Gefeliciteerd Bart!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:08

muppetmayo schreef:
Bart van Harte gefeliciteerd!!!

LuvdaTossa strikt gezien staat er JE verjaardag. Dit is niet JE verjaardag, maar die van een ander dus dat mag :+

Als ik lees dan lees ik: Je verjaardag, die van je moeder/vriend/paard

Ok dan mag er morgen iemand voor mij een verjaardagstopic openen :D Ik ben niemands moeder en paard hier, voor het grootste deel van bokt ook geen vriend ;) Dus dan zou het mogen? :')

LovingTweety

Re: Gefeliciteerd Bart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:25

Ik zal morgen voor je een topic openen LT! Lekker schijnheilig werkt dat hier. Er zijn mods online maar niemand die dit wil sluiten. Allemaal lekker slijmen bij Bartje hoor.

Regels zijn regels, zonder uitzonderingen.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:26

Een dag te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd Bart *\o/*

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:40

BartVB schreef:
Strikt genomen heb je gelijk, felicitatietopics mogen niet volgens de regels en dit topic open laten is meten met twee maten. Het niet meten met twee maten is echter geen doel op zich, of ja, dat is de situatie waar we de komende tijd eigenlijk meer heen willen. Voorkomen van het meten met twee maten is iets dat we de afgelopen jaren hebben proberen te voorkomen maar in de praktijk pakt dat niet heel goed uit. Situaties zijn niet hetzelfde, je krijgt steeds meer regels en het is vooral zo dat leuke acties of goedbedoelde reacties gesloten/verwijderd/afgestraft worden omdat ze 'niet mogen' puur omdat er ooit een regel is gemaakt om consequent te kunnen zijn.

Dit topic mag strikt volgens de regels niet maar de regels zijn geen doel op zich. Belangrijk is zorgen dat de gebruikers het naar de zin hebben op de site en dat de site bruikbaar blijft. Tientallen 'gefeliciteerd!' topics op de site zorgt niet voor een betere forumervaring en dus zijn felicitatietopics niet toegestaan, maar dat wil niet zeggen dat we ze (bij hoge uitzondering) niet toe kunnen staan. Dit topic (na tig pagina's) sluiten was consequent geweest maar vrijwel niemand zou er blij van zijn geworden en het is ook behoorlijk duidelijk dat dit een uitzonderingsgeval is. Ik ben dus niet zo heel bang dat er nu ineens tig mensen ineens topics gaan openen want 'zij mocht het wel!'.

Maar goed, iedereen dank voor de felicitaties! :) Vraag me overigens wel af hoe dit topic uberhaupt ontstaan is, sta ik op verjaardagskalenders ofzo? Ik heb het cadeautje uit staan en ik sta ook niet op de 'vandaag jarig' lijst dacht ik? :+

LV heeft gelijk
En omdat het jou nu persoonlijk treft als beheerder mogen er ineens uitzondering op de regel gemaakt worden
En dat terwijl je juist van het beheer een goed voorbeeld verwacht.......
Het is jammer genoeg weer duidelijk hoe bokt met de regels werkt als het in eigen belang is
Dit is niet alleen met een verjaardagstopic maar helaas met meerdere dingen zo

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:44

Jammer dat bokt altijd weer zo moet reageren en nooit eens het leuke er van in ziet maar altijd in de regeltjes kijkt of het wel mag of niet en daarbij iedereen loopt na te checken.

Maar goed. Zo is bokt gewoon. ;)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:44

Wedden dat het topic nu, door het commentaar, wél heel snel op slot kan :D

Jammer dat de leiding van bokt de essentie mist van leidinggeven. Slaan door in de hard controls en geven het slechte voorbeeld in soft controls. Gek hè dat er dan zoveel weerstand is hier op het forum... Er ooit aan gedacht dat het daar misschien wel eens aan zou kunnen liggen?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:46

Dan heb je toch je zin LuvdaTossa?

Jammer dat dit zo gaat, is zo'n leuke spontane aktie!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:47

LuvdaTossa schreef:
Wedden dat het topic nu, door het commentaar, wél heel snel op slot kan :D

Jammer dat de leiding van bokt de essentie mist van leidinggeven. Slaan door in de hard controls en geven het slechte voorbeeld in soft controls. Gek hè dat er dan zoveel weerstand is hier op het forum... Er ooit aan gedacht dat het daar misschien wel eens aan zou kunnen liggen?

Door type's zoals jij worden topic's gelosten omdat er altijd moet worden gezijkt en gezanikt.
Het is nooit goed, Als je zelf bvb een HAW topic opent en hij na 2 minuten sluit omdat jij weet ik veel, ja TAG vergeten bent, is bokt ineens te streng.

Já. zo werkt dat hier ja, met honderd duizenden bezoekers kun je niet overal rekening mee houden LT.
Dat moet je inzien.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:50

Och jeetje, ik snap best dat Felicitatietopics niet mogen, maar vindt inderdaad dat er voor Bart (notabene degene zonder wie deze site niet eens had bestaan) een uitzondering gemaakt mag worden.
Heeft niets met 2 maten meten te maken.
En dat er gezeik over kwam had ik wel verwacht er zijn altijd mensen die dit soort dingen niet snappen en niet mee kunnen leven met het idee.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:50

nog gefeliciteerd bart:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:52

Silly1972 schreef:
Och jeetje, ik snap best dat Felicitatietopics niet mogen, maar vindt inderdaad dat er voor Bart (notabene degene zonder wie deze site niet eens had bestaan) een uitzondering gemaakt mag worden.
Heeft niets met 2 maten meten te maken.
En dat er gezeik over kwam had ik wel verwacht er zijn altijd mensen die dit soort dingen niet snappen en niet mee kunnen leven met het idee.

