou als ik jou voor je dochter aan zie.........
tsja.. ik vind het zo super dat mensen alles omgooien en een nieuw leven in in het buitenland beginnen....
Waar ik een beetje tegenaan hik is dat we het hier in Nederland ook niet slecht hebben, leuk boerderijtje, dieren bij mijn huis, werk op twee minuten van huis ... (eigen bedrijf) dus je zegt nog al wat op....ik denk dat het er bij ons op neer komt dat en weer een huisje komt als de crisi wat voorbij is (hebben we best last van nl) en dan eerst maar eens vakanties en zo.....
Er staat hier vlakbij een manege te koop.. hm........tsja.....

Manolita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 10:16

God ,als je een manege te pakken kunt krijgen in Nederland, is dat natuurlijk ook heel leuk. De crisis is hier ook en het is best moeilijk om te kunnen leven met 4 kinderen en de dieren. We hebben veel dingen op moeten geven. Vakantie,winkelen ,maar ik denk dat dat zo'n beetje nu in heel Europa te voelen is.Als je maar gelukkig bent ,maakt het ook niet uit waar je woont ,denk ik.