Idem. :)

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 12:54

@ Bart; Jazekers sta jij wel op de lijst van jarigen :P
Het topic is ontstaan omdat ik -naar aanleiding van het topic 'maak bokt mooier' - mijn "goede daad" wou doen.
Ik zag dat jij jarig was en dat een "gefeliciteerd-topic" niet is toegestaan.
Echter vond ik het wel een leuke actie omdat jij toch Bokt "bent".
Jammer dat er dan hier weer zo jaloers op gereageerd moet worden door sommigen.
Zij mag het wel en ik niet >;)

Nou ja....heb je een leuke verjaardag gehad? :D
Laatst bijgewerkt door TanteSabien op 17-05-11 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:54

Giolli schreef:
Jammer dat bokt altijd weer zo moet reageren en nooit eens het leuke er van in ziet maar altijd in de regeltjes kijkt of het wel mag of niet en daarbij iedereen loopt na te checken.

En nu eens de andere kant opdenken
Want als wij om versoepeling vragen of dergelijk dan kan het niet

Dus als het om beheer gaat dan zanniken wij
Als we klagen over dat wij te streng aangepakt worden dan zanniken we ook
Kortom is het altijd de gebruiker die zanikt.....
Wanneer kijkt het beheer eens de andere kant op met gebruikers?
Of nee dat geldt alleen voor bepaalde mensen hier, vooral die met een bepaalde functie of gevulde portomonee? De namen die niet genoemd mogen worden.......

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:59

Dat zelfs een vrolijk topic als deze alweer in een discussie kan eindigen. Niet te geloven :n

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:02

Ojajoh schreef:
Giolli schreef:

En nu eens de andere kant opdenken
Want als wij om versoepeling vragen of dergelijk dan kan het niet

Dus als het om beheer gaat dan zanniken wij
Als we klagen over dat wij te streng aangepakt worden dan zanniken we ook
Kortom is het altijd de gebruiker die zanikt.....
Wanneer kijkt het beheer eens de andere kant op met gebruikers?
Of nee dat geldt alleen voor bepaalde mensen hier, vooral die met een bepaalde functie of gevulde portomonee? De namen die niet genoemd mogen worden.......

Joh! Wat kan jij klagen! :wow: Als het je niet bevalt weet je toch het rode kruisje te vinden links boven?! :roll:

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:06

Alsnog gefeliciteerd Bart! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad :j *\o/*

En hou toch eens op met dat gezeur over Bokt. Als het je niet bevalt dan is er zo'n rood kruisje aan de rechterbovenkant van je scherm waar je op kan klikken en dan ben je er vanaf..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:06

Nou Bart, gelukkig reageer je nog wel op je eigen verjaardagstopic en een PB met een link daarin. Ik ben je al anderhalve maand aan het PB-en maar ik krijg maar geen reactie, wilde al bijna een topic openen...

Evengoed, nog van harte!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:37

Giolli schreef:

Als bokt je niet bevalt, ga je toch ergens anders naartoe? _O-

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:39

Bellona_K schreef:
Giolli schreef:

Als bokt je niet bevalt, ga je toch ergens anders naartoe? _O-

Oh mij bevalt het prima hoor. Anders was ik allang weg geweest. :D

Dit was meer even een interpretatie van hoe sommige mensen hier denken.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:03

Het is wel een punt natuurlijk.
Maar ik snap niet dat je je daar zo over kan opwinden. :') En ja dit baseer ik op de verdedigende antwoorden terug. :')

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:41

Over bokt ga ik me niet opwinden ;)

Of is dit het nieuwe 'flexibel omgaan met de regels' instelling? Dan zie ik het erg positief tegemoet voor bokt. Eindelijk eens af van al die regels, want de effectiviteit van regels is over het algemeen curvilineair. :) Alleen dan wel beide kanten op...!

Edit; typo en toevoeging
Laatst bijgewerkt door LuvdaTossa op 17-05-11 14:44, in het totaal 2 keer bewerkt

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:42

Ben ik met je eens. :j

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:49

@LuvdaTossa; Dat is idd de boodschap hoewel het in dit geval wat onhandig/ongelukkig is omdat het voorbeeld hier een uitzondering betreft die duidelijk in mijn voordeel werkt :+
Maar het idee is minder modereren om consequent te zijn en vaker modereren (of vooral bijsturen) om te zorgen dat iedereen prettig gebruik kan maken van de site. Zie ook de dienstmededelingen van de afgelopen weken op FZ. Vandaag als het goed is ook een bericht op VN hierover.

@MamboBeach; excuses voor het open laten staan van die PB, ik ga eens kijken of ik hem kan vinden.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:00

Triest hoor! Je zal maar niets beters te doen hebben dan zeiken over een topic als deze.

Wat mij betreft groot gelijk dat dit topic als uitzondering wordt gezien.
Want zonder Bart, geen Bokt.

Dus, gefeliciteerd Bart *\o/*

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:09

Nog gefeliciteerd Bart *\o/*

Net een dagje te laat, sorry :(:)
Laatst bijgewerkt door Iejoorr op 17-05-11 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt